במעמד מרגש הוקמה מצבה על קברו של מרן המשגיח רבי ירוחם ממיר

    בצלאל קאהן No Comments on במעמד מרגש הוקמה מצבה על קברו של מרן המשגיח רבי ירוחם ממיר

    בני משפחת המשגיח הגיעו מישראל וארה"ב יחד עם נציגי "ועידת רבני אירופה", למעמד מיוחד בבית העלמין העתיק במיר • שליח "קול חי" לועידה בדיווח מפורט, גלרייה ווידאו

    צילום: צילום: אלי איטקין
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במעמד מרגש בהשתתפות חברי הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' בראשות נשיא הועידה ורבה של מוסקבה הגאון הרב פנחס גולדשמידט,  הוקמה מחדש המצבה על ציונו של מרן המשגיח רבי ירוחם ליבוביץ זצוק"ל. את המצבה הקימו בני משפחתו מישראל ומארה"ב.

    למעמד המרגש הגיע נכדו של מרן המשגיח – הגאון רבי נחמן ליבוביץ שליט"א מראשי ישיבת מיר בירושלים ובני משפחה מארה"ב ובהם נינו הרב ירוחם ליבוביץ משיקגו.

    הגר"נ ליבוביץ סיפר לנוכחים את סיפור גילוי מקום הקבורה ויסודות האוהל הישן והקמת המצבה ע"י בן מרן המשגיח, הגאון רבי שמחה זיסל זצ"ל, ציין את מורשתו של המשגיח והביע תקווה שהבאים לפקוד את ציונו ידבקו בדרכו והמקום לא יהפוך חלילה לאתר תיירות. לאחר הקדיש פתחו הרבנים בשירה חרישית: "תפילה לעני כי יעטוף". פתיתי שלג נערמו על הבאים. היה קר והלבבות פעמו בחום. האווירה הייתה מרוממת.

    קודם לכן קיימו הרבנים את תפילת שחרית, ביומו האחרון של כינוס הועדה המתמדת שהתקיים במינסק, סמוך לבית המדרש של ישיבת מיר בעיר עם ילדי מוסדות 'יד ישראל' של קרלין סטולין בפינסק ורבם הרב משה פימה שריגשו את המשתתפים בתפילה ובשירה של ילדי חמד תינוקות של בית רבן.

    במהלך היום ביקרו הרבנים בישיבות מיר, ראדין וולאז'ין ועלו על ציונם של מרנא ה'חפץ חיים' והגר"ח מולאז'ין זיע"א. את הרבנים ליווה בסיפורים מיוחדים ומידע היסטורי  הרה"ג ר' יוסף קמינצקי שהגיע במיוחד ממוסקבה. בהיכל אם הישיבות בוואלז'ין, פתחו הרבנים בשירה וריקודים במילים "ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו".  על ציונו של מרן החפץ חיים זיע"א נשאו הרבנים תפילה על מרנן ורבנן גדולי ישראל לאריכות ימים ושנים ועל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה ולהצלחת 'ועידת רבני אירופה'.

    לאחר מכן נכנסו הרבנים להיכלה של ישיבת ראדין. כאן, במקום הזה, הקימו מרנא החפץ חיים זיע"א ועמו ראשי הישיבה, דורות של תלמידים. בהיכל הישיבה, המשמש כיום כאולם תיאטרון, עלו כמה מהרבנים אל הבמה והחלו לשיר את המילים "מי האיש החפץ חיים".

    צילום: צילום: אלי איטקין

    הכינוס ינעל ביום ה' בוילנא, שם יעלו הרבנים עם רבה של ליטא הרב כלב קרעלין ורבה של וילנא הרב שמשון דניאל איזקסון לציונם של מרנא הגאון מוילנא ורבי חיים עוזר גרודז'ינסקי זיע"א, בקובנה הסמוכה שם יפקדו את ציון רבי יצחק אלחנן ספקטור ובאתר קידוש השם ה'פורט התשיעי' שם נהרג על קידוש השם רבי אלחנן וסרמן זיע"א הי"ד.

     

    צילום אלי איטקין



    0 תגובות