אריאל חתם על צו שיחייב רשתות להעביר נתונים על רווחי פירות וירקות

    איתי גדסי 1 Comment on אריאל חתם על צו שיחייב רשתות להעביר נתונים על רווחי פירות וירקות

    כצעד ראשון בישום המתווה להחלת פיקוח על מחירי ירקות ופירות, חתם שר החקלאותעל צו המחייב את רשתות השיווק למסור נתונים כלכליים על מכירת פירות וירקות • כחלון צפוי גם הוא לחתום על הצו בימים הקרובים

    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החקלאות אורי אריאל, חתם על צו המחייב את רשתות השיווק למסור דו"חות כספיים המפרטים את נתוני רכישה ומכירה של פירות וירקות. במסגרת הצו יידרשו המשווקים והסיטונאים הגדולים לדווח בפרקי זמן קבועים הן על קביעת מחירי הפירות והירקות בשוק והן על הרווח מהמכירות.

    הצווים נחתמו בעקבות מסקנות ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר אשר בחנה את סוגיית פערי התיווך בתחום הפירות והירקות והמליצה לפני כחצי שנה להתחיל בפיקוח על פירות וירקות. לאחר החתימה על הצו וקבלת הנתונים מאותן רשתות ומשווקים, תבחן ועדת המחירים, את הדרך הנכונה לבצע את הפיקוח ולהילחם בפערי התיווך.

    לפי הצו, יידרשו החברות לתת נתונים עד סוף שנת 2016 על המכירות שהחלו בשנת 2015. חובת הדיווח תחול עד סוף שנת 2017 אז, לפי הערכת ועדת המחירים, יהיו בידיה די נתונים כדי לקיים מדגם מייצג של התפלגות מחירי הפירות והירקות. בשלב הזה מהות הפיקוח היא לשם קבלת אינפורמציה והבנת מצב הרווחיות בשוק הפירות והירקות.

    המהלך המשותף של כחלון ואריאל עתיד להפחית את ההוצאות בעבור ירקות ופירות טריים הנחשבים מוצר צריכה בסיסי בעיניי הצרכן הישראלי. בנוסף, המהלך יביא לחיזוק החקלאים ויאפשר לשוק להתקיים בצורה הוגנת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד
      לצערי הרב ההרס שנגרם בחקלאות בא לידי ביטוי בחברות גדולות הנוגסות מחד בחקלאי ומאידך בלקוחות שלהן על מנת
      למקסם את ריוומיהן. חברות אלה לא רבות ישנן 4 עד 5 חברות כאלה ואפשר לפתור את הבעיה בהגבלת אחוז העמלה כפי שהוא מוגבל בבנקים או בכל מסגרת כלכלית אחרת. הבעיה האמיתית שעליה לא נותנים את הדעת היא חלקי עופות הנמכרים במחירים מרקיעי שחקים כשלא מדובר ביבוא לדוגמא עוף שלם נמכר ב 17 ש"ח לק"ג ושניצל עוף נמכר ב כ 40 ש"ח לק"ג אם ניקח שעת עבודה של קצב הפירוק העוף לחלקים מול הכמות שהוא אמור לפרק בשעת העבודה הרי נגלה שהמחיר הנגבה מהלקוח הוא שוד לאור היום.
      לכן טוב יעשה שר החקלאות אם יבדוק וינחה את כל הנוגעים בדבר לבדוק ולהגביל את פער התיווך לממדים מפוקחים שלא יתנו לענף להדרדר
      ישאירו רווח גם לחלקאי וגם הצרכן יהנה ממחיר נמוך יחסית וגם יוקר המחיה ירד .