ח"כ יואב בן צור: "דין עמונה כדין בית הכנסת העתיק ברובע היהודי"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ יואב בן צור: "דין עמונה כדין בית הכנסת העתיק ברובע היהודי"

    בעקבות הצעה לסדר של יו"ר סיעת ש"ס בכנסת חבר הכנסת יואב בן צור, ופניית חברי כנסת חרדים נוספים בנוגע להחלטת החברה לפיתוח הרובע, להוציא קול קורא לפיו בית הכנסת העתיק 'תפארת ישראל' ברובע היהודי יהפוך למרכז תיירות לאומי ציוני החליט שר השיכון להשהות את קידום הנושא במטרה להגיע לשיח והידברות

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הצעה לסדר של יו"ר סיעת ש"ס בכנסת חבר הכנסת יואב בן צור, ופניית חברי כנסת חרדים נוספים בנוגע להחלטת החברה לפיתוח הרובע, להוציא קול קורא לפיו בית הכנסת העתיק 'תפארת ישראל' ברובע היהודי יהפוך למרכז תיירות לאומי ציוני החליט שר השיכון להשהות את קידום הנושא במטרה להגיע לשיח והידברות.

    אמש יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, חה"כ בן צור הגיש הצעה לסדר וגינה בחריפות את החלטת החברה לפיתוח הרובע, להוציא קול קורא לפיו בית הכנסת העתיק 'תפארת ישראל' ברובע היהודי יהפוך למרכז תיירות לאומי ציוני, שיהווה מוקד משיכה לתיירים מכל העולם.

    לדבריו: "לוקחים בית כנסת שנבנה בשנות השישים של המאה ה-19 על ידי חסידי רבי ישראל פרידמן מרוז'ין ובנו רבי אברהם יעקב מסדיגורא, ונקרא "תפארת ישראל" על שם רבי ישראל, שקנה את המגרש עליו נבנה בית הכנסת והופכים אותו למרכז תיירות ציוני לאומי שיהווה מוקד משיכה לתיירים ובמילים אחרות מפקיעים מחסידי רוז'ין באמצעות מכרז את רכושם הפרטי, מסבים את ייעודו של הנכס בניגוד לדעתו והשקפתו של רוכש הנכס, לטובת מיזם תיירותי לאומי תוך חילול מחפיר של קדושת המקום. ואני שואל מה נשתנה דין עמונה מדין בית הכנסת תפארת ישראל?"

    עוד הוסיף חה"כ בן צור ואמר: "למה בעמונה – כולנו מבינים שלולי חוק ההסדרה לא ניתן לפגוע בקניינם של הפלסטינים גם כשמדובר בהתיישבות יהודית של משפחות שחיות במקום במשך עשרות שנים. אבל כשמדובר בבית כנסת, לא צריך שום חוק, הכל הפקר כל הרוצה ליטול יבוא וייטול מפרסמים מכרז וזהו ! הכל כשר ! ניתן להפקיע, ניתן לשנות ייעוד, ניתן להפוך צביון של מקום?"

    לסיכום חה"כ בן צור קרא להעביר את העניין בדחיפות לדיון בוועדת הפנים ולעצירת המכרז ואמר: "אני חושב שישנם גבולות גם כשמדובר במאבקי שליטה ובואו נודה מדובר פה במאבק שליטה של קבוצה שלא מוכנה להכיר בזכותם של מי שנמנים על הציבור החרדי, גם כאשר מדובר בזכויות יסוד בסיסיות".

    בעקבות ההצעה לסדר של חה"כ בן צור ופניית חברי כנסת חרדים נוספים החליט שר השיכון להשהות את קידום הנושא במטרה להגיע לשיח והידברות



    0 תגובות