כ-2 מיליון ש"ח הוקצו לאיתור יצירות אומנות של נספי השואה

    יוסי אשר No Comments on כ-2 מיליון ש"ח הוקצו לאיתור יצירות אומנות של נספי השואה

    בעוד כחודש אמורה החברה להשבת נכסי נספי השואה להיסגר, וטרם הוברר מי ימשיך לטפל בסוגיה זו • המינהל קיבל את טיפול כ-150 נכסים שאותם קבעה החברה כנכס של נספי השואה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד כחודש אמורה החברה להשבת נכסי נספי השואה להיסגר, וטרם הוברר מי ימשיך לטפל בסוגיה זו. כך נחשף בישיבת הוועדה לביקורת המדינה, שעסקה בדו"ח הטרי מבקר המדינה על החברה לאיתור והשבת נכסי ניצולי שואה.

    החברה הוקמה בהחלטתה של ועדה פרלמנטרית בשנת 2006 ומאז מוצאת ומשיבה נכסים רבים של ניצולי שואה. בשנת 2014 הוחלט לקצר את פעילותה ולסוגרה עד 2017. בישיבה נחשף עוד כי משרד התרבות יקצה כ-2 מיליוני ש"ח לאיתור יצירות אומנות של נספי השואה, המצויות במוזיאונים בישראל.

    עו"ד עינת אדלר-חן, נציגת מבקר המדינה, הדגישה כי בבדיקה נחשפו התמשכות תהליכים של העברת הנכסים המוערכים ב-44 מיליון ש"ח לרשות מקרקעי ישראל, כאשר קצב מימוש הנכסים של החברה דל מאוד, וכמעט לא מומשו נכסים בשנים 2011-2013. המדינה לא עמדה ביעדים שהציבה וגם לא קבעה יעדים ל-2017. לחברה יש נכסים בהערכה של מאות מיליוני ועד מיליארדי שקלים. בנוסף, למעלה מ-600 חקירות פתוחות לאיתור היורשים.

    הלית אילסר, נציגת האפוטרופוס הכללי הוסיפה כי "התחלנו בהערכות ואנו טרם יודעים בדיוק מה כמות התיקים שנקבל לטיפול. יש עדיין סימן שאלה על היקף הטיפול שנידרש להשלים מהחברה. באותם מקרים שיש קצה חוט אך החברה לא הספיקה לחקור, אנו חושבים שנכון לקחת על עצמנו לבצע את החקירות".

    ליאור אלה, נציג רשות מקרקעי ישראל, סיפר כי המינהל קיבל את טיפול כ-150 נכסים שאותם קבעה החברה כנכס של נספי השואה. כ-87 טופלו והושבו ברובם, ונותרו רק 61. נציגי החברה פירטו איתור והושבה של יצירות אמנות ותרבות, וכי במוזיאון ישראל נעשית עבודת חקר ע"י 2 מתנדבות, ובשנה הבא משרד התרבות מקצה 750 אלף ש"ח למימון 2 עובדים לכל מוזיאון, ובמשך 4 שנים שלאחר 2017 יקציב המשרד 250 אלף ש"ח כל שנה. כל התוצאות שיועלו לפורטל של המוזיאונים שקיים אך טרם הושק.



    0 תגובות