"אבי ניסנקורן מזיק לנהגי אגד" • ניסנקורן: קווי אגד יושבתו מה-7/11

    אבי יעקב 3 Comment on "אבי ניסנקורן מזיק לנהגי אגד" • ניסנקורן: קווי אגד יושבתו מה-7/11

    יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אם לא יימצא פתרון למשבר באגד, החל מה-7/11 כל קווי החברה ברחבי הארץ יושבתו" • הרקע למשבר: סירובה של המדינה לחתום על חידוש הסכם התשומות מול הנהלת אגד תוך הסבת פגיעה אנושה בתנאי שכרם של נהגי החברה ואיום מידי להלנת משכורות העובדים בחודש ינואר

    צילום: Yoav Ari Dudkevitch / Flash90. maariv out
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (ג'), בישיבת הנהגת ההסתדרות, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע כי במידה ומשרד האוצר ומשרד התחבורה לא יימצאו פתרון הולם למשבר שמאיים על עובדי חברת אגד, החל מהשביעי בנובמבר העובדים ישביתו את פעילות האוטובוסים של החברה בכל רחבי הארץ. נזכיר כי סלע המחלוקת העיקרי נעוץ בסירובה של המדינה לחתום על חידוש הסכם התשומות מול הנהלת אגד, תוך הסבת פגיעה חמורה בתנאי שכרם של הנהגים ואיום מידי להלנת משכורות העובדים.

    יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר הבוקר כי: "לאורך השנים, וביתר שאת בתקופה האחרונה, פקידי המדינה מנסים לייבש את אגד ולהפוך את הנהגים לסוג של עובדי קבלן. צעדים אלו, המתבצעים ברגל גסה ותוך התפשרות מדאיגה על נושאי הבטיחות, פוגעים לא רק במעמד הנהגים אלא באינטרס הציבורי הכולל. במקום להשקיע בתחבורה הציבורית, להעלות את ערך השעה של הנהגים, לטפל במחסור החמור של כוח אדם מיומן, המדינה מתכננת לבטל סובסידיות שלפחות מחציתן מיועדות לממן את השירות לאוכלוסיות מוחלשות. הכוח והאחריות למנוע את העמקת המשבר ואת השלכותיו החמורות על הנהגים ועל ציבור הנוסעים, נמצא בידיהם של משרד האוצר ומשרד התחבורה".

    יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף כי: "ההתעלמות של פקידות המדינה מהמשבר באגד, אינה מפקירה רק את נהגי החברה אלא את כל ציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית בישראל. מדובר במחדל שעלול למוטט את אגד שקיימת עוד מלפני קום המדינה ואני מקווה שבמשרד התחבורה ובמשרד האוצר, מבינים שיש להם אחריות לא רק לביטחון התעסוקתי של 6 אלף נהגים, אלא מחויבות כלפי מיליון ו-200 אלף אזרחים שנהגים אלו ממשיכים להסיע מדי יום, בזמן שהמדינה ממשיכה לכרסם בפרנסתם. אנו נפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על מנת להגן על הנהגים ועל התפקיד החשוב שהם ממלאים".

    דובר אגד רון רטנר מסר בתגובה להודעת ההסתדרות כי, יש להצטער שהגענו למצב שבו הנהגים והעובדים המקצועיים והמסורים, נאלצים להשבית את התחבורה הציבורית בישראל. משרדי האוצר והתחבורה הם הנושאים באחריות הבלעדית לכאוס ולפקקים שצפויים לכמיליון וחצי נוסעים רבים מביניהם, חיילים, בני נוער, קשישים וסטודנטים, שלא יוכלו להגיע ליעדם.

    הנהלת אגד קוראת לממשלה לחדול מהנסיונות לייבש את אגד ולהפסיק לעכב תשלומים בהיקף של 250 מיליון ש״ח המגיעים לאגד. במקום זאת אנו קוראים לממשלה לחדש את המו״מ באופן רציני כדי להגיע להבנות ולחתום על הסכם תשומות חדש עם אגד ללא דיחוי נוסף.

    מ'תחבורה בדרך שלנו' נמסר כי "אבי ניסנקורן וההסתדרות החדשה עושים ככל שביכולתם על מנת להימנע מלקחת חלק בשיפור מעמדם המקצועי של הנהגים, קיצור זמן ההכשרה והרישוי שלהם ונצמדים לנוסחות הישנות, העושות חסד עם ההנהלה ללא דרישה לתת את הדין על כל פגיעה אפשרית בנהגים. ההסתדרות מצאה את הכסף הציבורי כמוצא ראשון על מנת להסיט ממנה את האש, מאחר שלא 'סיפקה את הסחורה' לנהגים ויחד עם ההנהלה מנהלת קמפיין מיותר ללא לגיטימציה ציבורית".

    לצערנו, הנהלת אגד מתנהלת כפיל בחנות חרסינה ומשתעשעת בכוח המונופוליסטי שבידה ללא הצדקה. אגד קיבלה כספי ציבור רבים שנבלעו בקופתה, בשעה שיש לה נכסי נדל"ן יקרי ערך וחברות בנות שרכשה בחו"ל. אין כל הצדקה לתיעדוף של אגד בקבלת סובסידיות על פני שאר המפעילים."

    לדברי איתי חיים, מנכ"ל הארגון: "ההרגשה היא כי גם באגד וגם בהסתדרות החדשה לא מבינים שכללי המשחק השתנו. מסע השנור שמנסים לעשות כרגע באגד, מעציב ומזכיר את המערכון המפורסם של תכנית הסאטירה 'ניקוי ראש' ששודרה בשנות השבעים, שהציג את אנשי אגד שמבקשים את אהדת הציבור בשל המצוקה שאליה נקלעו – 'יהודים רחמו על אגד', כאילו דבר לא השתנה בארבעים השנה האחרונות."

    אנו מבקשים ממשרדי האוצר והתחבורה ליצור מתווה עם אגד בהתאם להנחיות דו"ח מבקר המדינה משנת 2013, שבו ישוו תנאי הסובסידיות בין כל מפעילי התחבורה הציבורית. כמו כן אנו מבקשים את התערבות משרדי התחבורה והעבודה לקביעת עיסוקו של הנהג כמקצוע מוכר ולטפל בכשל החמור הנובע ממחסור של 4000 נהגים בענף התחבורה הציבורית באופן מידי, כל השתהות בטיפול בנושא, תרע את מצוקת הנהגים שממנה אסור להתעלם והיא משפיעה במישרין על מעטפת השרות לנוסע.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מי המשוגע שעומד שם ?

    2. 2

      שישבתו לתמיד!
      מי צריך אותם???
      פושעים

    3. 1

      חולה על ההוא עם העגלה!