מדוע פשט הגרי"ד גרוסמן את מכנסיו בערב יום הכיפורים

    הרב גרוסמן לא היסס לרגע, הוא נכנס לחדר צדדי, פשט את מכנסיו ונתן אותם להרב אהרונוב, וכך כשהרב גרוסמן ללא מכנס והרב אהרונוב לובש את מכנסיו, יצאו הרב אהרונוב מלווה ברב גרוסמן ובבנו לטבילת ערב יום הכיפורים במקווה שבנצרת בקרבת בית המשפט.
    שלמה בן יוסף 11 Comment on מדוע פשט הגרי"ד גרוסמן את מכנסיו בערב יום הכיפורים

    לוותר על 72 שעות של חופשה תמורת טבילה במקווה של חמש דקות • ומדוע פשט הגרי"ד גרוסמן את מכנסיו בבית המשפט בנצרת לטובת הרב אהרונוב ואף הלקה אותו

    הרב גרוסמן לא היסס לרגע, הוא נכנס לחדר צדדי, פשט את מכנסיו ונתן אותם להרב אהרונוב, וכך כשהרב גרוסמן ללא מכנס והרב אהרונוב לובש את מכנסיו, יצאו הרב אהרונוב מלווה ברב גרוסמן ובבנו לטבילת ערב יום הכיפורים במקווה שבנצרת בקרבת בית המשפט.
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כולנו מכירים את תעריפי המקוואות, כולנו מודעים לכך שבערבו של יום הכיפורים המקוואות פתוחים ללא תמורה על מנת שכל יהודי באשר הוא יוכל לטבול במקווה. אך מחיר כזה עבור מקווה בערב יום כיפור יכול להירשם בשיאי גינס. 72 שעות תמורת מקווה של 5 דקות!

    במהלך החודשיים האחרונים פעל הרב אהרונוב לקבל אישור לצאת מהכלא, בו הוא שוהה בחודשים האחרונים במסגרת עסקת טיעון, על מנת שיוכל לקיים את מצוות הטבילה במקווה בערב יום הכיפורים.

    כל המאמצים וההשתדלויות לא צלחו, למרות שמדובר ביציאה למשך כחצי שעה, מה שאילץ את הרב אהרונוב להגיש בערבו של יום הכיפורים עתירה דחופה לבית המשפט באמצעות ב"כ עו"ד אייל שמואלביץ, את הבוקר של ערב יום הכיפורים החל הרב אהרונוב בשעה 05:30 בבוקר כשיצא ב"פוסטה" לכיוון בית המשפט בנצרת.

    הנוכחים באולם בית המשפט היו כולם דרוכים לנוכח הדיון הדרמטי בשעות אלו של ערב יום הכיפורים.

    עו"ד שמואלביץ פרס בפני השופט את עניין החשיבות העצומה של טבילה במקווה בערב יום הכיפורים, הוא אמר לשופט כי עבור הרב אהרונוב שאבותיו ואבות אבותיו ברוסיה שברו קרח כדי לטבול במקווה בערב יום הכיפורים ובמדינת היהודים לא יתכן כי הרב אהרונוב למרות שהותו בכלא לא יוכל גם הוא לטבול לפני התקדש החג, וביקש לאפשר זאת גם להרב אהרונוב.

    נציגת השב"ס בדיון שניסתה להסביר עד כמה הדבר נוגד את נהלי השב"ס התרצתה בסופו של דבר בהמלצת השופט לאפשר להרב אהרונוב לצאת מבית המשפט ישירות למקווה.

    הרב גרוסמן שהגיע במיוחד לדיון הציע לשופט את המקווה בנצרת ואמר כי הוא דאג מבעוד מועד לכך שהמקווה יהיה פתוח ומוכן לבואו של הרב אהרונוב.

    השופט ניאות לבקשה לא לפני שהרב אהרונוב הסכים לוותר תמורת היציאה למקווה על כל חופשותיו עד לשחרורו מהכלא! השופט שנדהם מנחישותו של הרב אהרונוב אמר כי הוא יסתפק בכך שהרב אהרונוב יוותר רק על החופשה הבאה שלו למשך 72 שעות על מנת שיוכל לקיים את מצוות הטבילה בערב יום הכיפורים.

    השופט שהשתאה לנוכח מסירותו של הרב אהרונוב לקיים את הטבילה ביקש מנציגת השב"ס שתיאות להסכים לאשר להרב אהרונוב לצאת לטבילה, תנאי השחרור דרשו חתימה של שני ערבים כשאחד מהם הוא הרב גרוסמן שליט"א שהיה נוכח בכל מהלך הדיון והשני הוא בנו של הרב אהרונוב ר' שלום בער אהרונוב.

    בתום הפרוצדורה והאישורים הנדרשים כשהרב אהרונוב עומד לצאת לטבילה, דרשו נציגי השב"ס שהרב אהרונוב יצא לטבילה בלבוש אזרחי ולא במדי אסיר אותם הוא לובש בעת שהותו בכלא, אך להרב אהרונוב לא היו בגדים אזרחיים בקרבת מקום.

    כאן הגיע רגע הדרמה הגדולה, כניסתו של הרב אהרונוב למקווה לוותה בשירה ובהתרוממות הנפש כשהרב גרוסמן מלווה אותו בהתרגשות עצומה.

    כמנהג ישראל, מיד עם סיום הטבילה נשכב הרב אהרונוב על הארץ בכניסה למקווה וביקש מהרב גרוסמן לתת לו 39 מלקות, עין לא נותרה יבשה לנוכח המחזה המרגש והסוריאליסטי של שני יהודים בעלי שיעור קומה מקיימים במסירות נפש את מנהגי ערב יום הכיפורים.

    עו"ד אייל שמאולביץ שליווה כאמור את הדיון המשפטי עמד נדהם לנוכח הדרמה שהתחוללה לנגד עיניו באולם בית המשפט, כאשר מחד השופט הבין לליבו של הרב אהרונוב וניאות לאפשר לו לצאת למקווה ומאידך הנכונות של הרב אהרונוב להקריב את כל חופשותיו מהכלא להן הוא זכאי בתמורה לקבלת שחרור של כ 40 דקות לטבילת ערב יום הכיפורים. הנוכחים באולם בית המשפט וברחבת הכניסה למקווה עמדו משתאים ונרגשים לנוכח המחזה המדהים וכולם התחזקו לקראת כניסת יום הדין הקרב ובא.

    הרב גרוסמן והרב אהרונוב



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      זה סיפור עם טעם של פעם
      לא אלמן ישראל……

    2. 9

      דני
      אשרינו שאלה רבותינו שיאריך ימים ושנים אמן

    3. 7

      מה רב לוי יצחק מברדיצ'ב היה אומר על זה…

      1. שאסור לגנוב ולקחת שוחד וכך לא נכנסים לכלא

        1. זה לא הוא לקח!!!! \ה סיפור ארוך… אבל הוא יושב בשביל הרבה אנשים אחרים!!!

    4. 6

      איזה קידוש שם שמיים עצום!!!
      כל מילה מיותרת!

    5. 5

      וואוווווווווווווו עוצמתי!
      מה ביכלל הרב הזה עושה בכלא???????????

    6. 4

      הרב גרוסמן צדיק אבל נכון הרב הארונוב יושב בכלא על עבירות כן מה לעשות אנו מדינת חוק גם עם זה הלך לצדקה או לכל משהו רוחני וקדוש אחר