מרגש: היכן חגג חתן הבר מצווה מנווה צוף את העליה לתורה?

    נבו עלה לתורה בשבת בבוקר ותושבי עטרת לצד תושבי היישוב שעל אף האבדן של בתיהם והנזקים הרבים, שמחו אותו ועשו כמיטב יכולתם. בשביל סוכריות עברו מבית לבית לפני התפילה ואספו סוכריות לעליה לתורה
    עמית דניאל 1 Comment on מרגש: היכן חגג חתן הבר מצווה מנווה צוף את העליה לתורה?

    בתכנית "עניין משפחתי" שוחחה פנינה רייזמן עם רחל פסטג על תכנון השבת הבר מצווה ועל מה שקרה לבסוף ואיך השיגו סוכריות לעליה לתורה?

    אילוסטרציה צילום: דוברות מטה בנימין
    נבו עלה לתורה בשבת בבוקר ותושבי עטרת לצד תושבי היישוב שעל אף האבדן של בתיהם והנזקים הרבים, שמחו אותו ועשו כמיטב יכולתם. בשביל סוכריות עברו מבית לבית לפני התפילה ואספו סוכריות לעליה לתורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גל השריפות לא פסח על היישוב נווה צוף שבבנימין, שם נשרפו וניזוקו בתים רבים. בתכנית "עניין משפחתי בהגשת רחל פסטג שוחחה תושבת נווה צוף, פנינה רייזמן, על ליל השבת שחוותה.

    "השבת היתה שבת בר מצווה לבננו, נבו" סיפרה פנינה "בערב שבת היינו באולם ביישוב לסעודת שבת עם אורחים ובני משפחה, רבים כשלאחריה התקיים עונג שבת בהשתתפות חברים תושבי היישוב. בשעה 22:20 סיימנו לארגן את האולם למחר ויתכן וכבר בשעה הזו החלו לפנות אנשים אך אנחנו לא היינו מודעים לכך. בשלב כלשהו בעלי, המשמש כחבר כיתת הכוננות ביישוב, הוקפץ וכשהבנו שצריך לפנות את הבית החלנו במירוץ כדי לבדוק שכל האורחים מתפנים. הודיעו לכולם לנסוע ליישוב עטרת שם כבר ידעו על השריפה והחלו בכוננות לאירוח משפחות רבות. ביקשנו שנהיה ביחד כל האוחרים ואכן שיבצו אותנו בבתים סמוכים זה לזה. צריך להבין שהיו אנשים שהגיעו בפיג'מות כך שגם לבגדים דאגו להם ביישוב עטרת. נבו עלה לתורה בשבת בבוקר ותושבי עטרת לצד תושבי היישוב שעל אף האבדן של בתיהם והנזקים הרבים, שמחו אותו ועשו כמיטב יכולתם. בשביל סוכריות עברו מבית לבית לפני התפילה ואספו סוכריות לעליה לתורה". מספרת בהתרגשות פנינה.

    "סעודת שבת עשינו כ-30,40 יחד. משפחת ברק אירחה אותנו בצורה מדהימה. האוכל שהכנו ונשאר ביישוב, נאכל על ידי כוחות הכיבוי וההצלה שפעלו ללא לאות שם ואנחנו שמחים שהם נהנו ממנו. הם עשו עבודה מדהימה". אמרה "ב"ה הבית שלנו לא ניזוק, הוא בצד הצפוני של היישוב, לשם האש לא הגיעה" פנינה מבקשת מהמאזינים לעזור במה שאפשר לתושבי היישוב "יש רבים מבני היישוב שנותרו ללא כלום. יש מוקדים שונים שנפתחו על מנת לסייע להם חשוב מאד שמי שיכול יטול חלק בעזרה והסיוע"

    על ההרגשה ביום שאחרי ביישוב היא מספרת "נווה צוף זו קהילה חזקה מאוחדת. עברנו כמה אירועים ותמיד ראינו את האחדות הנפלאה של בני היישוב. מה שקשה זו הידיעה שהשריפה נגרמה מהצתה מכוונת"

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      וואווו, איך היה להם אוכל לעוד 30-40 איש??