כנסת ירוקה: הכנסת עברה לשימוש באמצעים דיגיטליים

    איתי גדסי 1 Comment on כנסת ירוקה: הכנסת עברה לשימוש באמצעים דיגיטליים

    במקום מאות ארגזים, ספרי תקציב המדינה יימסרו לח"כים על התקן נייד (דיסק און קי) • לראשונה: טאבלטים במקום ניירות בנשיאות הכנסת • יו"ר הכנסת: "הגרסה הדיגיטלית תקל על עבודת חברי הכנסת בעיון בחומרי התקציב, ובמקביל, צמצמנו באופן דרמטי את כמות עותקי התקציב המודפסים".

    צילום: דוברות הכנסת, מרים אלסטר
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    באופן מסורתי לקראת דיוני התקציב, הונחו על שולחן חברי הכנסת במליאה ארגזים שהכילו את חוברת תקציב המדינה לקראת אישורו בקריאה ראשונה. בארגזים הונחו חוברות התקציב כחלק מכלי העבודה לחברי הכנסת. השנה החליטה מזכירת הכנסת, לחסוך בנייר ככל האפשר וכחלק מפרויקט "כנסת ירוקה". מחר יונח תקציב המדינה במליאת הכנסת ו-120 חברי כנסת יקבלו אותו הפעם בפורמט דיגיטלי על החסן נייד (דיסק און קי).

    הכנסת ביקשה ממשרד האוצר להעביר לה השנה רק 60 עותקים מודפסים שיועברו לחברי ועדת הכספים, לראשי הסיעות בכנסת ולחברי כנסת שביקשו לקבל עותק מודפס. כך, בהשוואה למאות ארגזים של ספר התקציב שהיו מועברים לכנסת בשנים עברו.

    בנוסף לדיסק און קי שיחולק לח"כים, יפנה לינק מאתר הכנסת לאתר האוצר, לכול מי שירצה לעיין בספר התקציב באמצעות האינטרנט.

    במסגרת פרויקט "כנסת ירוקה" עברה הכנסת זה מכבר לשימוש בנייר ממוחזר, מסכי המחשב במליאת הכנסת מאפשרים לחברי הכנסת עיון בנושאים העולים לדיון במהלך הישיבה ומונעים הדפסה מיותרת וחלק מוועדות הכנסת עברו לשימוש בטבלטים שמציגים את חומרי החקיקה בצורה דיגיטלית. גם נשיאות הכנסת עתידה לעבור לשימוש בטבלטים כבר ממחר.

    יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין: "מצאנו דרך מצוינת להציג את ספר התקציב בצורה שהיא גם ידידותית לחבר הכנסת אבל גם לסביבה. הגרסה הדיגיטלית תקל על עבודת חברי הכנסת בעיון בחומרי התקציב, ובמקביל, צמצמנו באופן דרמטי את כמות עותקי התקציב המודפסים".

    נשיאות הכנסת תעבוד עם טאבלטים

    גם נשיאות הכנסת כבר לא משתמשת בניירות, אלא בטאבלטים. החל מהיום, הוצבו בחדר יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, לקראת ישיבת הנשיאות השבועית מדי יום שני, טאבלטים שהחליפו את הניירת שהייתה נהוגה במשך שנים רבות. בטאבלטים רואים יושב ראש הנכנסת וסגניו את סדר היום השבועי של מליאת הכנסת, את ההצעות לסדר, ושאר הנושאים הפרלמנטריים שהנשיאות נדרשת לאשר.

    בתחילת הישיבה שמעו היו"ר וסגני היושב ראש הסבר טכנולוגי קצר על אופן הפעלת המכשיר ובכך בא הקץ לנוהג של הנחת ניירות על שולחן נשיאות הכנסת.



    1 תגובות

    מיין תגובות