- רדיו קול חי - -

השר דרעי דרש – וסוכן המכירות שהבטיח "מיעוט ספרדי" פוטר

שר הפנים אריה דרעי התייחס הבוקר לפרסום ב"ידיעות אחרונות" לפיו סוכן מכירות בפרויקט "פנינת הרכס" ברמת שלמה בירושלים הבטיח לרוכשים "מיעוט ספרדי" בפרויקט.

יו״ר שס, השר אריה דרעי דרש לפטר מיידית את סוכן המכירות שהבטיח כי בפרוייקט יש מיעוט ספרדי, ואמר ״אני מצפה מבעלי הפרוייקט לפטר מיידית את הסוכן שדיבר באופן גזעני וממש הבטיח בניינים כמעט נקיים מספרדים".

דרעי הוסיף כי "אם הוא לא יפוטר אפנה לשר האוצר משה כחלון, הממונה על מנהל מקרקעי ישראל ואדרוש לנקוט באמצעים משפטיים חמורים נגד היזמים על האפליה האסורה והחמורה. לא תהיה אפליה ואאבק בה בכל מקום״.

ב"ידיעות אחרונות דווח הבוקר כי יזמי פרויקט "פנינת הרכס" בשכונת רמת שלמה בירושלים מצאו דרך מקוממת, לשווק את יחידות הדיור שלהם, ונציג הפרויקט אמר לרוכשים פוטנציאליים כי בפרויקט יתגוררו "משפחות טובות", והוסיף "אם אתה שואל ישיר, מיעוט ספרדי".

בעקבות פניית יו"ר ש"ס השר דרעי – הודיעו ראשי פרוייקט "פנינת הרכס" ברמת שלמה בשיחה עם השר, כי הם החליטו להתנתק באופן מיידי ממשרד התיווך שהשתמש בביטויים גזעניים.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה את הפרסום. לכאורה מדובר באפליה האסורה על פי תנאי הסכם החכירה שנחתם עם הרשות. הפרסום ייבדק, ובמידת הצורך יינקטו צעדים משפטיים נגד היזם, כמתחייב מהחוק והדין".