השר דרעי דרש – וסוכן המכירות שהבטיח "מיעוט ספרדי" פוטר

    דוד קורצוייל 9 Comment on השר דרעי דרש – וסוכן המכירות שהבטיח "מיעוט ספרדי" פוטר

    אפליית מזרחים? שר הפנים דרעי דרש כי יפוטר נציג פרויקט יוקרתי בירושלים אשר הבטיח לרוכשים פוטנציאליים "מיעוט ספרדי" בפרויקט • בעקבות פניית דרעי – הודיעו ראשי פרוייקט "פנינת הרכס" ברמת שלמה בשיחה עם השר, כי הם החליטו להתנתק באופן מיידי ממשרד התיווך שהשתמש בביטויים גזעניים

    שר הפנים, אריה דרעי צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים אריה דרעי התייחס הבוקר לפרסום ב"ידיעות אחרונות" לפיו סוכן מכירות בפרויקט "פנינת הרכס" ברמת שלמה בירושלים הבטיח לרוכשים "מיעוט ספרדי" בפרויקט.

    יו״ר שס, השר אריה דרעי דרש לפטר מיידית את סוכן המכירות שהבטיח כי בפרוייקט יש מיעוט ספרדי, ואמר ״אני מצפה מבעלי הפרוייקט לפטר מיידית את הסוכן שדיבר באופן גזעני וממש הבטיח בניינים כמעט נקיים מספרדים".

    דרעי הוסיף כי "אם הוא לא יפוטר אפנה לשר האוצר משה כחלון, הממונה על מנהל מקרקעי ישראל ואדרוש לנקוט באמצעים משפטיים חמורים נגד היזמים על האפליה האסורה והחמורה. לא תהיה אפליה ואאבק בה בכל מקום״.

    ב"ידיעות אחרונות דווח הבוקר כי יזמי פרויקט "פנינת הרכס" בשכונת רמת שלמה בירושלים מצאו דרך מקוממת, לשווק את יחידות הדיור שלהם, ונציג הפרויקט אמר לרוכשים פוטנציאליים כי בפרויקט יתגוררו "משפחות טובות", והוסיף "אם אתה שואל ישיר, מיעוט ספרדי".

    בעקבות פניית יו"ר ש"ס השר דרעי – הודיעו ראשי פרוייקט "פנינת הרכס" ברמת שלמה בשיחה עם השר, כי הם החליטו להתנתק באופן מיידי ממשרד התיווך שהשתמש בביטויים גזעניים.

    מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה את הפרסום. לכאורה מדובר באפליה האסורה על פי תנאי הסכם החכירה שנחתם עם הרשות. הפרסום ייבדק, ובמידת הצורך יינקטו צעדים משפטיים נגד היזם, כמתחייב מהחוק והדין".



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      מה רע בזה אל תתנפלו עלי כן אני גר במאה שערים ביחד עם הרבה ספרדים בבנין ועם חלקם אני מסתדר מצויין אבל עם חלקם מה לעשות מה שאצלם נראה כדיבור נורמטיבי מתקבל אצל ילדי כצעקות וגידופים ונוצרים חיכוכים יום ולילה כך שאני לא גזעני חלילה וכולנו בני איש אחד אנחנו אבל מה לעשות יש הבדלי מנטליות קיצונים שאי אפשר להתמודד אתם עם נמצאים בקרבה תמידית כמובן שאסור להפלות בין דם לדם וכנוסח המתווך אבל אם ישכילו בחכמה כל אחד להבין מקומו יהיה יותר טוב לכולנו ושלא יובן לא נכון השכונה שאני גר לא שיכת אלי וזכותו של כל אחד לגור שם גם אם זה קשה לי אבל אי אפשר להתעלם מהקשיים התמידים שנוצרים עקב כך

    2. 8

      כל הכבוד לדרעי.
      מתעסק בדברים החשובים באמת.
      בזמן שגפני נלחם בשיניים עבור הצרכים האמיתיים של הציבור החרדי, דרעי פשוט חולה פרסומת. נלחם על שטויות והבלים. שיתבייש לו.

    3. 7

      שכונת רמת שלמה בהנהגת רבנים שקולין ות"ח מכל הזרמים חיה באחדות למעלה מעשרים שנה. דרעי היה "עסוק" באותה תקופה של צמיחה ואחדות. עכשיו הוא פותח פיו ומצית את השנאה והאחדות. לך מעימנו אריה. תן לנו לחבק את כל בני העדות ברמת שלמה.

    4. 6

      אין על השר הרב אריה דרעי אנו גאים שבחרנו בך
      כל הכבוד

    5. 4

      השאלה למה הספרדים לא רוצים לגור ליד ספרדים מה הם רודפים אחרי האשכנזים לדעתי זה צל"ש לאשכנזים שגם הספרדים חושבים שטוב לגור איתם מה כ"כ גרוע בבנינים לאשכנזים ובנינים לספרדים באופן טבעי מסתדרים יותר טוב כשמגיעים מאותו רקע מנטלי

    6. 3

      כשיש חילולי שבת וגיוס בני ישיבות ועוד פירצות בדת לא נשמע קולו של דרעי וא"כ אז ברפיסות אבל כשעולה המילה ספרדי אז הוא משתולל (אגב בצדק) על כבודי לא מחיתם אלא על כבוד דרעי

    7. 1

      גם הספרדים שרוצים לקנות שם דירה, לא רוצים רוב ספרדי. כמו שהם רוצים סמינר אשכנזי וישיבה אשכנזית, כך הם רוצים לגור ברמת שלמה האשכנזית.