"שירתתי עם ארבעה רבנים צבאיים ראשיים ואלו ההבדלים ביניהם"

    שלום בידרמן No Comments on "שירתתי עם ארבעה רבנים צבאיים ראשיים ואלו ההבדלים ביניהם"

    הרב רמי ראבד, יוזם שחר כחול, רב חיל האוויר לשעבר ומי שבקי בקרבי הצבא שוחח במהדורה המרכזית של קול חי סביב סערת מינויו של הרב אייל קרים לרב הצבאי הראשי הבא • "הצבא הוא לא גוף דתי ואין לנו ציפייה ממנו לכזה. חשוב לנו שהצבא ישמור על סביבה"

    צילום: דו''צ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב רמי ראבד, יוזם שחר כחול, רב חיל האוויר לשעבר ומי שבקי בקרבי הצבא שוחח הערב עם אבי מימרן במהדורה המרכזית של קול חי סביב סערת מינויו של הרב אייל קרים לרב הצבאי הראשי הבא.

    "שירתתי עם 4 רבנים ראשיים" אמר ראב"ד, "ואני יכול לסכם לך היום את ההבדלים ביניהם" הוסיף.

    "הרב גד נבון" פתח ראב"ד, "נקט במדיניות שלא עושים שום חדש אלא שומרים על כל דבר שנקבע ע"י הרב גורן שייסד את הרבנות הצבאית הראשית".

    "אחריו היה הרב ישראל וייס שלמד את הדברים שלדעתו צריך לשנות ולשפר. הוא פתח ענף הלכה מסודר, ענף כשרות, שיפר ענף שבת ואפשר לומר שהוא מיצב אחרת והעמיד אנשים תלמידי חכמים בעלי שיעור קומה". דברי הרב ראב"ד שחתם במחמאה "הרבנות פרחה אצלו בהרבה מובנים".

    וראב"ד ממשיך: "הרב אביחי רונצקי הגיע מבחוץ, היה לוחם. האג'נדה שלו לא היתה תמיד האג'נדה שלנו, הרבנים הצבאיים שמינה וודאי לא היו חרדים, אבל לזכותו יאמר שהדברים שהוא החליט ללכת עליהם – הוא הלך עליהם עד הסוף ולא הסכים להתפשר בדברים עקרוניים הלכתיים".

    והנה הגענו לרב הצבאי היוצא הרב רפי פרץ ש"כמו הרב רונצקי, הוא לא גדל ברבנות הצבאית. כשהוא הגיע לא ידענו מה הוא מתכוון לעשות. למעשה אפשר לומר שהוא לא שינה שום דבר".

    לסיכום אמר ראב"ד כי "הצבא הוא לא גוף דתי ואין לנו ציפייה ממנו לכזה. חשוב לנו שהצבא ישמור על סביבה שתהיה אפשרית לחייל דתי" הטעים הרב ראב"ד ש"לצערי אני לא יכול להגיד לך שזה מה שהיה".



    0 תגובות