כחלון וליצמן מקדמים מהלך להוזלה משמעותית של מזון נטול גלוטן

    צבי הדס 1 Comment on כחלון וליצמן מקדמים מהלך להוזלה משמעותית של מזון נטול גלוטן

    שר הבריאות יעקב ליצמן "מדובר במהלך חברתי חשוב, מתוך מחויבות והכרה בזכויות אלו הסובלים ושנדרשים למזון ללא גלוטן" • שר האוצר והכלכלה משה כחלון "סל קניות זול הוא לא מותרות, הוא הכרח"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ‏ שר הבריאות יעקב ליצמן ושר האוצר והכלכלה משה כחלון מקדמים מהלך בשיתוף משרד הכלכלה, בכדי להביא להוזלה משמעותית של מזון נטול גלוטן, לרווחתם של חולי הצליאק בישראל. לצורך כך נערכת עבודת מטה מאומצת באמצעות ועדה בין משרדית שהוקמה במשרד הבריאות, ואשר פועלת במספר מישורים.במסגרת זאת יקל משרד הבריאות על ייצור מקומי של מזון נטול גלוטן, במיוחד על ידי יצרנים קטנים ובינוניים, בכך שלא יידרש אישור GMP מיוחד למפעל המייצר מזון נטול גלוטן באופן בלעדי. מהלך זה יאפשר למפעלים נוספים להצטרף למעגל הייצור וכן ינקטו שורת הקלות נוספות בתחום היבוא, כדי לאפשר הגדלת היבוא.

    משרדי האוצר והכלכלה יקצו תקציב מיוחד בהיקף של 9 מיליון ₪ באמצעות מרכז ההשקעות, לצורך תמיכה במפעלים אשר יתחייבו לייצר מזון ללא גלוטן שיעמוד בסטנדרט בריאותי שיקבע המשרד. תקציב זה יביא גם להגדלה של מפעלים קיימים או תוספת של מפעלים חדשים אשר יצטרפו למעגל הייצור.השלמת המהלך יביא להגדלת מגוון המוצרים של מזון נטול גלוטן, במקביל להורדת מחירי המוצרים, על מנת לאפשר לחולי הצליאק בישראל נגישות למזון באיכות נאותה הנדרש להם ובמחיר סביר. מעודדים את התחרות והנגשת מוצרי המזון ללא גלוטן.

    את המהלך חשף שר הבריאות לפני כחודש במהלך סיור מקצועי שקיימו בכירי משרד הבריאות בראשות השר במפעל הממתקים "כרמית" הממוקם בראשון לציון. במהלך הסיור למדו המשתתפים על תהליכי הייצור המורכבים בעולם המוצרים ללא גלוטן בחברה שהיא בעלת תו תקן GMP. את הסיור קיים השר בעקבות מהפכת הבריאות אותה מוביל המשרד בניהולו, מהפכה שניכרת היטב בצלחת של כל אחד ואחד מאיתנו.

    שר הבריאות יעקב ליצמן: "מדובר במהלך חברתי חשוב, מתוך מחויבות והכרה בזכויות אלו הסובלים ושנדרשים למזון ללא גלוטן. תודתי לשר האוצר משה כחלון ולמשרד הכלכלה על ההירתמות לטובת המהלך לרווחת ציבור החולים, עד להשלמתו בקרוב".

    שר האוצר והכלכלה, משה כחלון: "יוקר המחייה הוא אחד האתגרים המרכזיים שמטרידים את חיי הישראלים, על אחת כמה וכמה אם הם נדרשים לרכוש מוצרים מיוחדים מטעמים בריאותיים כמו אלו נטולי הגלוטן עבור חולי הצליאק. סל קניות זול הוא לא מותרות, הוא הכרח. מוצרי המזון נטולי הגלוטן הם צורך בסיסי עבור מי שזקוק להם ולכן אנו פועלים במרץ כדי להוזילם באופן משמעותי".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מסקרן מאוד לשמוע על ההיכרות של כחלון וליצמן
      היה הרבה יותר מעניין לשמוע את ליצמן כראש סיעת יהדות התורה אומר בקולו בריש גליי למר כחלון
      הפסק להתעלל במוסדות החינוך החרדים, שחרר את התקצוב שמשווה 75% למוכש"ר ביחס אמיתי ל100% מהסל תקצוב המלא!!!
      הפסק את הביקורות המפלצתיות שממוטטות מוסדות חרדים יחד עם בני משפחותיהם! זה לא אנושי! ובטח לא יהודי!
      תקצב מוסדות החינוך החרדי באופן שיהיה תואם לדרישות המדינה בחוקיה השונים המחייבים אותם להוציא הוצאות של תנאי שכר, בטיחות, בריאות, תחזוקה לכל הנ"ל, ובאופן שיכסה את ההוצאות הניהול חשבונות שמושתים על כל מוסד חינוך חרדי בעוד שאצל מוסדות חינוך חילונים וממ"ד המדינה מתעסקת עם כל הניהול חשבונות ומקציבה לכך מליארדים!!!
      הרב ליצמן!
      יחד עם חבריך לסיעה אל תתנו לתקציב המדינה לעבור מבלי שהעוול המשווע הזה יתוקן כפי שמחייבים ההסכמים הקואלציוניים
      עם כל הכבוד לגילוטין, המשפחות שנהרסו מהבליץ שמשרד האוצר עם כל עוצמתו מנהל נגדם עולים בעשרות ומאות מונים על כל מי שנפגע מבעיות תברואה!
      זו היא קריאה נואשת! אל תברחו מאחריות! כי לשם כך נבחרתם!