עיריית בני ברק מכרה מתחמים לדיור ב-33 מליון שקלים

    המבנים הוקמו על קרקע של רשות מקרקעי ישראל, בלא חוזה או אישור, ורק מעט מאוד מהמחזיקים בקרקע היו דיירים מוגנים
    יוסי אשר 1 Comment on עיריית בני ברק מכרה מתחמים לדיור ב-33 מליון שקלים

    נמכרו זכויות החברה הכלכלית לבני-ברק בשלושה מתחמים בשכונת פרדס-כ"ץ, שהיו תפוסים בידי פולשים, ועליהם תיבנינה 203 יחידות דיור חדשות, כשהשיווי הכולל של העסקה עומד על 33,408,058 שקלים חדשים, לא כולל מע"מ

    המבנים הוקמו על קרקע של רשות מקרקעי ישראל, בלא חוזה או אישור, ורק מעט מאוד מהמחזיקים בקרקע היו דיירים מוגנים
    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת עיריית בני-ברק אישרה בישיבתה האחרונה את המכרז הפומבי למכירת זכויות החברה הכלכלית לבני-ברק בשלושה מתחמים בשכונת פרדס-כ"ץ, שהיו תפוסים בידי פולשים, ועליהם תיבנינה 203 יחידות דיור חדשות, כשהשיווי הכולל של העסקה עומד על 33,408,058 שקלים חדשים, לא כולל מע"מ.

    בישיבת מועצת העירייה הבהיר חנוך זייברט, ראש העיר, העומד גם בראשות החברה הכלכלית, כי העירייה פועלת, באמצעות החברה הכלכלית, להביא לשיקום האזור המצוי בשכונת פרדס- כ"ץ, הכלול במסגרת תב"ע (תכנית בניין עיר) בב/580. ראש העיר הוסיף, כי מדובר בשטח שהיה תפוס, כמעט בשלמותו, ע"י בתי-עסק פולשים שעסקו בתעשיה, מסחר ובתי מלאכה, וכמו"כ מספר מבני מגורים בבניה ישנה.

    המבנים הוקמו על קרקע של רשות מקרקעי ישראל, בלא חוזה או אישור, ורק מעט מאוד מהמחזיקים בקרקע היו דיירים מוגנים.

    בשל הזמן הרב שחלף מאז היו הפלישות וגם בשל הרכב הפולשים, רשות מקרקעי ישראל לא הצליחה לפנותם מהמקרקעין במשך שנים רבות. בעקבות זאת, הגיעה החברה הכלכלית לבני-ברק להסכמות עם רשות מקרקעי ישראל, שלוו ע"י משרד עו"ד יצחק מירון, על הקצאת המקרקעין לחברה הכלכלית בפטור ממכרז, בהתאם להחלטת ועדת הפטור של מועצת מקרקעי ישראל ובאישור שר האוצר דאז, ד"ר יובל שטייניץ.

    כדי לאפשר את ביצוע הפינויים התקשרה החברה הכלכלית עם חברה לביצוע הפינוי ולקידום הפרוייקט, ואכן החברה הכלכלית הצליחה, בדרך זו, בהליכי הפינוי עם רוב המחזיקים.

    לצורך תשלום הוצאות פינוי וכדי שניתן יהיה לממש את הזכויות בדרך לשיפור פני האזור, פרסמה החברה הכלכלית מספר מכרזים, ובמסגרתם הציעה את זכויותיה בחלק ממקרקעין אלו. המכרז הפומבי הראשון בוצע לפני כשלושת רבעי שנה, ובמסגרתו זכתה החברה, בעלת ההצעה הגבוהה ביותר, ולא מכבר יצא מכרז נוסף, שבמסגרתו הזוכה היא חברת "שחר העיר", שהגישה את ההצעה הגבוהה ביותר, בשיווי כולל של 33,408,058 ש"ח, כשבהתאם לאמדן החברה הכלכלית, מחיר המינימום לכל יחידת דיור עמד על 460,000 ש"ח, ואילו הצעת החברה הזוכה עומדת על 576,001 ₪ לכל יחידת דיור.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שוד לאור היום? מה קורה כאן? לפי מחיר 576,001 ₪ היה צריך להיות שווי העיסקה 117 מליון ש"ח איך הם קיבלו את זה ברבע מחיר?