קבר רחל: המשטרה נערכת לסכל כניסת מתפללים במהלך השבת

    דבורה גינזבורג | צילום: חדשות 24 Comments Off on קבר רחל: המשטרה נערכת לסכל כניסת מתפללים במהלך השבת
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות מתפללים הגיעו עד כה למתחם המאובטח של קבר רחל. לאתר 'קול חי' נודע כי המשטרה אישרה לקבוצה מצומצמת של מתפללים לשהות במתחם בשבת הקרובה. במקביל נערכים במשטרה לסכל "הסתננות" של מתפללים למתחם בשבת

    מאות מתפללים החלו לפקוד היום את קבר רחל לרגל יום ההילולא שיצויין בשבת הקרובה, י"א במר חשוון.

    באתר נערכו מבעוד מועד לקראת יום ההילולא ועשרות רופאים, פראמדיקים וחובשים מתנדבים מאבטחים את העולים לציון. אתמול סוכם רשמית עם החברה לפיתוח המקומות הקדושים כי ארגון 'איחוד הצלה' הוא הגורם הרפואי היחיד שהורשה להעניק טיפול רפואי באירוע.

    אגף הלוגיסטיקה בארגון התקין במתחם ארון החייאה המאובזר בציוד עזרה ראשונה מתקדם, לשימוש בשעת חירום. בשל העובדה שהמתחם נמצא באזור מרוחק יחסית מבתי החולים בבירה, תוגבר הארון בציוד רב.

    יושב ראש איחוד הצלה', זאב קשש הביע שביעות רצון מהחלטת המשטרה לבחור בארגונו לטובת אבטחת האתר "זוהי הבעת אמון ביכולות המבצעיות של הארגון " אמר קשש.

    המבצע לאבטחת האתר שהחל היום בצהרים, יסתיים בשעות הלילה של יום ראשון, עם עזיבת אחרוני המתפללים את הקבר.

    על פי הערכת המשטרה, החל מצהרי יום חמישי ועד לשעות הלילה של יום ראשון, צפויים לפקוד את קבר רחל עשרות אלפי מתפללים, כאשר מרביתם צפויים להגיע בפרק זמן קצר יחסית במוצאי שבת, החל מצאת השבת ועד חצות הלילה.

    ובתוך כך, מוסדות רחל אמנו, כולל אברכים השוהה בקבר רחל במשך השנה, פנו לחברת אגד על מנת שתתגבר את קווי האוטובוסים לאתר כחלק מהפקת הלקחים מהשנה הקודמת, בה נראו מראות של המונים הצובאים על תחנות האוטובוסים בלא יכולת להגיע למתחם הקבר.

    לדברי הנהלת המוסדות, בהנהלת חברת "אגד" נענו לדרישה ההולכת וגוברת מצד הציבור לאפשר הגעה מסודרת ונוחה למתחם הציון והחברה תיגברה את קו 163 למתחם הציון. כלי הרכב הפרטיים מופנים לחניון המזרחי של אצטדיון טדי ומשם מוסעים בהסעות שהועמדו לרשות הציבור.

    בשל תאריך ההילולא, שיוצא השנה בשבת, פנה רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ לפני מספר שבועות למשטרה בבקשה לאפשר את פתיחת קבר רחל בשבת.

    בסביבתו של הרב סיפרו השבוע כי לאחר דיונים ארוכים שנערכו הוחלט בסופו של דבר שלא לאשר את הבקשה בשל סידורי האבטחה וחילול השבת הכרוך בכך.

    עם זאת, המשטרה אישרה לקבוצה מצומצמת של רבנים ואברכים הקשורים לארגוני צדקה שונים ומתפללים בקבר במהלך השנה, להישאר במתחם למשך השבת. חברי הקבוצה ילונו על מזרונים במסדרון שבכניסה למתחם ושם גם יערכו את סעודות השבת.

    במקביל נערכים שוטרי משטרת ירושלים לסכל כניסה של מתפללים למתחם בעיצומה של השבת. ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה ל'קול חי': "המתחם סגור ממילא בשבתות על פי החלטת הנהלת המקומות הקדושים. המשטרה לא תאפשר הגעה רגלית מסוכנת של הולכי רגל למתחם הקבר".

    אמש פנה הרב הראשי הרב יונה מצגר לציבור המתפללים וקרא להם שלא להגיע מיד לאחר צאת השבת אלא לחכות לפחות שלוש שעות על מנת שלא לגרום לחילול שבת שלא לצורך, על ידי כוחות הביטחון.

    מאות כבר הגיעו – מתפללים בקבר רחל (צילום: חדשות 24)

    משה לוי אחראי לוגיסטיקה ב'איחוד הצלה' סיפר הערב ל'קול חי': "עד לשעה זו הגיעו מאות מתפללים לציון, נשים וגברים מכל גווני הציבור הישראלי, כל עם ישראל נמצא כאן. אנחנו מקווים שהשנה, בגלל שמועדי העלייה לקבר מתפרשים על פני מספר ימים, יהיה פחות עומס באתר ומטבע הדברים גם פחות מקרים של פציעות והתעלפויות. אני מקווה שלא יצטרכו אותנו אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש".

     



    0 תגובות