"מדינת ישראל ידעה לטפל באפליית מיעוטים, מגיע לנו כמו כולם"

    מדינת ישראל ידעה לעשות את זה כשמדובר היה בסוגי אוכלוסיה אחרים. כשהתפרסם תפקיד ממשלתי כזה או אחר, זוטר או בכיר, מקומם של מיעוטים אף פעם לא קודם באופן טבעי.
    עמית דניאל No Comments on "מדינת ישראל ידעה לטפל באפליית מיעוטים, מגיע לנו כמו כולם"

    ח"כ יעקב אשר ב"מהדורת הבוקר" על החוק להעדפה מתקנת • "אנחנו לא רוצים יותר מאף אחד, רוצים כמו כולם" • "אני זוכר שהייתי נכנס לפורומים כראש עיריית בני ברק והיו מסתכלים עלי באופן מוזר מאד" • ומה הוא חושב על דברי הנשיא ראובן ריבלין?

    ח"כ יעקב אשר צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
    מדינת ישראל ידעה לעשות את זה כשמדובר היה בסוגי אוכלוסיה אחרים. כשהתפרסם תפקיד ממשלתי כזה או אחר, זוטר או בכיר, מקומם של מיעוטים אף פעם לא קודם באופן טבעי.
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול, התבטא נשיא המדינה מר ראובן ריבלין בעניין השבת ונושאים יהודים נוספים במרחב הציבורי, דבריו עוררו סערה ואף הבוקר נשיא המדינה פרסם הבהרה לפיה "אמרתי בעבר ואומר שוב, יותר מששמרו ישראל על הסטאטוס קוו, שמר הסטאטוס קוו  עליהם, עלינו. אני מאמין, כי ברמה הלאומית אסור לנו לפגוע בסטאטוס קוו שהוא יסוד מרכזי בעיצוב התפיסה הלאומית שלנו, בוודאי בנושא כמו חשיבותה של השבת בשמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית. הפרהסיה היהודית ובמרכזה השבת שמרה ושומרת על צביונה היהודי של מדינת ישראל ועל אחדות בין חלקי האומה והעם. בדבריי אתמול אמרתי דברים ברורים בדבר אופייה הדתי של מדינת ישראל ועל כך שבמדינת ישראל לא ניתן להפריד בין הדת והאמונה שנשאו אותנו שנות דור לבין חיינו כיום"

    בתכנית "מהדורת הבוקר" שוחח מרדכי לביא עם ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) ושאל לדעתו. (יש לציין הראיון נערך קודם פורסמה הודעת ההבהרה של הנשיא) "נשיא המדינה צריך לחזק את הסמלים האחרים במיוחד שפה זה לא סמל, זהו סלע קיומנו. אלו דברים מיותרים שאינם מאפיינים ולא צריכים לאפיין, מוסד נשיאות. לנשיא אין כלל אפשרות להצביע על חוק במליאה ואפילו לא על חוק בעירייה ותמוהים דבריו. הוא הרי תמיד התגאה בהיותו איש ירושלים וככזה, כשהדברים הללו נחלשים בדורות האחרונים, במקום לחזק הוא פותח דיון על האם בכלל צריכה להיות שבת במדינת ישראל או רק בבני ברק". אמר ח"כ אשר.

    בנוגע לחוק העדפה מתקנת אותו מקדם יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, אומר ח"כ אשר "מדינת ישראל ידעה לעשות את זה כשמדובר היה בסוגי אוכלוסיה אחרים. כשהתפרסם תפקיד ממשלתי כזה או אחר, זוטר או בכיר, מקומם של מיעוטים אף פעם לא קודם באופן טבעי. באה המדינה והתערבה וכך למשל, כבר הרבה מאד שנים שיש את החוק הזה לגבי המגזר הערבי ובאמת כשאני מסתובב במשרדי ממשלה אני רואה הרבה מאד אנשים מהמגזר הערבי נמצאים בתפקידים כאלה ואחרים וזה משפיע בסופו של דבר. אנחנו לא רוצים יותר מאף אחד. אנחנו רוצים להיות כמו כולם. החוק שקידם גפני מתגלגל כבר כמה וכמה שנים. באופן פרקטי החוק אומר שצריך להיות בכל מוסד ציבורי, עובדי מדינה, לפחות כמו יחסם באוכלוסיה. כלומר אם נגיד שהציבור החרדי מהווה עשרה אחוזים מהאוכלוסיה בישראל באותו מוסד צריך אחוז זהה של המגזר ביחס לכמות העובדים.

    בנוגע לשאלה האם בעצם ח"כ גפני מעודד לימודי אקדמיה ואיך ייכנסו חרדים ללא תארים אקדמאים לתפקידים במשרדי ממשלה כאשר ברוב המשרות דרוש לפחות תואר ראשון, עונה ח"כ אשר "יש הרבה מאד תפקידים שלא מחייבים תארים אקדמאים. אנשים נכנסים כי הם נראים נורמטיביים לאלה שבוחנים אותם בנוסף, יש היום תארים אמביוולנטים שכאלה יש לרבים מהציבור החרדי. החוק הזה חשוב מאד. אני נתקלתי במקרים שלא קיבלו עובדים רק בגלל שהם חרדים. בוודאי שזאת לא הסיבה שציינו אבל כבר על שפת הגוף של הוועדות אתה מבין שזו הסיבה. אני זוכר שהייתי נכנס לפורומים כראש עיריית בני ברק והיו מסתכלים עלי באופן מוזר מאד. החרדים הם אנשים שחיים בארץ הזאת ומגיע להם את אותם הזכויות בלי קשר להשקפתם".

    האזינו:



    0 תגובות