- רדיו קול חי - -

גל השריפות נמשך: שריפת ענק סמוך לחרשים בגליל • מתעדכן

*** עדכון לשעה 12:30***

תושבי חיפה המתגוררים בשכונות רמת אלון,  רמות רמז רמת גולדה, רמת בגין,  רמות חן,  רמת אלמוגי למעט רחוב איינשטיין שיישאר סגור,  רשאים לחזור לבבתיהם.
חברת החשמל תיקנה את מרבית הנזקים והפגיעות ברשת החשמל והחזירה את האספקה הסדירה לרוב הלקוחות בחיפה. נמשכות העבודות ברחוב האנטקה וברחוב גוט לוין. סה״כ כ 300 לקוחות. בנוסף, מבצעים תיקונים להחזרת חשמל  למבנים ספורים בעיר.

בתום הערכת מצב עולה כי בעקבות הרוחות החזקות החלו מספר מוקדי שריפות לבעור בשנית.כל המוקדים מטופלים ע"י לוחמי האש הן מהקרקע והן מהאוויר ובשעות הקרובות יחלו שוטרים וחיילים לסרוק ולכבות באמצעות מטפים ומרססי גב אחר מוקדי אש שכובו ועלולים להתחדש בשכונות שפונו.

בנוסף, כוחות המשטרה גלויים וסמויים פועלים וימשיכו לפעול למניעת ביזה ואיתור מציתים.

עיריית חיפה פועלת אף היא לאבטחת הבניינים שנפגעו ופונו וביחד עם חברת החשמל שתגברה את כוחותיה פועלות במשותף לחידוש החשמל במקומות אלו. תושבי שכונת דניה בלבד יכולים לשוב לבתיהם.

***עדכון לשעה 10:00***

שריפת חורש גדולה מתפשטת אל עבר היישוב חרשים. 15 צוותי כיבוי במקום ערוכים להגנה על היישוב, כמו כן במקום פועלים מטוסי כיבוי יוונים וטייסת הכיבוי הארצית.

השריפה מתפשטת במעלה ההר, ובמשטרה נערכים לפינוי הישוב.

במהלך הלילה פרצה שריפת ענק סמוך לבית מאיר והישוב שורש. שם נעצרו 2 חשודים בהצתה שהובאו לחקירה.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, הגיע למקום פינוי תושבי בית מאיר בישוב שורש , פגש את התושבים, שוחח עימם, הסביר להם את מצב בתי היישוב, השיב לשאלותיהם וציין כי הכוחות בשטח פועלים כל העת על מנת לאפשר להם חזרה בטוחה ומהירה לבתיהם.

מדוברות כיבוי האש חיפה נמסר כי: ברגעים אלו המצב רגוע, בשעות הקרובות יחלו לדלל כוחות עד לשעה 11:00 ישארו בשטח 35 צוותי כיבוי כולל ארבעה מהרשות הפלסטינאית ומטוסי כיבוי כולל הטייסת מיוון. לוחמי האש יפעלו בשעות הקרובות בכל כוחם ומשאביהם על מנת לצמצם למינימום את סכנת התחדשות השריפה ומתוך מטרה לאפשר לתושבים לשוב  לבתיהם לפני כניסת השבת. יודגש כי כל האמור כפוף לתנאי מזג האויר.

נציין כי בהמשך להנחיית המפכ"ל להקמת צוות מתכלל באגף החקירות של המשטרה שיוביל את נושא החקירות בנושא החשדות להצתת שריפות בכל רחבי הארץ. בשעה זו במשטרת ישראל נחקרים 12 מעורבים בחשד להצתה/הסתה לביצוע הצתה.

למרות היחלשות השריפות, מחברת החשמל נמסר כי בחיפה 700 משקי בית ללא חשמל.

לאור הנתונים שהגיעו ממשטרת ישראל כי חלק ניכר מרכזי מההצתות מקורן באירועי פח"ע, החליטו משרד האוצר ורשות המסים להפעיל את מערך מס רכוש ולפעול במהירות האפשרית כדי לסייע לאזרחים שבתיהם נפגעו מההצתות. החל מיום ראשון יחלו שמאי מס רכוש להעריך את הנזקים בכל האירועים ויעמדו לטובת האזרחים בכלל מוקדי השריפות במטרה לתת סיוע מיידי. לצורך כך ייפתחו מספר מוקדים של מס רכוש באזורים שנפגעו. בנוסף, יופעל מרכז מידע טלפוני שיקלוט את הפניות ויספק מענה לשאלות. רשות המסים תודיע בהמשך על דרכי ההתקשרות עם המוקדים ועם מרכז השירות הטלפוני.

במקביל, יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, ביקר מאמש בחיפה, שם נפגש עם תושבים שפונו מבתיהם. בהמשך שוחח הרצוג עם שר האוצר, משה כחלון, וביקש ממנו לנהוג ביעילות, במהירות ובנדיבות למען פיצוי ושיפוי אזרחי ישראל שרכושם ובתיהם ניזוקו בשריפות.

הרצוג וכחלון סיכמו כי משרד האוצר יפעל לקיצור הבירוקטיה המסועפת, קיצור התהליכים במס רכוש והפעלת כלל הגורמים ברווחה וברשויות המוניציפאליות בהיקף מורחב. הרצוג התחייב כי מפלגתו תתמוך בשינוי חקיקה במידה ויהיה צורך על מנת לדאוג לקיצור התהליכים לתושבים.

צילום: לע"מ, משטרת ישראל, כיבוי אש