מיום ראשון: עולים על רכבת העמק ונוסעים לכל יעד בארץ בחינם

    הקו ממשיך לאזור צומת התישבי לאורכו של עמק יזרעאל, עד עפולה ומשם ישירות לבית שאן. על פי התכניות העתידיות, המסילה תוארך בעתיד עד מעבר הגבול בגשר שייח חוסיין (נהר הירדן) ותתחבר לרשת הרכבות הירדנית. עלות הקמת הקו שאורכו כ-60 קילומטרים, נאמדת בכ-4 מיליארד שקלים
    שלמה בן יוסף No Comments on מיום ראשון: עולים על רכבת העמק ונוסעים לכל יעד בארץ בחינם

    לאחר 65 שנה רכבת העמק חוזרת • משרד התחבורה החליט כי בתקופת ההרצה של הרכבת שתחל בשבוע הבא, ניתן יהיה לעלות בכל אחת מתחנות רכבת העמק ולנסוע חינם במשך שלושה וחצי חודשים לכל יעד בארץ

    צילום: אסף אריאלי
    הקו ממשיך לאזור צומת התישבי לאורכו של עמק יזרעאל, עד עפולה ומשם ישירות לבית שאן. על פי התכניות העתידיות, המסילה תוארך בעתיד עד מעבר הגבול בגשר שייח חוסיין (נהר הירדן) ותתחבר לרשת הרכבות הירדנית. עלות הקמת הקו שאורכו כ-60 קילומטרים, נאמדת בכ-4 מיליארד שקלים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היסטוריה בעמק. החל מיום ראשון הבא (16 באוקטובר) ערב חג הסוכות, תשמע שריקת הקטר והמוני בית ישראל יוכלו לעלות בכל אחת מתחנות רכבת העמק, לכל יעד בארץ, ללא תשלום, במשך שלושה וחצי חודשים. זאת, בעקבות החלטת משרד התחבורה.

    בתקופת ההרצה של הרכבת, שתחל ב-16 באוקטובר ותמשך עד ה-4 בנובמבר 2016, ניתן יהיה לעלות בכל אחת מתחנות רכבת העמק ולנסוע בחינם לכל יעד בארץ. הנוסעים יקבלו כרטיס נסיעה הלוך ושוב(ללא עלות), בקופות הכרטיסים של תחנות רכבת העמק.

    לאחר תקופת ההרצה, ניתן יהיה לנסוע מתחנות רכבת העמק ללא תשלום (הלוך ושוב) במשך שלושה חודשים ברציפות, מתחנות רכבת העמק לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס רב-קו אישי. הנסיעה מתחנת כפר יהושוע ללא תשלום תתאפשר לתושבי עשרות הרשויות המקומיות שבאזור בלבד.

    בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% (הלוך ושוב) במשך שנתיים נוספות, לנוסעים שיעלו בכל אחת מתחנות רכבת העמק (למעט, תחנת חיפה) לכל יעד בארץ. הנסיעה מתחנת כפר יהושוע, בהנחה של 50%, תתאפשר לתושבי הישובים שסביב התחנה.

    רכבת העמק תפעל בין תחנות עתלית, חיפה ובית שאן בין השעות 06:23 בבוקר ועד לשעה 19:23 בערב. בכיוון השני תפעל הרכבת מבית שאן לעתלית, בין השעות 06:53 בבוקר ל-20:53 בערב. שירות אוטובוסים יפעל בין תחנות רכבת העמק לישובי הסביבה, בכל שעות הפעילות של הרכבת. מדובר ב-38 קווי שירות, מתוכם כ-17 קווי הזנה שיופעלו מישובים שונים לאורך המסלול. קווים אלה יגיעו לתחנת הרכבת לפני יציאתה וימתינו לנוסעי הרכבת.

    לאורך מסילת העמק שהוקמה בין חיפה לבית שאן, נבנו ארבע תחנות רכבת חדשות מתוך שש תחנות שתוכננו על תוואי הקו: בית שאן, עפולה, מגדל העמק – כפר ברוך ויוקנעם – כפר יהושוע. בשלב מאוחר יותר, מתוכננות שתי תחנות רכבת נוספות, האחת במרכזית המפרץ והשנייה בנשר.

    חיבור ערים כמו מגדל העמק, עפולה ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר באופן ניכר את זמן ההגעה למרכז הארץ ויעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת. "מדובר במהפכה של ממש שתעלה את ערך הנדל"ן של ישובים אלה ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים", אמר שר התחבורה.

    הרכבת שתשמש להסעת נוסעים ומטענים, עוברת בחלקה סמוך לתוואי מסילת הרכבת ההיסטורי. תוואי המסילה הנוכחי מתפצל מתחנת לב המפרץ, ליד צומת הצ'ק פוסט, מזרחה ועובר בגשר מעל שדרות ההסתדרות לכיוון יגור ואזור צומת העמקים.

    הקו ממשיך לאזור צומת התישבי לאורכו של עמק יזרעאל, עד עפולה ומשם ישירות לבית שאן. על פי התכניות העתידיות, המסילה תוארך בעתיד עד מעבר הגבול בגשר שייח חוסיין (נהר הירדן) ותתחבר לרשת הרכבות הירדנית. עלות הקמת הקו שאורכו כ-60 קילומטרים, נאמדת בכ-4 מיליארד שקלים.



    0 תגובות