מחר יתקיים טקס אזכרה ממלכתי לנשיא לשעבר פרס

    איתי גדסי No Comments on מחר יתקיים טקס אזכרה ממלכתי לנשיא לשעבר פרס

    בהשתתפות נשיא המדינה ריבלין וראש הממשלה נתניהו יתקיים מחר טקס האזכרה במלאת שלושים יום לפטירתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל • על המצבה ייכתב הפסוק: "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים … וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה"

    צילום: לע"מ
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טקס האזכרה וגילוי המצבה במלאת שלושים יום לפטירתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ז"ל יתקיים מחרתיים, יום שישי 28 באוקטובר בשעה 10:00 בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בהשתתפות משפחתו, חבריו ומכריו

    בטקס יישאו דברים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונכדיו של שמעון פרס ז"ל

    טקס האזכרה וגילוי המצבה במלאת שלושים יום לפטירתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ז"ל יתקיים מחרתיים, יום שישי 28 באוקטובר בשעה 10:00 בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בהשתתפות משפחתו, חבריו ומכריו. בטקס האזכרה יישאו דברים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונכדיו של שמעון פרס ז"ל.

    במסגרת הטקס ייחשף הקהל הרחב למצבתו של פרס עליה יופיעו שלושה ביטויים שונים על פי בקשת המשפחה:

    הפסוק מן התנ"ך: "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת–לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה" (ישעיהו פרק ב'),

    ציטוט של דוד בן גוריון העוסק בצביונה הרוחני של ישראל: "דמותה הרוחנית של ישראל ואיתנותה הפנימית יהוו בעתיד הגורם הראשי בביטחוננו ובמעמדנו הבינלאומי". כוכבים ועפר.

    וציטוט מטעם חיים נחמן ביאליק: "עוד מזמור אחד היה לו – והנה אבד המזמור לעד", אחרי מותי.

    כמו כן, בצמוד לקבר יוצגו קורות חיו של פרס ז"ל בחזית המצבה כנהוג בהר הרצל: "שמעון פרס, בן שרה (לבית מלצר) ויצחק (געצל) פרסקי, וישניבה2.8.1923  כ' באב ה'תרפ"ג ,תל-אביב 28.9.2016 כ"ה באלול   ה'תשע"ו. מהאבות המייסדים של המדינה, אותה שירת כל חייו. כיהן כנשיאה התשיעי של ישראל וכראש ממשלתה, מילא שורה ארוכה של תפקידים בראשם שר הביטחון, שר החוץ ושר האוצר.

    "ממניחי התשתיות ליכולות ההרתעה וההגנה של המדינה וממקימי הכור בדימונה והתעשיות הביטחוניות. הנהיג את ישראל כמעצמה מובילה בטכנולוגיה ובחדשנות. פעל ללא לאות לקידום הסכמי השלום בין ישראל ושכנותיה ולחיזוק חיים משותפים וסובלנות בתוך מדינת ישראל.

    "בוגר 'בן-שמן' וממייסדי 'אלומות'.מדינאי, אוהב ספר, שירה ואמנות, חתן פרס נובל לשלום, איש חזון ומעש.



    0 תגובות