"אין מניעה לבני זוג לגור יחדיו ללא הכתובה שנשרפה"

    בשאלה שנשאל הראשון לציון הרב יצחק יוסף בעניין כתב כי "האישה סומכת על בית הדין שישמור על זכויותיה, וגם יש חרם דרבנו גרשום, ושבועה - ועוד טעמים... ולכן אין להיבהל ויעשו בנחת"
    דוד קורצוייל No Comments on "אין מניעה לבני זוג לגור יחדיו ללא הכתובה שנשרפה"

    הרבנים הראשים לישראל העבירו הוראה וכן נוסח של 'כתובה דאירכסא' לכלל הרבניות והמועצות המקומיות ברחבי הארץ ואף פנו לשר הדתות דוד אזולאי להורות למועצות הדתיות המקומיות לזרז את הליך הנפקת כתיבת 'כתובה דאירכסא'

    הרבנים הראשיים לישראל
    בשאלה שנשאל הראשון לציון הרב יצחק יוסף בעניין כתב כי "האישה סומכת על בית הדין שישמור על זכויותיה, וגם יש חרם דרבנו גרשום, ושבועה - ועוד טעמים... ולכן אין להיבהל ויעשו בנחת"
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות גל השריפות האחרון פרסמו הרבנים הראשים לישראל פסק הלכה הקובע כי אין בעיה לבני זוג שכתובתם נשרפה או הושחתה לגור יחדיו, ע"פ פסק ההלכה של הרבנים הראשים נקבע כי אין לבני הזוג מניעה לגור יחדיו אך יש להכין כתובה דאירכסא.

    פסק ההלכה יוצא על רקע פרסומים שונים בתקשורת לפיהם קיים איסור הלכתי על מגורי בני זוג יחדיו ללא כתובה. הסוגיה הובאה לפתחם של הרבנים הראשים לישראל ואלו קבעו בפסיקתם כי אין מניעה, כאמור, מבני הזוג לגור יחדיו, אך יש להכין בהקדם 'כתובה דאירכסא' (כתובה חלופית).

    בפסק ההלכה התבססו הרבנים הראשים לישראל, על העתקי הכתובות המצויות במשרדי המועצות המקומיות כפועל יוצא מנוהלי הרבנות הראשית לישראל.

    במכתב שהוציא הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו בעניין כתב כי "כידוע, מגמת הכתובה להבטיח את זכויות האישה, 'שלא תהא קלה בעיניו להוציאה' ולכן צריך שתהיה תחת ידה של כל אחת כדי להבטיח את זכויותיה… ולמרות שבכל הרבנויות בארץ, נוהגים לשמור העתקים של הכתובות, היות והכתובה המקורית לא קיימת עליהם לכתוב כתובה חדשה, מה שנקרא 'כתובה דאירכסא' כמו בכל מקרה כשהכתובה נאבדת. "למרות שיש צורך לכתוב כתובה חדשה אין ספק בכך, שבני הזוג מותרים להמשיך ולגור ביחד גם טרם שיכתבו כתובה חדשה –'כתובה דאירכסא'.

    בשאלה שנשאל הראשון לציון הרב יצחק יוסף בעניין כתב כי "האישה סומכת על בית הדין שישמור על זכויותיה, וגם יש חרם דרבנו גרשום, ושבועה – ועוד טעמים… ולכן אין להיבהל ויעשו בנחת"

    הרבנים הראשים לישראל העבירו הוראה וכן נוסח של 'כתובה דאירכסא' לכלל הרבניות והמועצות המקומיות ברחבי הארץ ואף פנו לשר הדתות דוד אזולאי להורות למועצות הדתיות המקומיות לזרז את הליך הנפקת כתיבת 'כתובה דאירכסא'.



    0 תגובות