הברכה שלא עזבה את ר' בן ציון • ידידיה מאיר נפרד

    עמית דניאל 2 Comment on הברכה שלא עזבה את ר' בן ציון • ידידיה מאיר נפרד

    איך התבטא ר' בן ציון שנקר ז"ל על השנים בהם שהה לצד מורו ורבו כ"ק האדמו"ר האמרי שאול ממודז'יץ זצוק"ל? ידידיה מאיר על אוצר הניגון המופלא, ברכתו של כ"ק האמו"ר האמרי חיים מויז"ניץ זצוק"ל והביצוע המוקלט האחרון של ר' בן ציון.

    צילום: מכון שלימור ניגוני מודזיץ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול, הלך לעולמו מי שאחראי על מאות לחנים וניגונים ונחשב למחיה המוסיקה החסידית לאחר השואה, בעל המנגן והמלחין הדגול ר' בן ציון שנקר ז"ל. בתכנית "התעוררות", נפרד המגיש ידידיה מאיר מר' בן ציון וסיפר מעט על עולמו של ר' בן ציון שנקר.

    שנים רבות היה ר' בן ציון לצד מורו ורבו, ה"אמרי שאול" ממודז'יץ זצוק"ל, אליו נקשר ולפני שנים מספר אף התבטא כך "דע לך שאיני יכול לחשוב כלל כיצד הייתי נראה ללא שהכרתי את רבי אמנם יהודי ירא וחרד הייתי אבל הרבי שינה את כל חיי והעלה אותי לדרך חדשה". כשהגיעו ניצולי השואה להגיע לארה"ב היה ר' בן ציון שומע עוד ועוד ניגונים וזכרונות מחצרות החסידים ורק בשנים האחרונות הבינו שיש בידו אלפי תקליטים וראיונות וזה הוטס לארץ לארכיון ניגוני מודז'יץ עליו ממונה עו"ד דוד זעירא. מסתבר שאפילו בחודש אלול האחרון, כשהאדמו"ר ממודז'יץ שהה בשבת בבית החסידים בניו יורק, ר' בן ציון היה שם והתכבד בשירה.

    סיפור מעניין התרחש עמו בשנת תשל"ד, עת נכנס לקודש פנימה אל כ"ק האדמו"ר ה"אמרי חיים" מויז'ניץ זצוק"ל. כשנכנס פנה אליו הרבי ואמר בחיוך 'הנה החזן שקולו אף פעם לא נצרד, אני שומע אותך במשך שעות על גבי שעות ואתה כלל לא נהיה צרוד' האדמו"ר התעניין בניגוני מודז'יץ ובירכו. עד ימיו האחרונים, תלה ר' בן ציון, את יכולתו לשיר, בברכתו של ה"אמרי חיים" זצ"ל.

    לסיום השמיע ידידיה את שירו "הטוב כי לא כלו רחמיך" בשני ביצועים נפלאים. האחד הוא, איך לא, של ר' בן ציון, לפני תקופה קצרה בחתונת נכדו והשני הוא של יבדלט"א יונתן רזאל מתוך הופעה שהתקיימה לאחרונה בדרום אפריקה.

    יהי זכרו ברוך.

    האזינו:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אוהה יהודי יקר וחביב כל שנותיו עלי אדמות