קווים לדמותו של הרב הגאון רבי שלמה דרהין זצ"ל

    אבי יעקב No Comments on קווים לדמותו של הרב הגאון רבי שלמה דרהין זצ"ל

    קווים לדמותו של מזכה הרבים רבה של מזרח העיר כפר סבא וגלילותיה הרה"ג שלמה דרהין זצ"ל שנפטר בטרם עת

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום שני בשבוע שעבר נהרו המונים אחר מיטתו של הרב של מזרח העיר כפר סבא וגלילותיה, ואחד מגדולי מזכי הרבים בדורנו הגאון רבי שלמה דרהין זצ"ל בראשות רבנים, דיינים, ראשי ישיבות, וציבור גדול של משפחות בעלי תשובה שראו בו אב רוחני לכל דבר.

    רבי שלמה זצ"ל נולד בט"ו באלול תשי"ז בירושלים למשפחה בת 11 נפשות, אשר חיו בתנאי עוני ודוחק במסירות נפש של ממש. נפשו חשקה בתורה ועוד בהיותו עלם בגיל 11 שנים בלבד גלה למקום תורה והחל ללמוד בתלמוד תורה של הרב משה מלכא זצ"ל בבני ברק. לאחר מכן נכנס ללמוד בישיבה קטנה "אור ישראל" וינק תורה ומוסר אצל רבותיו הגאונים רבי יוסף ניימן זצ"ל ורבי יוסף רוזובסקי זצ"ל. משם התעלה והמשיך ללמוד בישיבות "כפר חסידים" ו"ישמח משה". בשנת תשל"ה נשא לאשה את רעייתו תחי' בת הרה"צ רבי מסעוד מדינה זיע"א רב קהילה מעטירה במרוקו ואחותם של רבי אליהו מדינה שליט"א רב העיר העתיקה בירושלים, ורבי שלמה מדינה שליט"א מרבני שכונת רמת שלמה בי-ם, והקים את ביתו על אדני התורה ללא שום עזרה וסעד.

    לאחר נשואיו החל ללמוד בכולל היכל התלמוד בתל אביב שם עלה ונתעלה ורכש ידיעות בכל  הש"ס, היה למג"ש בדף היומי בביהכ"נ "בית יהודה" בב"ב, ולמד בכוללי הלכה שונים בעיר עד שהיה בקי בכל חלקי השו"ע והוסמך להוראה ע"י גדולי ומאורי הדור הקודם. לימים הפך בעצמו לראש כולל להלכה ולהוראה בכמה מערי השרון, והעמיד דור של ת"ח חשובים, שוחטים, ורבני קהילות. בד בבד היה עוסק בקירוב רחוקים, וזכה להיות ממקימי עולם התשובה והיה שותף פעיל בהקמת הארגונים "אל המקורות", "ערכים", "לב לאחים" ועוד.

    היה מכתת רגליו מידי ערב בכל רחבי הארץ, כדי לקרב את ליבותיהם של ישראל לאביהם שבשמים. הקים שיעורי תורה רבים לגברים, נשים צעירים, כולל בעלי בתים, ופנסיונרים. ב-15 שנים  האחרונות כיהן כרב השכונות המזרחיות בעיר כפר סבא ומאז החלה מסכת חיים מופלאה שבה הפקיר עצמו באופן מוחלט למען צרכי הקהילות שם שלא על מנת לקבל פרס, דאג לנזקקים, אלמנות, יתומים ומתן בסתר מושלם בכבודו ובעצמו ולא חס על כבודו ומעמדו. משפחות רבות התקרבו לאביהם שבשמים בזכותו.

    פרק מיוחד במסכת חייו ואישיותו הכבירה, היה התבטלותו המוחלטת  לכל גדולי וצדיקי ישראל שהייתה לסמל ודוגמא. כמו כן זכה לקרבה מיוחדת מהאדמו"ר ר' ישראל אביחצירא זצוק"ל הבבא סאלי זיע"א, אשר סמך את ידיו עליו ואף עלה על שולחנו בשר משחיטתו למרות היותו אז אברך צעיר לימים. ומאז היה קשור בכל ליבו ונפשו לאדמו"רי בית משפחת אביחצירא.

    בד בבד עם עמוד התורה היה מצוין גם בעמוד החסד ונשא על ליבו את כאבם של משפחות רבות ונזקקים אשר היה להם למשען בכל עת. ביתו היה פתוח לרווחה כרוחב ליבו והכניס אורחים בלב רחב ונפש חפצה. מתק שפתיו ואור עיניו לכל הפונים אליו היה שובה לב, הקשיב לסבלם של תלמידיו ושומעי לקחו גם בשעות הקטנות של הלילה. דרשותיו בציבור היו לשם דבר. זכה והוצק חן בשפתותיו, וידע למצוא מסילות אל ליבות השומעים.

    ביום שני שעבר נלקח לבית עולמו בחטף ובפתאומיות במיתת נשיקה כאהרן הכהן. בהלווייתו שיצאה מבית הכנסת בקהילתו בכפר סבא ספדו לו רב העיר הישיש רבי אברהם שלוש שליט"א שעמד על גודל מסירותו לתלמידיו ועל ענוותנותו הרבה והתבטלותו לשאר רבני השכונות מתוך הערכה וכבוד לכל אחד, וכן ספד לו ראש העיר כפר סבא מר יהודה בן חמו שעמד על מסירות נפשו בשמירת כבוד השבת וצביונה הרוחני של העיר ועל שידע בחכמתו להאהיב שם שמים על הבריות.

    מכפר סבא המשיך מסע הלויה לביתו בבני ברק, שם ספדו לו הרבנים הגאונים הרה"צ רבי אשר בן נאים שליט"א משגיח ישיבת ברכת אפרים, מחותנו הרה"ג רבי שמעון מלכה אב"ד תל אביב, ובניו רבי דוד שליט"א מרבני קהילת מגדל אור במגדל העמק. ורבי ישראל מאיר שליט"א מעמודי החסד בעיר וממקימי פרוייקט מגבית מוצ"ש של קופת העיר. אשר עמדו על גדולתו ופעלו הרב וביכו מרה על סילוקו של צדיק, ועמדו על הצורך ללמוד ממעשיו הרבים.

    מבני ברק המשיך מסע הלויה לירושלים להר המנוחות, שם ספדו לו הרבנים הגאונים: גיסו הרה"ג רבי אליהו מדינה שליט"א רבה של ירושלים העתיקה, הרב מנחם אברהם ביטון רב ק"ק מאיר ישא ברכה בכפר סבא שעמד על מידותיו התרומיות ועל מעשי החסד הרבים שעשה בהצנע לכת, וכן ספד לו בנו הרב אשר שליט"א ממרביצי התורה בבני ברק.

    בתום ההספדים הובא למנוחות סמוך ונראה לקבר אביו, אשר יום פטירתו חל ביום הזיכרון של אביו. זכה והותיר אחריו את רעייתו שתחי' ובניו האברכים החשובים רבי דוד, ר' ישראל מאיר, ר' אשר, ר' שאול, גבריאל, ר' יוסף, ר' יחיאל, וחתניו ר' בנימין זאב הלל, ר' יצחק חיים סעדה ר' יונתן ציון, אשר ממשיכים את מורשתו המפוארת.

    ת.נ.צ.ב.ה



    0 תגובות