טוקר עם האיש שניגן עד היום בכ-5,000 חתונות

    היום יש תזמורות טובות ממש. עמירן דביר זה ידוע הוא מנגן כמו שאנחנו היינו מנגנים. העיבוד היה מתבסס על כלי הנשיפה ולא על הקלידים.
    עמית דניאל 1 Comment on טוקר עם האיש שניגן עד היום בכ-5,000 חתונות

    זאביק ויגדיש הוא מראשוני בעלי התזמורות בחתונות והיום בריאיון אצל טוקר הוא מספר על ההפסקה שלקח, מה הוא עושה היום ועל בן המשפחה שממשיך את הדרך

    היום יש תזמורות טובות ממש. עמירן דביר זה ידוע הוא מנגן כמו שאנחנו היינו מנגנים. העיבוד היה מתבסס על כלי הנשיפה ולא על הקלידים.
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כבר זמן רב שמנחם טוקר לא נשמע נרגש כמו בריאיון הבא. לפני שנים רבות כוכב עולם המוסיקה בחתונות היהנ זאביק וינגדיש. לפני שנים רבות הוא הפסיק להופיע וכעת שמו עלה בהקשר מוסיקאלי אחר.

    "ממציא עולם תזמורות החתונות, פאר הדור של עולם התזמורות" אמר טוקר "לאן נעלמת? איפה אתה היום? "מה שאני עושה כיום זה כמובן מוסיקה" אמר וינגדיש "אני עובד עם נוער. יש היום כישרונות שלא היו בזמני או אולי בזמני לא היו יכולים להוציא החוצה כאלו כישרונות. יש היום בתי ספר למוסיקה לדתיים ואתה שומע כישרונות. הם באים עם כשרון שהקב"ה השפיע עליהם שפע שלא יאומן כמה. הם יודעים סולמות וזה בא להם ממש בקלות פעם היינו מגמגמים סולמות. התלמידים שלי ברמה גבוהה מאד ויש לציבור מה לצפות מהנוער של היום".

    "אני עכשיו נזכר" אומר טוקר "איך בתור ילד היינו הולכים לראות את התזמורת שלך בעטר'ס (ישיבת עטרת ישראל) בשמחת בית השואבה. אני הייתי עומד ליד התזמורת מסתכל" הפליג טוקר בזכרונותיו "עטרס ישראל זה היה התחלה" אומר וינגדיש "היו באים אלפים וממלאים את הרחובות. סגרו את הרחוב. אפילו כשאני הגעתי, כבר היה סגור. הרב בני אזרחי היה נותן אישור למשטרה להכניס אותנו עם הגברה. היו מגיעים מטבריה הייתי צריך לחדש שם תמיד, להכין שירים חדשים לקראת האירוע".

    לשאלתו של טוקר כמה חתונות וינגדיש משער שעשה במהלך הקריירה עונה וינגדיש "בערך 5,000 חתונות. ניגנתי 35 שנה, ערב ערב. 5 שנים לגמרי לגמרי אני מחוץ לחתונות. אני נתתי את כל כולי לא שילבתי עם עוד עבודות. כל בוקר לאחר הדף יומי והכולל חצי יום, הייתי כל כולי מושקע בחתונות. עכשיו אני משקיע בלימודים ובעיבודים שאני כותב למקהלות וההרכבים שלי" וכשטוקר שואל את דעתו על התזמורות כיום עונה וינגדיש "היום יש תזמורות טובות ממש. עמירן דביר זה ידוע הוא מנגן כמו שאנחנו היינו מנגנים. העיבוד היה מתבסס על כלי הנשיפה ולא על הקלידים. למשל אבידני שהוא ענק שבענקים, עושה הכל בקלידים. זה סגנון אחר. האחיין שלי משה וינגדיש הוא מוכשר מאין כמותו. הוא יודע מה צריך לעשות ומתי גם מבחינה מוסיקאלית וגם מבחינת בחורי הישיבה". סיים את תשובתו וטוקר השמיע קטע נוסטלגי שגרם לשניהם להיזכר בשנים עברו.

    האזינו:

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      משום מה בתמונה זה נראה עמירן דביר תקנו אותי אם אני טועה….