טועמיה • ר' כתריאל שטיין עם הטעם האמיתי של האוכל

    עמית דניאל No Comments on טועמיה • ר' כתריאל שטיין עם הטעם האמיתי של האוכל

    ר' כתריאל שטיין – אביה של השפית מירי זורגר – בפינתו השבועית בתכנית "ניחוחות שבת" • השבוע, למה גברים צריכים להכין את הדגים ואיזה אדמו"ר היה מקבל בשעת המלחת הדגים תלמידים?

    צילום: Edi Israel/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמידי שבוע, בתכניתה של השפית מירי זורגר, ניחוחות שבת, עולה אביה – ר' כתריאל שטיין – לדברי טעם ועונג הקשורים לסעודות השבת והפרשה.

    השבוע שוחח ר' כתריאל על חלקם של הגברים בהכנות השבת "אנו יודעים" מספר ר' כתריאל "שכל תלמידי הבעש"ט זיע"א, יצאו לשוק לבד והכינו את הדגים, מסופר שהזמן הכי גדול לברכה וישועה אצל האדמו"ר מרופשיץ זיע"א היה בעת שהמליח את הדגים לכבוד שבת. באותה השעה היו באים אנשים רבים לקבלת ברכה לישועה ורחמים. הרמב"ם זיע"א כותב שזו חובה להכין לשבת כמו שכתוב "והכינו את אשר הביאו.." ה'טור' זיע"א כותב שזה עניין של 'מצווה בו יותר מבשלוחו'. כלומר, זה עניין של הידור מצווה".

    ר' כתריאל נזכר בהליכות אביו בהכנות שבת "אני זוכר שאבי ז"ל, לא נתן לאף אחד להכין את הדגים. הוא היה קונה את הדגים ואז גם היה צריך לנקות אותם בבית. הוא היה פותח, מסדר אותם ומארגן את זה. יש עניין גדול שהגברים יטלו חלק גדול בהכנת הדגים לשבת"

    "בנוסף" ממשיך ר' כתריאל במתק שפתיו "חוץ משדיברנו כל הכנת הדג. ידוע שהיות והדג נמצא במים וכתוב 'אין מים אלא תורה' יוצא שכביכול הדג עטוף בתורה כל הזמן. כתוב הרי 'אדם בלי תורה כדג בלי מים'".

    האזינו:



    0 תגובות