במבצע מיוחד הוטסו פצועי התאונה בגאורגיה ביום כיפור

    האנשים בארץ ובגאורגיה, ישראלים שהופיעו בכל מקום, בכל מהלך. לצוות החילוץ, לחפ״ק שהוקם בארץ ולכל מי שעזר לפתוח את שדה התעופה לשם הטסתנו, לצוות טראומה בבית החולים הדסה שחיכה לנו בהמוניו כאן ומטפל בנו
    חדשות קול חי 2 Comment on במבצע מיוחד הוטסו פצועי התאונה בגאורגיה ביום כיפור

    האסון במכמש: פצועי התאונה הוטסו לישראל במבצע מיוחד בעיצומו של יום הכיפורים = סגן ראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ על המבצע המיוחד: "שדה התעופה היה סגור ומסוגר, ואנשים טובים שבאו במיוחד לפתוח, על מנת לסייע לפצועים"

    האנשים בארץ ובגאורגיה, ישראלים שהופיעו בכל מקום, בכל מהלך. לצוות החילוץ, לחפ״ק שהוקם בארץ ולכל מי שעזר לפתוח את שדה התעופה לשם הטסתנו, לצוות טראומה בבית החולים הדסה שחיכה לנו בהמוניו כאן ומטפל בנו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: תיעוד מבצעי מד"א

    (וידאו: פרופ׳ אירי ליברגל, מנהל מערך האורטופדיה בהדסה על התאונה הקטלנית)

    במבצע מיוחד הוטסו לישראל פצועי התאונה הקטלנית בגיאורגיה ממשפחת גרינפלד.

    באישור מיוחד של שר התחבורה נפתח המרחב האווירי של מדינת ישראל לצורך יציאת מטוס אמבולנס מיוחד בשעה 21:00 בליל יום כיפור, לטביליסי גיאורגיה לצורך הבאת הפצועים ארצה לטיפול רפואי.

    בבוקר יום כיפור, סמוך לשעה 09:00 נחת המטוס בנתב"ג, כשעליו בני משפחת גרינפלד: חנוך, נעה, יפתח ועברי שהועברו לבית החולים הדסה עין כרם.

    ד״ר ג׳וש שרודר, אורטופד בכיר בהדסה, שהצטרף לטיסת החירום הרפואית לטביליסי, גיאורגיה סיפר: ״הופנינו בטביליסי לבית חולים למבוגרים שם שהתה האם, כאשר ילדיה טופלו בנפרד בבית חולים לילדים. העברנו אותה ואת כל בני המשפחה בטיסה לארץ, כשהיא בהכרה מלאה״, מספר ד״ר שרודר. ״עם הגעת הפצועים להדסה עין כרם, אושפזו ילדי המשפחה, אחד במצב בינוני והשני במצב קל –  במחלקת ילדים, איתם ישהה גם האבא, מצבו קל . האם, אשר נפגעה באורח קשה, הוכנסה היום לניתוח אורטופדי מורכב בן מספר שעות, הוא הסתיים ומצבה יציב. אנו נשאיר אותה כעת מורדמת ומנשמת לפחות עד מחר״.

    ארונות הילדים אחינועם ונבו יוטסו מחר לישראל, מועד ההלוויות טרם נקבע ויפורסם בהמשך.

    נציין כי הטיסה הרפואית האחרונה ביום הכיפורים הייתה לפני 7 שנים.

    סגן ראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ סיפר בפוסט שפרסם על המבצע המיוחד: "ביום הכיפורים הזה התפללתי מעט, אך הייתי שותף לתפילה הרבה יותר גדולה.

    "הייתי מעט בבית הכנסת אך ראיתי בית כנסת גדול הרבה יותר… פגשתי עם ישראל כמו שאפשר לפגוש רק ביום כיפור. אסון כבד נפל על בנימין בכלל והיישוב מעלה מכמש בפרט בערב יום הכיפורים. משפחה מהיישוב נפגעה בתאונת דרכים קטלנית בגאורגיה יום לפני יום הכיפורים.

    "התוצאות הרות אסון: 2 ילדים נהרגו, אם פצועה קשה, אחד הבנים פצוע בינוני עד קשה והאב ובן אחד במצב קל יותר. ואז מתגלה העם המדהים שלנו: פוגשים חברים כמו שאין באף מקום בעולם, שלוקחים אחריות כספית על כל האירוע במאמץ עילאי להשיב חברים הביתה.

    גנץ מספר: "פגשתי רופאים שבכניסה ל"כל נדרי" קיבלו טלפון שצריך לטוס לגאורגיה, עזבו את בית הכנסת ושבו הביתה רק לקראת סוף הצום. פגשתי אנשים מדהימים שעשו הכל כדי לפתור כל קושי בירוקרטי, תוך כדי תפילות וצום.

    "מצאתי אנשים שיוצאים מביתם בצום, בהתראה של דקות כדי לסייע לאחרים שהם כלל לא מכירים. ארגון מד״א סייע בכל מה שהיה ניתן, והכין את האמבולנסים על מנת למנוע כל עיכוב. נסעתי לנתב"ג הלוך ושוב ומצאתי כבישים ריקים לחלוטין (!!!!) ועם שלם עומד בתפילה. שר תחבורה מיוחד שבאופן אישי מאשר פתיחת המרחב האווירי לטובת הפצועים.

    "ראיתי שדה תעופה נעול ומסוגר ואנשים טובים שבאו במיוחד לפתוח, על מנת לסייע לפצועים. פגשתי בהדסה עין כרם עשרות (!!) אנשי צוות רפואי אשר חלקם הגיעו מהבית במיוחד ועמדו נכונים וממתינים לפצועים וברגע שהגיעו מעניקים להם טיפול מסור כמו שאין באף מדינה בעולם.

    גנץ חתם את דבריו: "ראיתי איזה עם יפה ומיוחד יש לנו. נשאר רק להודות. אשרינו שזה העם המיוחד שלנו, אשרינו שאנו חלק מהעם הזה. בטוחני שעל עם כזה, עם מיוחד, יגזרו רק גזירות טובות. מתחילים יחד שנה טובה ומתוקה!

    חנוך גרינפלד, 42, אב המשפחה שנפגעה בתאונת דרכים קשה בגאורגיה, אשר שוהה לצד ילדיו במחלקת הילדים בהדסה עין כרם (בן 11 במצב בינוני ובן 7 במצב קל) ביקש למסור תודה לכל המעורבים ומי שעזר לו ולמשפחתו. ״האנשים בארץ ובגאורגיה, ישראלים שהופיעו בכל מקום, בכל מהלך. לצוות החילוץ, לחפ״ק שהוקם בארץ ולכל מי שעזר לפתוח את שדה התעופה לשם הטסתנו, לצוות טראומה בבית החולים הדסה שחיכה לנו בהמוניו כאן ומטפל בנו״.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מזעזע ה' ישלח להם רפואה שלימה