"אם הייתה לגליל שדולה כמו של עמונה הכל היה נראה אחרת"

    שלמה בן יוסף No Comments on "אם הייתה לגליל שדולה כמו של עמונה הכל היה נראה אחרת"

    ח"כ סמוטריץ' לחברי הקואליציה: תודיעו כמוני שבלי תוכנית חיזוק הצפון אין תקציב • במהלך עימות בין ח"כ סתיו שפיר לח"כ רועי פולקמן על תוכנית הסיוע לצפון אמר ראש עיריית מעלות כי רק 50% מפרטי התוכנית כבר סוכמו

    איתן כבל צילום: דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, ציינה היום את יום הגליל בכנסת, שארגנו ראשי שדולת הגליל חברי הכנסת איתן ברושי, מוטי יוגב, בצלאל סמוטריץ' ואייל בן ראובן, בדיון על בפיתוח מקורות תעסוקה בגליל. היו"ר כבל אמר כבר בפתח הישיבה כי "בשבוע שעבר קיימנו דיון בנושא הדרום ומבלי לעשות השוואות התחושה שלי היא שיש מדינה בין גדרה לחדרה וזה לא קלישאה. כל המילים הכי גבוהות מתחילות מחדרה וצפונה, אבל מעשים כמעט ואין. אילו הייתה לכם שדולה כמו שח"כ יוגב מפעיל על עמונה הכל היה נראה אחרת".

    ח"כ איתן ברושי אמר כי צריך לוודא שתקציב 2017-2018 יראה אחרת ממה שהוא נראה כרגע, תוך הפרה בוטה של התחייבויות הממשלה. "ההון העיקרי הוא ההון האנושי והוא מצוי במרכז, כדי להביא אותו לצפון צריך ליצור מגנט גדול שמתגבר על כוח המשיכה של המרכז. בתנאים שהממשלה יוצרת לא מעבירים אוכלוסייה חזקה לצפון. בלי תוכנית חירום ליצירת תעסוקה הרכבת שבונים הצפון ימשיכו לנסוע ריקות", אמר. ח"כ יוגב הוסיף: "המטרה שהיום הזה לא יהיה רק אירוע וטקס, מטרת הוועדה הזו לדחוף עוד מקורות תעסוקה ולהביא לכך שבממשלה שאנחנו חברי קואליציה בה נעשה כל מאמץ לראות מחויבויות של האוצר". ח"כ סמוטריץ' פנה לחבריו בקואליציה ואמר: "צריך לעבור מדיבורים למעשים, יש תוכנית מצוינת שעולה הרבה כסף וזה חייב להיות בתקציב הדו שנתי הקרוב. צריך שיהיו עוד חברי כנסת שיודיעו, כמו שאני מוכן להודיע, שאין תקציב בלי התוכנית". ח"כ בן ראובן אמר כי היעד הערכי הוא להחזיר את הבנים של הצפון הביתה. "במשך שנים אנחנו עוסקים רק בהעברת ניירות והגיע הזמן למעשים", אמר.

    ראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, אמר כי "הצעירים עוזבים את הגליל, ולא משנה אם הם יהודים או ערבים, בגלל סיבות של תעסוקה". ח"כ דב חנין הוסיף: "אנחנו מאוחדים בדרישה שאסור לישראל לאבד את הצפון אבל אני לא בטוח שאנחנו לא מאבדים את הצפון. המצוקה של התעסוקה בצפון מתבטאת לא רק בזה שתושבי הצפון לא יכולים למצוא עבודה בהרבה תחומים, אלא גם בזה שאנשים שרוצים לעבור לצפון לא יעברו בלי תעסוקה". רעיה שטראוס סיפרה כי יש בגליל יזמים מדהימים, אבל אם הממשלה עוצרת את התמיכה והעידוד לצפון הם לא יכולים להמשיך לפעול. ח"כ חמד עמאר הוסיף גם הוא כי תוכנית חיזוק הצפון חייבת להיכנס לתקציב. נציג הסטודנטים אמר כי הבעיה בצפון היא שאין מקומות תעסוקה ראויים במקצועות שהסטודנטים לומדים, וקרא לראשי הרשויות לעשות הכל כדי להשאיר את הצעירים בצפון, גם אם זה אומר לעשות רעש כמו בעמונה. ראש עיריית צפת, אילן שוחט, אמר כי צריך להביא כסף חדש לצפון, וסיפר כי אחרי שסוף סוף הקימו את הפקולטה לרפואה בצפת עכשיו לא נותנים לה לגייס תרומות.

    ח"כ סתיו שפיר אמרה: "הממשלה הפקירה במשך שנים את הצפון וייבשה אותו. מדינה שלמה מתנהלת בטרפת על עתיד של 40 משפחות בעמונה, כשהטרפת האמיתית צריכה להיות על תושבי 20 אחוז מאזרחי המדינה. ח"כ פולקמן אמר כי צריך לעשות סדר בין השיח הפוליטי לבין המשא ומתן עם ראשי הרשויות, שלדבריו כמעט סוכם. הדיון הפך סוער כאשר ח"כ שפיר דרשה מח"כ פולקמן לחשוף את המספרים, וח"כ פולקמן השיב: "כשנחליט להציג נציג, ראשי הרשויות כבר יודעים". ח"כ שפיר אמרה בתגובה: "הוא אומר שמעבירים את הנתונים בסור לכל מיני אנשים, ורק לא לחברי הכנסת". ראש עיריית מעלות תרשיחא בוחבוט אמר: "נשאר עוד בערך 50%".

    היו"ר כבל סיכם ואמר כי "לא יצאנו מהישיבה עם שום בשורה. הגליל לא מקבל את היחס שהממשלה צריכה לתת לו בדין, לא כטובה. כל השיח שמתקיים כבר שנים הוא של מערוף, עושים טובה, וזה חייב להיפסק. אם התוכנית כוללת אלף נושאים – שום דבר ממנה לא ימומש, צריך להתמקד בטיפול בתשתיות, תעסוקה ובריאות. בכוונת הוועדה לזמן את השרים האחראים שיפרסו בפנינו את התוכניות שלהם לטיפול בנושאים הללו, ויציגו יעדים, לוחות זמנים ותקציבים".



    0 תגובות