249 בני אדם התעלפו בעקבות הצום ביום הכיפורים

    כבכל שנה, גם השנה נערכו כוחות מד"א לקראת יום הכיפורים בהיערכות גבוהה ובכוננות שיא על מנת להעניק לציבור את הטיפול הרפואי היעיל, המהיר והאיכותי ביותר. צוותי מד"א פעלו במהלך יום הכיפורים ועשו כל שביכולתם למען הצלת חיים
    חדשות קול חי 2 Comment on 249 בני אדם התעלפו בעקבות הצום ביום הכיפורים

    במד"א מסכמים את הפעילות במהלך יום הכיפורים: 2,326 אירועים ברחבי הארץ, מתוכם 136 יולדות הועברו לבתי החולים • 3 מקרי ידויי אבנים על אמבולנסים, לא על ידי חרדים

    אילוסטרציה צילום: אורי דיוויס
    כבכל שנה, גם השנה נערכו כוחות מד"א לקראת יום הכיפורים בהיערכות גבוהה ובכוננות שיא על מנת להעניק לציבור את הטיפול הרפואי היעיל, המהיר והאיכותי ביותר. צוותי מד"א פעלו במהלך יום הכיפורים ועשו כל שביכולתם למען הצלת חיים
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גם בשנה זו היו ידיהם של צוותי מד"א עמוסות עבודה במהלך יום הכיפורים. 2,326 בני אדם טופלו בידי צוותי מגן דוד אדום, מהם 1,596 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים ברחבי הארץ. יצויין כי אשתקד טופלו ופונו ע"י מד"א כ- 2,019 חולים ופצועים לבתי החולים.

    249 בני אדם התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום, ו- 11 נזקקו להחייאה 37 מהמתפללים בבתי הכנסת קיבלו טיפול רפואי וחלקם אף פונה להמשך טיפול בבית החולים. צוותי מד"א הוזעקו להעביר 136 יולדות לבתי החולים, ובתוך כך 6 נשים כרעו ללדת בבתיהן ויולדו על ידי החובשים והפאראמדיקים של מד"א בערים ירושלים (2), תל אביב, אשקלון, בני ברק ורעננה.

    גם השנה היו מקרים רבים של פציעות עקב רכיבה על אופנים, אופניים חשמליים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. 220 בני אדם נפצעו, נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ, מהם נער כבן 13 שנפל מאופניו בכביש 471 סמוך לקרית אונו ופונה במצב בינוני לבי"ח בלינסון כשהוא סובל מפגיעת ראש, פעוט כבן 3.5 שנפגע בראשו מאופניים בבאר שבע ופונה במצב בינוני לבי"ח סורוקה, ילדה כבת 11 שהתנגשה עם אופניה ברכב חונה בקרית אתא ופונתה במצב בינוני לבי"ח רמב"ם כשהיא סובלת מחבלת ראש, ילד כבן 8 שנפל מאופניו ברמת ישי ופונה במצב בינוני עם חבלת ראש לבי"ח רמב"ם וילדה בת 11 שהתנגשה עם אופניה ברכב חונה בחולון ופונתה במצב בינוני לבי"ח תל השומר כשהיא סובלת מחבלה בפנים.

    בנוסף 20 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ, מהם: 3 הרוגים בשנות ה 20 בתאונה חזיתית בכביש 25 סמוך לדימונה אמש (11.10) בשעה 23:15, 5 בינוני והיתר קל.

    צוותי מד"א הוזעקו לטפל ב 20 פצועים מאירועי אלימות בהם: צעיר כבן 21 שהובא אמש (12.10 בשעה 00:01) למרפאה בפוריידיס כשהוא דקור באורח בינוני בפלג גופו העליון ופונה לבי"ח הלל יפה וגבר כבן 38 שנפצע באורח בינוני בקטטה בשגב שלום (12.10 בשעה 14:38) ופונה לבי"ח סורוקה כשהוא סובל מפצעי ירי בגפיים.

    לצערנו, השנה, נרשמו 3 תקריות של ידויי אבנים והפרעה לאמבולנסים של מד"א ע"י ילדים ובני נוער בערים באר שבע, אילת ואשדוד ראוי לציין שלא מדובר בחרדים.

    מעבר לאמור לעיל טיפלו במד"א במספר אירועים חריגים:

    אתמול (11.10) בשעה 17:59 התקבל דיווח במוקד מד"א מרחב כרמל על גבר שהתמוטט על רקע לבבי במהלך פעילות גופנית בטיילת הרצל בקרית טבעון, חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה וכאשר חזר הדופק פינו לבי"ח רמב"ם גבר כבן 50 במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם.

    אתמול (11.10) בשעה 18:21 התקבל דיווח במוקד מד"א מרחב ירושלים על 6 בני משפחה שסובלים מקוצר נשימה ובחילות לאחר ששאפו חומר הדברה שרוסס בביתם, חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שע"צ גבר ואישה כבני 35 ו 4 ילדים בגילאי שנתיים עד 13 במצב קל.

    אתמול (11.10) בשעה 20:34 התקבל דיווח במוקד מד"א מרחב נגב על גבר שטבע בחוף הים בעין בוקק ונמשה לחוף ע"י עוברי אורח כשהוא מחוסר הכרה, חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו של גבר כבן 40.

    היום (12.10) בשעה 07:12 הועברו באמבולנסים של מד"א משדה התעופה בן גוריון לבי"ח הדסה ע"כ שבירושלים 4 פצועים שהובאו ארצה מתאונת הדרכים שתרחשה אתמול בגאורגיה, בהם פצועה קשה עם חבלת ראש, פצוע באורח בינוני ו 2 קל.

    היום (12.10) בשעה 13:26 התקבל דיווח במוקד מד"א מרחב ירדן על צעיר שטבע בחוף גופרה שבכנרת, חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה וכאשר חזר הדופק פינו לבי"ח פורייה צעיר כבן 19 במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם.

    לקראת יום הכיפורים ובמהלכו סיפקו שירותי הדם של מד"א לבתי החולים ברחבי הארץ 136 מנות ומרכיבי דם.

    מנכ"ל מד"א, אלי בין: "כבכל שנה, גם השנה נערכו כוחות מד"א לקראת יום הכיפורים בהיערכות גבוהה ובכוננות שיא על מנת להעניק לציבור את הטיפול הרפואי היעיל, המהיר והאיכותי ביותר. צוותי מד"א פעלו במהלך יום הכיפורים ועשו כל שביכולתם למען הצלת חיים. עם תום יום הכיפורים, נערכים צוותי מד"א להגיש סיוע רפואי גם במהלך ימי חג הסוכות שבפתח. אני מודה לכל צוותי מד"א שפעלו במהלך יום הכיפורים ומאחל, בשמי ובשם מגן דוד אדום, גמר חתימה טובה וחג שמח לכל בית ישראל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נכון כי מי שלא יכול לצום ואין לו רצון ומוטיבציה לעבור את הצום בשקט אז שלא יצום!

    2. 1

      מה הקשר?
      אנשים לא מתעלפים מחוסר רצון לצום..
      מנסיון