מסמכים נעלמו מתיק דומא: "נסיון טיוח"

    שלום בידרמן 1 Comment on מסמכים נעלמו מתיק דומא: "נסיון טיוח"

    משפטו של צעיר שנחקר בתיק דומא והואשם לבסוף באירוע אחר מגלה טפח על שעתיד להתרחש במשפט של נאשמי דומא, לאחר שהפרקליטות הצהירה שמסמכים מהתיק נעלמו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאן נעלמו מסמכים מתיק החקירה של פרשת דומא? בית המשפט המחוזי בירושלים צפוי לתת בימים הקרובים החלטה בבקשות עורכת דינו של צעיר שנחקר בפרשה והואשם לבסוף באירוע אחר, להעביר לה את מלוא חומרי החקירה מהתיק.

    כבר מספר חודשים שעורכת הדין סיניה חריזי מוזס המייצגת את הצעיר מטעם ארגון חוננו, חוזרת ומבקשת לקבל מסמכים שונים מתיק החקירה שטרם הועברה אליה.

    מדובר בצעיר שנחקר כחודש ימים במתקני השב"כ תוך שימוש באלימות קשה וטלטולים, אך לבסוף הוברר מעל כל ספק כי הוא אינו קשור לאירוע בדומא, ותחת זאת הוא הואשם בתקיפת ערבי במהלך קטטה באזור בנימין שנתיים קודם לכן.

    במסגרת ניהול ההליך מבקשת עורכת הדין מוזס לקבל את כלל המסמכים שבגינם הוצאו לנאשם צווי איסור מפגש עם עורך דין וכן את חומרי חקירתו המלאים במתקני השב"כ.

    אולם בדיון שנערך בשבוע שעבר הצהירה הפרקליטות כי חלק ממסמכי החקירה "נעלמו" וכי בירורים שונים לא הובילו למציאתם. בנוגע למסמכים אחרים מתנגדים בפרקליטות למסירתם ובית המשפט יידרש להחליט בסוגיה.

    "באופן תמוה נמשכת העברת חומרי החקירה בתיק מזה כעשרה חודשים. חמור מכך, עתה התברר כי חלק מן החומרים הנוגעים לנושא איסור המפגש עם עו"ד נעלמו כליל וזו התשובה שנמסרה לביהמ"ש כמענה סופי בנושא, במסגרת הליך לגילוי חומר חקירה שהתקיים", מסבירה עו"ד סיניה מוזס חריזי המייצגת את הצעיר מטעם ארגון חוננו. "בעניין המסמכים שתיעדו לכאורה ההיתר לשימוש באמצעים חריגים בחקירה, כפי שפורסם מטעם דוברות שב"כ בריש גלי, נעשה ניסיון לחמוק מן הנושא ע"י מתן תשובות מעורפלות לפיהן המדינה מתחמקת מלאשר  דבר קיומם של מסמכים אלו, ובמה הם עוסקים. בימים הקרובים צפוי בית המשפט המחוזי ליתן החלטתו בסוגיות האמורות".

    בארגון חוננו אומרים כי התנהלות הפרקליטות מלמדת על ניסיון טיוח של חקירת העצורים בפרשה שכללה לדבריהם הטעייה של בתי המשפט ושימוש בעינויים.

    "היעלמות המסמכים מתיק דומא אינה מפתיעה ומעידה על נסיון טיוח של העינויים הקשים שעברו כל העצורים והובילו להודאות שאין להם כל תוקף", אומרים בארגון חוננו ומציינים כי נראה שמדובר ב"פרומו" לקראת טיוח הפרקליטות וצורת ניהול התיק כנגד הנאשמים בהצתה בדומא עצמה. "חלק מהמסמכים ש"נעלמו" שופכים אור על החומר שהציגו חוקרי השב"כ לבתי המשפט, חומר שלמפרע התברר כשקרי, שכן עינינו הרואות שמערבותו של הנאשם באירוע בדומא נשללה למעלה מכל ספק", אומרים בחוננו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הם עושים מה שבא להם..
      לא סתם מטייחים..
      "רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני.."