"זוטו של ים" או "גזל גמור" • דיון מוסיקאלי מרתק ב'זמן אוויר'

    הפדרציה עושה עבודת קודש. היום זו קטסטופה, יש אנשים שמוכרים את המוסיקה, בצורה כזו או אחרת, פרסומות, מנויים. אנחנו נלחמים אתם יום יום וזו עבודה סזיפית וקשה. מדובר באנשים קלי דעת. מי שצורב, מעתיק הוא גונב. זה גזל גמור"
    עמית דניאל 5 Comment on "זוטו של ים" או "גזל גמור" • דיון מוסיקאלי מרתק ב'זמן אוויר'

    בתכנית "זמן אוויר" ניהל טוקר דיון עדכני עם המפיק דוד פדידה מי שחתום על מאות שירים במוסיקה החסידית והמזרחית, מנחם הלפרט, מבעלי מותג התקליטים "חבורת תרי"ג" ומוטי אמיתי, מנכ"ל הפדרציה הישראלית לתקליטים • היה מרתק

    מנחם טוקר
    הפדרציה עושה עבודת קודש. היום זו קטסטופה, יש אנשים שמוכרים את המוסיקה, בצורה כזו או אחרת, פרסומות, מנויים. אנחנו נלחמים אתם יום יום וזו עבודה סזיפית וקשה. מדובר באנשים קלי דעת. מי שצורב, מעתיק הוא גונב. זה גזל גמור"
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעבר התקיימו תכניות רבות, דיונים הלכתיים רבים, קריאות ובקשות של זמרים, יוצרים ומפיקים רבים להימנע מצריבות שירים. מסתבר שהתופעה רק הוחמרה עם התפתחות האינטרנט וכיום שירים רבים ואפילו תקליטים כדוגמת "חבורת תרי"ג" הנודעת, מועלים למרחבי הרשת בצורה חופשית הפוגעת בהשקעות הזמן והכסף הרבות של האמנים והיוצרים. בתכנית "זמן אוויר" ביקש טוקר לקיים דיון עדכני בנושא עם שלושה. הראשון הוא המפיק דוד פדידה ומי שחתום על מאות שירים במוסיקה החסידית והמזרחית, השני הוא מנחם הלפרט, מבעלי מותג התקליטים "חבורת תרי"ג" והשלישי הוא מר מוטי אמיתי, מנכ"ל הפדרציה הישראלית לתקליטים.

    אחרי מעט פרגונים לפדידה על הדיסק החדש שהפיק לנגיד שלמה יהודה רכניץ, דיסק בו נטלו חלק גדולי הזמר מתוכם, מרדכי בן דוד, מוטי שטיינמץ, איציק דדיה ועוד, הנושא הועלה וחבר הפדרציה, דוד פדידה אמר "אנחנו עדים לפתיחות מאד גדולה של וועדות הקודש והמחנכים שנפתחו לעולם המוסיקה, יש הופעות ותקליטים והיום כבר אין בעיה להכניס מודעה לעיתון חרדי על דיסק חדש שיצא, יש מושג של 'לא תגנוב' והמושג חל על כל מוסיקה שמורידים מהאינטרנט. הווי אומר ששיר שהורד מהוואטצאפ זה גזל גמור" קובע פדידה נחרצות ומוסיף "זה בלי לדבר, לדוגמא, על אלבום של רכניץ שכל הכסף שיוצא ממנו הולך לצדקה" הוא מספר על טלפונים שערך עם אנשים שהעלו שירים לוואטסאפ "התקשרתי להרבה מאד אנשים ששולחים שירים בוואטצאפ. אמרתי לאחד מהם אתה יודע כמה אנשים קיבלו את ההודעה שלך עכשיו? תראה כמה אתה גוזל. אתה מבין איזה נזק אתה עושה?"

    מנכ"ל הפדרציה, מוטי אמיתי, אמר "הפדרציה מאגדת מפיקים וחברות הפקה בעלי זכויות. אנחנו מתעסקים עם התגמולים בכל דרך בין היתר בהשמעה פומבית ובנוסף אנו עוסקים בקידום ושמירה על זכויותיהם של היוצרים. היום, המפיקים כמעט ולא מרוויחים ממכירות של דיסקים. עיקר ההכנסות הן מהופעות או מהתמלוגים" מסביר ומספר על מכתב אזהרה שהוציאה הפדרציה למישהו שהפיץ מוסיקה ברשת. אזהרה בטרם הגשת תביעה מאחר והוא עובר על חוק זכויות היוצרים".

    פדידה הוסיף "הפדרציה עושה עבודת קודש. היום זו קטסטופה, יש אנשים שמוכרים את המוסיקה, בצורה כזו או אחרת, פרסומות, מנויים. אנחנו נלחמים אתם יום יום וזו עבודה סזיפית וקשה. מדובר באנשים קלי דעת. מי שצורב, מעתיק הוא גונב. זה גזל גמור".

    אצל הלפרט, הבעיה קשה עוד יותר. הוא אינו מקיים הופעות וכל ההכנסות מתבססות על מכירות "אנחנו בניגוד לזמרים שמתפרנסים מהופעות, הביזנס הוא המכירה של הדיסקים" אומר הלפרט "יש בטלגרם משהו קטסטרופלי שמעלים את זה ומפיצים".

    טוקר העלה את נושא "זוטו של ים" ובעקבות כך התפתח דיון קצר בעניין שהסתיים בהעלאת רעיון של תכנית חדשה שתעסוק ב'חבורות' בנושא.

    האזינו לדיון הסוער:



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      גם בזוטו של ים גם אם הוא עומד וצווח הרי אלו שלו השאלה למה לא העלו רב פוסק וניטרלי שיגיד מה הדין

      אני לא חובב מוזיקה אבל חבל שלא סוגרים את הנושא עם דעת תורה

    2. 3

      כאילו אתה לא יודע מה הם אומרים……………………….

    3. 2

      את לא מכירה, שמה שמדגדג לאדם אותו הוא פוסל, לא אומרת גזל זה דבר חמור ,ומה באמת לגבי whats up

    4. 1

      היום כל זמר שמוציא דיסק לוקח בחשבון שהדיסק שלו ירוץ ברחבי הרשת וכל מה שזמר מוציא זה כדי להישאר על המפה כי אם הוא לא יעשה את זה הוא ימחק כמו הרבה זמרים שכבר לא שומעים עליהם אין מה לעשות זו סוג של פרסומת שעולה כסף. מי שלא מעוניין להשקיע שיחפש עבודה אחרת.