גואטה: "צריך לפתור בהידברות, לא להתסיס את אחינו הערבים"

    אני הגשתי הצעת חוק שתחייב נציגות של מזרחיים בבג"ץ. אני מאד מקווה שבפעם הזו ישכילו להבין שחייבים להיות מזרחיים בביהמ"ש העליון. בג"ץ צריך להיות ראי של החברה בישראל ומשכך לא יכול להיות שחוק ייצוג לערבים יש, וזה בסדר. אבל לחרדים ומזרחיים אין ייצוג
    עמית דניאל 9 Comment on גואטה: "צריך לפתור בהידברות, לא להתסיס את אחינו הערבים"

    ח"כ יגאל גואטה ב"מהדורת הבוקר" על חוק המואזין, רשות השידור והתאגיד, סערת בחירת הרבצ"ר, הרכב בג"צ • "ההחרגה של ליצמן היא עד 23:00. מה נעשה בסליחות? זה 40 יום" • וגם: האם הוא נהנה מעבודתו?

    חבר הכנסת, יגאל גואטה צילום: דוברות הכנסת
    אני הגשתי הצעת חוק שתחייב נציגות של מזרחיים בבג"ץ. אני מאד מקווה שבפעם הזו ישכילו להבין שחייבים להיות מזרחיים בביהמ"ש העליון. בג"ץ צריך להיות ראי של החברה בישראל ומשכך לא יכול להיות שחוק ייצוג לערבים יש, וזה בסדר. אבל לחרדים ומזרחיים אין ייצוג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם חוק המואזין בדרך להיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל? ככל שזה תלוי בהסרת הערר של ליצמן, מסתבר שכן. אתמול פורסם כי ליצמן הסיר את הערר בתמורה להחרגה שתוכנס לחוק, כך שיהיה אפשרי להפעיל את צופרי השבת. בתכנית "מהדורת הבוקר" עם קובי פינקלר, שוחח מזכ"ל מפלגת ש"ס, ח"כ יגאל גואטה, על חוק המואזין, התאגיד והשינוי לו הוא מייחל בהרכב בית המשפט העליון.

    " לא חושב שליצמן פתר את הבעיה בהסרת הערר" אומר גואטה "אני חושב שהחוק בעייתי. מצד אחד, אין ספק שקודם כל, טובת התושבים צריכה להיות אל מול עינינו ויש למנוע רעשים שיפריעו את מנוחתם אך בד בבד צריך לפתור זאת בהידברות בלא להתסיס את אחינו הערבים" לדבריו החוק מיותר מאחר וקיים כבר חוק בנושא "יש היום חוק למניעת רעשים כך שהחוק המוצע, מיותר. הוא לא עוזר בכלום. צריך להגיע להבנות בהידברות. פנו אלי כמה ח"כ ערבים והציעו שנגיע להבנות בהידברות. בסופו של דבר הרעש הזה מפריע גם לילד הערבי".

    "ההחרגה של ליצמן היא עד 23:00. מה נעשה בסליחות? אולי בגלל שאצלם (האשכנזים ע.ד.) זה רק שבוע, זה לא מפריע להם" אומר גואטה בחיוך "אצלנו סליחות נאמרות במשך 40 יום"

    לשאלת פינקלר על עתיד התאגיד אמר גואטה "אנחנו סברנו לכתחילה שעדיף להשאיר את רשות השידור ולטפל בבעיות שם באופן נקודתי. 'לנקות אורוות' ולהמשיך. אבל אז החליט מי שהחליט, שצריך להקים את התאגיד והאמת שהדיון סביב עתיד התאגיד מסית את הנושא המרכזי עליו צריכים לדון. יש אנשים שעובדים ברשות השידור שנים רבות. נתנו את כל חייהם ונשמתם לרשות השידור ועכשיו, ככה באמצע החיים, אומרים להם 'לכו הביתה'. אני לא מדבר על הטאלנטים, הם יסתדרו. אני מדבר על אנשים בני 50 שעובדים 20,30 שנה ברשות השידור ועכשיו צריכים ללכת לחפש עבודה" גואטה גם מציע פתרון "הפתרון, מאחר וכבר קם התאגיד, שצריך לקלוט את כל עובדי רשות השידור לתאגיד"

    בנוגע לסוגית הרב הצבאי הראשי הנבחר, הרב אייל קרים, אומר גואטה "חופש הביטוי נפגע כשסותמים פיות של אנשים. שזה נח, אומרים לא לסתום, ושלא נח, אומרים לסתום. מה שהוא אמר למיטב הבנתי, זה הלכתי. אז מה רוצים שאיש שתפקידו הוא הלכתי, לא יועץ אלא איש הלכה, שיגיד הפוך מההלכה? פתאום אין חופש ביטוי ואין כלום. הכל נמוג. לא יכול להיות שרב יגיד משהו הלכתי ויסתמו לו את הפה" וכאן עובר גואטה לשטוח את משנתו באשר להרכב בית המשפט העליון "אני הגשתי הצעת חוק שתחייב נציגות של מזרחיים בבג"ץ. אני מאד מקווה שבפעם הזו ישכילו להבין שחייבים להיות מזרחיים בביהמ"ש העליון. בג"ץ צריך להיות ראי של החברה בישראל ומשכך לא יכול להיות שחוק ייצוג לערבים יש, וזה בסדר. אבל לחרדים ומזרחיים אין ייצוג".

    לסיום, לשאלת המראיין, האם הוא נהנה בעבודתו בכנסת אמר גואטה "שיש תוצאות טובות ואתה עוזר לאנשים, זו ההנאה הגדולה ביותר".

    האזינו:



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      למה אתה ראש ממשלת עזה ?? הרי את אוסלו אתם הבאתם עלינו על מה בכלל אתה מתנשא עם פתרונות ישנים

    2. 8

      את אוסלו אתם הבאתם על מה ההתנשאות?

    3. 7

      את אוסלו אתם הבאתם על מה ההתנשאות

    4. 5

      החכ"ים החרדים מתחנפים לכולם ועושים מה שטוב להם!

    5. 4

      הערבים הם האחים שלו? לא משנה בשבילו יהודי או לא העיקר שיהיה מזרחי מחכה לח"כ ערבי בש"ס

    6. 3

      אחינו?
      משפט אומלל!
      הספרדים כבר יודעים, אצל גואטה, מי שטוב בקלפי הוא אחינו
      מי שלא הוא אשכנזי גזען או משתכנז

    7. 2

      את הערבים הוא אוהב ואת האשכנזים הוא שונא

    8. 1

      אחינו??????????????????????????????????????????
      אולי דודינו וגם זה לא…