תמימים? למה החרדים אוהבים להשקיע את כספם על קרן הצבי?

    באותו רגע ריחמתי ממש על האשה עם המבט הכבוי שהגיעה מעיר דרומית בהמון אוטובוסים שנפלה ברשת של רטוריקה סוחפת ופטה מורגנה ,ריחמתי עליה מכל הלב מבלי שאכיר את הנפשות הפועלות
    אתי קצבורג 5 Comment on תמימים? למה החרדים אוהבים להשקיע את כספם על קרן הצבי?

    בהפסקה בין נאום לנאומה הסתובבו אנשים שניסו להבין לאן הם נקלעו, ניגשה אליי חרדית עם מבט תמים ועם זאת מלא תקווה נואשת וביררה איתי האם אני חברה כבר בקיירוס? • חלום ושמו קיירוס • ומתי מומלץ להיות אתאיסטים • ביקור עם רשמים

    באותו רגע ריחמתי ממש על האשה עם המבט הכבוי שהגיעה מעיר דרומית בהמון אוטובוסים שנפלה ברשת של רטוריקה סוחפת ופטה מורגנה ,ריחמתי עליה מכל הלב מבלי שאכיר את הנפשות הפועלות
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זה היה ביום חמישי אחד, מסוג הסופ"שים שאנשים כבר מריחים את השבת מדגדגת בקצה, קבוצות הווצאפ החרדיות געשו ורעשו (ראה לעיל מקווה נייעס), ההודעה עליה נסוב הבלאגן היתה מנוסחת באופן מושך כזה שהצליחה למשוך אלפי אנשים חרדים לאוניברסיטת בר אילן, התוכן סיפר על חברה בינלאומית שמזמינה לערב שכולל ארוחה טובה, אלכוהול מצוין, הופעה מרתקת, והזדמנות של פעם בחיים במחיר מצחיק.

    את חטאי אני מזכירה והצירוף של ארוחה טובה, יציאה בחמישי ומחיר טוב פיתתה אותי והחלטתי לסובב מפתחות ללחוץ על הגז ולנסוע ליעד, כולי אושר צרוף על ההזדמנות הנהדרת שנפלה בחלקי. כבר מהכניסה הבנתי שמשהו פה לא מריח טוב, אולם עמוס בחרדים, דוברי רוסית מעונבים עם כרס מלהטטים על הבמה והבופה המובטח התגלה כשולחן עם מפת אל בד קרועה ושאריות של משקה פרות עם 2 אחוז אלכוהול.

    כולם דברו עם כולם, התבלבלו עם כולם ולא הבינו מה פשר האירוע, הדוברים על הבמה הציגו מסך ענק עם שיחת סקייפ עם איזה דובר אוקראינית מעבר לים הכספי, כשתוכן השיחה היה על כך שהאנשים שצופים בהם הרגע הולכים להיות עשירים של הלייף.

    מספרים פרחו באוויר, הבטחות קסם לצ'קים שמנים, גרפים וכל מיני צורות מוזרות שורבטו ומספר חובשי כיפה הוצבו על הבמה לחזק את האמינות בחברה המצליחה והמשגשגת מעבר לים שהולכת להפוך כל עני ואביון לביל גייטס בין לילה או 2 לילות.

    חלום קיירוס הגדול

    בהפסקה בין נאום לנאומה הסתובבו אנשים שניסו להבין לאן הם נקלעו, ניגשה אליי חרדית עם מבט תמים ועם זאת מלא תקווה נואשת וביררה איתי האם אני חברה כבר בקיירוס?

    היא שברה חיסכון בשביל להשקיע והיא מחכה בכיליון עיניים למועד הפירעון הראשון ושהמיליונים יתחילו לזרום אליה לבנק, חובש כיפה אחר עמד ונאם בפאתוס על ההבטחות שהבטיחו לו מנהלי החברה, על שיטת השיווק הייחודית שעוד לא נראתה כמותה בארץ.

    כמו בסרט רע האולם היה מלא באנשים נואשים, חולמים שהמשותף להם היה קודקוד ארופאי סלבי שיורה כמו מנטרה הבטחות, מספרים ומושגים שאף אחד לא באמת מבין אותם.

    ברגע בו קלטתי מה קורה באולם, הפעלתי חושים עיתונאיים ודבר ראשון ניסיתי להבין מה מניע כל כך הרבה חרדים ליפול ברשתות האלה פעם אחרי פעם, האם החלום על התעשרות קלה, או החוויה בלקחת סיכונים?

    באותו רגע ריחמתי ממש על האשה עם המבט הכבוי שהגיעה מעיר דרומית בהמון אוטובוסים שנפלה ברשת של רטוריקה סוחפת ופטה מורגנה, ריחמתי עליה מכל הלב מבלי שאכיר את הנפשות הפועלות, בלי לעשות גוגל על החברה, סתם כך, כי במקום לשים כסף שאין לה ולהשקיע אותו במשהו מניב היא שמה את כספה על קרן צבי שצוחקת לה בפנים.

    אחר כך חיפוש מהיר העלה המון ספקות ופיקפוקים על החברה, השבוע גם עלו כותרות בעניין קיירוס והבנתי כי האינטואיציה שלי צדקה בגדול. השימוש הציני באנשים חובשי כיפה, או אנשים אמינים שכבר הצטרפו למעגל ההצלחה יכולה להטעות מאד אנשים תמימים שרוצים הכנסה מהצד, או כסף בלי מאמץ ובלי לצאת מהבית אלא רק לשבת על הטלפון ולהטריד אנשים תמימים שיצטרפו תחתם ובזה יעלו אותם לדרגות מנטורים ועוד שמות לשל דרגות משונות שהשד יודע מה פשרם.

    ולכל אותם שעדיין לא התעוררו ומאמינים שיש שיטות שווק קלות והתעשרות על גבם של תמימים שיאמינו וייכנסו למלכודת הדבש,

    ולכל אותם מאמיני מצגות ונתונים מספריים מתובלים בגיבוב שטויות ומושגים מדובללים,

    ולכל אותם ששכחו שאדם לעמל יולד חוץ מכמה טייקונים ששפר מזלם ונולדו לאבא עשיר.

    פשוט תהפכו לאתיאיסטים בכל מה שקשור לפרמידות ושיטות שווק מהפכניות אשמח לעשות לכם סיור ברחובות ולגלות לכם מלקקי פצעים ופושטי רגל שכמותכם סמכו על חרדי מעונב ובטוח בעצמו מצויד בכרטיס חד כווני לארצות בלי הסגרה לישראל.

    אוקיי?



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      נורא מזלזל בציבור החרדי!
      אפשר לכתוב בצורה עדינה יותר.

      1. כך בדיוק צריך לכתוב
        הציבור תמים וזה לא מרוע, זה מטוב כי אנחנו לא חשופים לטלוויזיה ולכל הרוע של העולם החיצון לכן צריך כתבות שיפתחו לאנשים את העיניים!!

    2. 3

      אין ברירה מוכרחים להוקיע ולבזות כל מי שרק נוסע לכנס כזה.
      עוד שום דבר טוב לא יצא משום סיפור שכזה…

    3. 2

      לחרדים אין אינטרנט, הם לא יכולים לשאול את "הרב גוגל" או אף רב נורמלי אחר.
      התמימות, העוני וחוסר התקשורת מהווים גורם מחזק להגברת מעשי התרמית בקרב הציבור החרדי