ליברמן: נסכים להסרת המצור מעל עזה אם האלימות תיפסק

    ישראל אינה זקוקה לאום אל פחם, אם הם רואים את עצמם כפלסטינים, אז שיהיו חלק מהמדינה הפלסטינית" עם זאת הדגיש כי מבחינתו מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון ואריאל יהיו חלק ממדינת ישראל.
    איתי גדסי 2 Comment on ליברמן: נסכים להסרת המצור מעל עזה אם האלימות תיפסק

    שר הביטחון ליברמן התראיין לעיתון אל קודס שם אמר כי "אם חמאס יכפה מלחמה – זו תהיה המלחמה האחרונה שלהם" ליברמן ציין כי הוא תומך בתוכנית חילופי שטחים ותושבים במטרה להגיע לשלום

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן צילום: דוברות הכנסת
    ישראל אינה זקוקה לאום אל פחם, אם הם רואים את עצמם כפלסטינים, אז שיהיו חלק מהמדינה הפלסטינית" עם זאת הדגיש כי מבחינתו מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון ואריאל יהיו חלק ממדינת ישראל.
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון אביגדור ליברמן העניק ראיון לעיתון "אל קודס" הרואה אור במזרח ירושלים והתייחס לשלל נושאים בסכסוך הפלסטיני.

    ליברמן הוביל קו פייסני מול הפלסטינים אך מאידך הדגיש כי במידה והתוקפנות מול ישראל תימשך, הרי שישראל תגיב בעוצמה. ליברמן אמר כי אם חמאס יפסיק לחפור מנהרות ולירות רקטות לעבר ישראל, לישראל לא תהיה מניעה מלהשקיע בנמל ימי ושדה תעופה ברצועת עזה. אך הדגיש כי במקרה של סבב לחימה נוסף של חמאס מול ישראל, הרי שישראל תחסל את שלטון חמאס ברצועה. ליברמן אמר "אין לישראל כוונה לכבוש מחדש את רצועת עזה, אך אם חמאס יכפה מלחמה על ישראל – זו תהיה המלחמה האחרונה שלהם".

    בין היתר אמר ליברמן כי הוא תומך בפתרון שתי מדינות לשני עמים, והציג את עמדתו בנוגע להסכמי השלום אשר לדבריו אמורים לכלול תוכנית חילופי שטחים ותושבים. "ישראל אינה זקוקה לאום אל פחם, אם הם רואים את עצמם כפלסטינים, אז שיהיו חלק מהמדינה הפלסטינית" עם זאת הדגיש כי מבחינתו מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון ואריאל יהיו חלק ממדינת ישראל.

    מזכ״ל העבודה ויו״ר שדולת שתי המדינות חיליק בר אמר בתגובה לדבריו של ליברמן לעיתון אל קודס: ״אני מברך את השר ליברמן על דבריו לעיתון אל קודס בנושא עזה וכן על הדגשת מחויבותו לפתרון שתי המדינות. בתוכנית המדינית שהצגתי כבר ביולי 2015 הצעתי תכנית לשיקום עזה כנגד סידורי ביטחון, פירוז הדרגתי ומניעת ההתחמשות, ואני שמח כי ממשלת ישראל מבינה סוף סוף כי זה הצעד הנכון להמשך. אתמוך כחבר אופוזיציה בכל תכנית ממשלתית שתהא בכיוון הזה. יחד עם זאת על ליברמן לחדול מגישת ה״אין פרטנר״ התבוסתנית ולהבין כי לעולם לא ימצא פרטנר מושלם. לא ייתכן שליברמן עושה הנחות לחמאס מצד אחד ומצד שני לא רואה פרטנר בעבאס. כולי תקווה כי דבריו אלו של ליברמן אינם עוד מס שפתיים בהן ידועה ממשלת הימין״.

    שר הביטחון לשעבר ח״כ פרץ אמר בתגובה על דברי שר הביטחון ליברמן לעיתון אל-קודס: ״על ממשלת ישראל לחזק את התשתית מול הרשות הפלסטינית לרבות שיתוף הפעולה הביטחוני ולא להעביר מסר המעדיף את החמאס שאינו מכיר בישראל״.

    ״עלינו לנצל את התשתית של הרשות הפלסטינית והשת״פ הביטחוני מולה לקידום הסדרי ביניים והסכמי קבע. כאשר חמאס יכיר בישראל ויזנח את דרך הטרור – הוא יהפוך לפרטנר״.

    ״ראיון של ליברמן עם עיתון פלסטיני אינו דבר פסול, אך את הביטחון שמגיע לישראל ניתן להשיג בשילוב של מערכה בלתי מתפשרת נגד הטרור ומערכה מדינית אמיצה הפועלת להסדר של שתי מדינות לשני עמים אל מול הרשות הפלסטינית בשיתוף הקהילה הבינלאומית".

    355577059



    2 תגובות

    מיין תגובות