פרויקט חג • אריאל ברמן עם 7 רגעים מיוחדים מאחורי המיקרופון

    בחינתי הראיון החשוב ביותר היה זה שקיימתי עם סבתא שלי ניצולת השואה שתיארה על קצה המזלג את חוויותיה מהתופת, זה היה רגע מכונן שלא אשכח
    אתי קצבורג 7 Comment on פרויקט חג • אריאל ברמן עם 7 רגעים מיוחדים מאחורי המיקרופון

    מה היה הרגע בו הוא החליט להפסיק לעשות מתיחות? • הרגעים המשעשים של השידור הראשון שלו • מה עושים שמראויין מדבר לא לעניין? • על תחרויות, תורה וגם שיחה • וגם: על שבירת השיא של שידור חי ברצף

    בחינתי הראיון החשוב ביותר היה זה שקיימתי עם סבתא שלי ניצולת השואה שתיארה על קצה המזלג את חוויותיה מהתופת, זה היה רגע מכונן שלא אשכח
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כנהוג במועדי ישראל, זה הזמן לפרויקטים מיוחדים ולא שגרתיים. כזה הוא הפרוייקט שלנו לחג הסוכות תשע"ז. פנינו למספר דמויות ידועות, אישים שפועלים כל השנה בעיסוקים שמחברים אותם לציבור, וביקשנו שיזקקו לנו 7 רגעים מיוחדים, כאלו שמלווים אותם במשך שנות עבודתם. רגע מיוחד, רגע מרגש, מביך, מפתיע ועוד רגעים שבעצם יספרו לנו את הסיפור שלהם מזווית שונה ומרתקת.

    והפעם, 7 הרגעים המיוחדים (ועוד אחד בונוס…) של האיש והרעיונות אריאל ברמן, מגיש תוכנית 'ערב חי' ב'קול חי' העניק 7 רגעים רדיופוניים בלתי נשכחים.

    רגע הביכורים – מה קורה שזורקים בחור צעיר לגלי אוקיינוס התדר
    התוכנית הראשונה שהגשתי בקול חי הייתה בשעת בוקר. התוכנית הראשונה של היום. מצאתי את עצמי לבד באולפן בלי טכנאים או עזרה מינימלית, מובן שהבנה טכנית (למרות מה שטענתי כששאלו אותי) לא הייתה לי כלל ובאומץ בלתי מובן התחלתי שידור. לאחר דברי הפתיחה שמתי שיר ואז הטלפון הפנימי של האולפן מהבהב, על הקו איתן דובקין כמדומני, נאמתי לו בפאתוס על 'הפדיחה' – שאני לבד באולפן בלי צל של מושג על איזה כפתור לוחצים ומתי ואז מתברר שכל עם ישראל שותפים לשיחה הזו, שכחתי לכבות את המיקרופון ולמאזינים הייתה אורה ושמחה ורגע של 'קורח רוח'.

    רגע של מתיחה או מה שגרם לי להפסיק לעשות מתיחות
    מושא המתיחה :חברת כנסת.
    נושא המתיחה: הודעה טלפונית על חוב במזנון הכנסת .
    אופן המתיחה: התקשרנו אליה כאילו מדובר ברדיו רוסי ובאולפן יש מתורגמן ישראלי. השדר הרוסי קשקש בג'יבריש מצויה והמתורגמן בהתאם. לאחר שהסתיימה המתיחה, קיבלנו את אישורה והמתיחה שודרה. כעבור שנתיים פגשתי את אותה חברת כנסת סיפרתי לה שאני עומד מאחורי המתיחה, ואז היא נאמה לי במשך מספר דקות עד כמה זה לא היה בסדר (כאילו זה קרה אתמול), התגובה הכאובה שלה גרמה לי להבין שרייטינג לא מייצרים בכל מחיר.


    רגע לא נעים – והאם הדעה של ח"כ רלוונטית גם אחרי שהוא עוזב את בית הנבחרים?
    קיימתי ראיון עם מישהו בנושא תחבורתי כלשהו וחשתי שהתשובות שאני מקבל לא מאד רלוונטיות לנושא. בתום הראיון הסתבר שלא ראיינתי את האדם הנכון אלא אדם אחר עם שם זהה. כששאלתי אותו מדוע עלה להתראיין אם לא הוא האיש שעומד בראש הפרויקט המדובר, ענה לי שהוא ח"כ לשעבר וחשב שדעתו תעניין אותנו. לא בכדי אחת התכונות החשובות של חבר כנסת זה כושר רטורי:)

    רגע של מוזיקהתחרות הלחן המנצח
    התקרבנו ליום ירושלים וגילינו שאין מספיק שירים המתאימים לשידור ביום הזה. פנינו אל המאזינים שישלחו לחנים והלחן המנצח בוצע ע"י 15 זמרים. זה לא השיר הראשון שנולד בשידור וגם לא האחרון, אבל זה בהחלט היה כיף לאפשר למישהו לבטא את כישרונו המוזיקלי ולתת לזה ביטוי מכובד בשידור.

    רגע של שמירת הלשון – ומה המאזינים שלנו באמת אוהבים
    הייתה לי את הזכות לערוך את החידון הראשון בנושא שמירת הלשון ברדיו. כמות המשתתפים והמגיבים הייתה פי כמה וכמה מהממוצע ואז הבנתי מה באמת מדבר למאזינים שלנו וכמה חשוב לשלב תוכניות מסוג זה לאורך השנה. אני משתדל לעשות זאת גם כיום.

    רגע של נוסטלגיה – להיות נצר תשובה ותקומה לטורף הנאצי
    כחלק מתוכניות מעגל השנה יצא לי לראיין לא מעט ניצולי שואה שניסו בזמן הקצר של השידור להעביר כמה שיותר מהזוועה אל הדור הבא. אבל מבחינתי הראיון החשוב ביותר היה זה שקיימתי עם סבתא שלי ניצולת השואה שתיארה על קצה המזלג את חוויותיה מהתופת, זה היה רגע מכונן שלא אשכח.

    הרגע הארוך ביותר בשידור – 32 שעות שעות ברצף
    זה היה שידור הרדיו הארוך ביותר. עפר גדנקן העורך דאג למגוון תכנים משתנה כדי שלא נשעמם את המאזינים. הצלחנו. לפחות לפי התגובות הם נהנו מכל רגע. זו כנראה החוויה הרדיופונית הגדולה ביותר שהייתה לי. למרות שמי יודע, תמיד אנחנו מצליחים להפתיע את עצמינו בשידור, אז אולי עפר יבריק עם רעיון נוסף…




    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      אריאל אין כמוך תמשיך עם הרעיונות המקורים שלך

    2. 6

      איפה הרגעים המדהימים של ערב חי איפה:(

    3. 5

      לאריאל ברמן היקר! תודה רבה לך על התוכניות היפות ששדרת עד כה. אנחנו ממש נהנים לשמוע את ערב חי תוכנית משחררת ומענינת, ותמיד שומעים שאתה אדם ערכי תודה רבה ושתמיד תשדרו תוכניות יפות ערכיות ומענינות!

    4. 4

      דווקא לדעתי התוכנית ערב חי היא לגמרי חסרת רמה!!!!
      יש לך לפעמים תוכניות הרבה יותר יפות מאשר ערב חי, כמו פאנלים שאתה עושה עם סופרים וכדו', לך על זה, זה פי אלף מתאים לך, לא מתאים לדעתי לרדיו כמוכם לעבור בכל יום מהמהדורה המרכזית שלה אחוזי האזנה גבוהים לתוכנית כל כך רדודה…, זה מוריד לכם את כל הרמה הגבוהה שלכם, תחשבו על זה!!!!….

    5. 3

      מה עם התוכנית מ5 עד 7 חבל מאוד שהיא הופסקה

    6. 2

      אחלה תוכנית תמשיכו להצחיק………….

    7. 1

      כל הכבוד לך אריאל ברמן יש לך תוכנית מצוינת!!!!!