רא"ע לוד: "אני מקבל תלונות על רעש המואזין גם מתושבים ערביים"

    יש ברחבי העיר 6 מסגדים אך יש רמקולים בעוד מקומות שמעבירים את קול המואזין. מעבר לכך, המסגדים אינם מסונכרנים האחד עם השני
    עמית דניאל 1 Comment on רא"ע לוד: "אני מקבל תלונות על רעש המואזין גם מתושבים ערביים"

    ראש עיריית לוד על בעיית המואזינים ועל הפתרון היצירתי שעלה בראשו • וגם, האם התושבים הערביים גם מתלוננים?

    ראש עיריית לוד, יאיר רביבו
    יש ברחבי העיר 6 מסגדים אך יש רמקולים בעוד מקומות שמעבירים את קול המואזין. מעבר לכך, המסגדים אינם מסונכרנים האחד עם השני
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו שוחח היום ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, בנוגע לרעש המואזין הבוקע מהמסגדים בשעות היום וגורם לתלונות רבות המגיעות לעירייה.

    "רעש המואזין שבעיקר מפריע הוא קול המואזין המושמע בשעה 05:30 בבוקר והחל משבוע הבא, עקב שעון החורף, בשעה 04:30" אומר רביבו "מי שגר ב-500 המטרים סביב המסגד סובל מזה."

    לשאלת הרב בן לולו בכמה מסגדים מדובר ענה רביבו "יש ברחבי העיר 6 מסגדים אך יש רמקולים בעוד מקומות שמעבירים את קול המואזין. מעבר לכך, המסגדים אינם מסונכרנים האחד עם השני ומה שקורה זה שהאחד מתחיל בהפרש קטן ויחד שומעים רעש לא ברור. הבעיה היא גם הווליום של המסגדים. לכל הבעיות האלו הצענו שנממן להם אפליקציה שתסנכרן וגם אנשים יורידו אותה וישמעו את זה אצלם בסלולר. אין לנו דבר נגד פולחן דתי. במצרים, שהיא המדינה המוסלמית הגדולה ביותר, אסור להפעיל את הרמקולים של המואזינים וזה בדיוק מה שקורה בערים מסויימות ברשות הפלסטינית. זה אומר שהם נגד הפולחן הדתי? לא. אבל זה הפריע ואסרו זאת."

    בנוגע למספר פניות הציבור המגיעות לעירייה בפניה לטיפול בבעיית המואזינים, מגלה רביבו "אני יכול להגיד שזו הפניה הכי שכיחה. מאות פניות בשנה. גם תושבים ערבים מתלוננים."

    אתמול פורסם שראש העיר העלה פתרון יצירתי וראש העיר מתייחס לזה ומספר את שאירע "היינו בהקפות שניות וחבר המועצה, אריה לוי, הוא פייטן גדול וכשהוא אמר "שמע ישראל" בסלסול אמרתי בחצי הומור שנראה לי שנקליט את אריה ונשמיע את זה מול המואזין. אבל זה כמובן היה בהומור, אנחנו עירייה שומרת חוק ולא נפתור הפרת חוק בהפרת חוק."

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות