דוד ביטן: "חודש דצמבר הוא קריטי לשרידות הקואליציה"

    מאות בניינים במודיעין עילית וביתר נמצאים על קרקעות פרטיות של פלשתינים. במינהל האזרחי הציעו תשלום שכירות לבעל הקרקע הפלשתיני
    אבי יעקב 1 Comment on דוד ביטן: "חודש דצמבר הוא קריטי לשרידות הקואליציה"

    מקלב: בציונות הדתית שחוששים מאישור חוק 'העדפה מתקנת' שמא ייקלטו עובדים חרדים במקום סרוגים • ביטן: החרדים קיבלו את כל מה שהובטח להם בהסכם הקואלציוני • בן צור: מקווה שלא נגיע ל'פעולות תגמול' • ואיך זה קשור לדיור החרדי?

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    מאות בניינים במודיעין עילית וביתר נמצאים על קרקעות פרטיות של פלשתינים. במינהל האזרחי הציעו תשלום שכירות לבעל הקרקע הפלשתיני
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הקואליציה דוד ביטן שוחח אמש במהדורה המרכזית של קול חי עם בצלאל קאהן ואמר כי "חודש דצמבר הוא קריטי לשרידות הקואליציה. חוק ההסדרה יעלה מחר רק אם יהיה לכך רוב".

    כשנשאל על המתיחות סביב חוק ההעדפה מתקנת של החכי"ם גפני ומקלב הוא השיב: "החרדים קיבלו את כל מה שהובטח להם בהסכם הקואלציוני. חוק 'העדפה מתקנת' יעבור. לא התחייבנו לתאריך".

    מנגד, יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור עלה לשידור והביע סולידריות: "מחר הוא יום קריטי לקואליציה. נעמוד על כך עם יהדות התורה שההסכמים יקויימו והחוק נגד אפלייה יעבור". בן צור אמר כי הוא "מקווה שלא נגיע ל'פעולות תגמול'. נתמוך בחוק ההסדרה כי אנחנו מחוייבים לכך בהסכם הקואליציוני".

    מה בעצם מפחיד בחוק? לדברי יוזם החוק ח"כ אורי מקלב: "יש בציונות הדתית שחוששים מאישור חוק 'העדפה מתקנת' שמא ייקלטו עובדים חרדים במקום סרוגים. אם החוק לא יאושר מחר – שום דבר אחר לא יעבור. צריך הסדרה בהכל, לא רק בחוק ההסדרה".

    אבל בציונות הדתית מנסים להפריד בין השניים. יו"ר מטה המאבק בעמונה, אביחי בוארון עלה לשידור והתריע כי "מאות בניינים במודיעין עילית וביתר נמצאים על קרקעות פרטיות של פלשתינים. במינהל האזרחי הציעו תשלום שכירות לבעל הקרקע הפלשתיני. אם הוא ידרוש את הקרקע חזרה – החרדים יפנו את ביתם. זה הזוי. חייבים את חוק ההסדרה".

    מנגד ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין הרגיע ואמר: "אין שום סיבה לחשש ולדאגה. תמיד היו ערבים שטענו לבעלות על קרקעות באמצעות מסמכים מזוייפים והדפנו אותם. אני בעד חיזוק הבנייה בגושי ההתיישבות. גם נתניהו תומך בזה"



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה שביטן אומר זה שקר גס
      בנוגע לחינוך החרדי ההסכמים לא מכובדים
      בהסכם הקואליציוני של סיעת ש"ס הוכנס סעיף בעל פוטנציאל להציל את מוסדות המוכש"ר. נשאר רק לדרוש את יישומו!!!

      לאחר פניות רבות שלנו לגורמים הרלוונטים בסיעת ש"ס, כולל דיון בוועדת החינוך שנחכו בו מספר מנהלי מוכש"ר, פרסם ס. השר נהרי דרישה חד משמעית לקידום הנושא.
      בקצרה:

      בעבר, נוסח התקנות שמחייב את משרד החינוך לתקצב מוסדות מוכש"ר היה:
      "75% מתקציב שעות הלימוד של מוסד רשמי דומה" – זוהי הגדרה יותר רחבה ובשמה ניתן לדרוש השתתפות יחסית של 75% מכלל השעות המועברות למוסד רשמי דומה.
      כחלק מהפגיעה של פירון בחינוך המוכש"ר הוא שינה את התקנות כך שהם מנוסחות באופן יותר מצומצם.
      "75% מתקן הבסיס"
      ערב חתימת ההסכם הקואליציוני, פנינו בדחיפות לס. השר משולם נהרי בבקשה להסדיר את הנושא בהסכם הקואליציוני ואכן בסעיף 62 להסכם המתיחס להחזרתו של חוק נהרי נכתב במפורש כי התקנות יוחזרו לנוסחן המקורי כפי שהיו ב 2012.
      מדובר בחלק בלתי נפרד מביטול גזירת פירון