פניה לעירייה • מדוע שלטי החוצות בבני ברק מופיעים בשפה זרה?

    אבי יעקב No Comments on פניה לעירייה • מדוע שלטי החוצות בבני ברק מופיעים בשפה זרה?

    'אל נהיה גרועים מאומות העולם', מבקש הרב ראבד • בני ברק היא עיר-קודש גדולה ומיוחדת בעולם היהודי, ומשמשת דוגמא ליהודי העולם אל לנו לחלל את 'שם ישראל קודש'. שלטי העיר חייבים להיות עם שם הקודש

    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההולכים והשבים ברחובות בני ברק שמים לב ששלטים שמתנוססים מעל החנויות שרבים מהם כתובים בשפות לע"ז. מתברר שיש אנשים שזה מפריע להם.

    הרב עמנואל ראב"ד, שהתפרסם בעיקר בשל עמלו הרב להשריש את ענין הטהרה והמקוואות, מוחה על כך שחלק מהשלטים הפרסומיים הרואים אור ברחובותיה של בני ברק, מופיעים בשפה זרה, כך מתפרסם בעיתון של שכונת רמת אלחנן – קול ברמה.

    ראב'ד מבקש אפוא מהעירייה שתחוקק חוק המחייב את שלטי העסקים ברחובות ובמקומות הציבורים שיהיו כתובים באופן מכובד, ודווקא בלשון הקודש. ורק אם יש צורך בשפה זרה, היה תופיע למטה, במקום שולי יותר.

    'אל נהיה גרועים מאומות העולם', מבקש הרב ראבד. בני ברק היא עיר-קודש גדולה ומיוחדת בעולם היהודי, ומשמשת דוגמא ליהודי העולם. אל לנו לחלל את 'שם ישראל קודש'. שלטי העיר חייבים להיות עם שם הקודש. הרי זו אחת הסיבות שבגללה נגאלנו ממצרים, 'שלא שינו את שמם ולשונם'.

    הרב ראב"ד ניסח מכתב מיוחד הממוען לבכירי עיריית בני ברק, והוא מקווה שהעירייה אכן תיענה לבקשתו. לדבריו רב השכונה הגאון רבי יצחק זילברשטיין חיזק את ידיו.



    0 תגובות