"תנו לי את הלב שלכם לשבוע… אנחנו יוצאים למסע נקמה"

    אבי יעקב 6 Comment on "תנו לי את הלב שלכם לשבוע… אנחנו יוצאים למסע נקמה"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד אחד הם התקבצו מכל קצוות הארץ. מכל הגוונים המרכיבים את הקשת הנפלאה של עם ישראל לשבטיו. חרדים, דתיים ודתיים שבדרך… ספרדים ואשכנזים, חסידים וליטאים, כיפות שחורות, סרוגות וגם שקופות… את כולם זימן הקב"ה למסע אחד – מסע אל הנשמה.

    לא, זה לא היה עוד מסע סתמי למחנות ההשמדה בפולין. זה גם לא היה מסע שורשים גרידא עבור צאצאים למי שהוריהם או מי מבני משפחתם חוו את השואה. גם צילומים ומזכרות לא היוו חלק מרכזי במסע. ממש לא!

    היה זה מסע התעוררות, חיזוק ואמונה, בעקבות מיליוני הקדושים שעלו בסערה השמימה במלחמת העולם השנייה. בשואה האיומה והנוראה.

    מזה מספר שנים שפעמיים בשנה יוצא מסע שכזה שמאורגן על ידי תנועת התשובה ערכים, ביוזמת מנכ"ל הארגון, הרב יוסף וליס ומנוהל על ידי הרב נדב וליס, כשבכל יום נוגעים בשלוש נקודות: בראש ובראשונה את נושא השואה, מחנות ההשמדה וכל המקומות בהן שומעים ומרגישים את המסע שעשו הקדושים שנספו על קידוש ה'. בנוסף, מקיימים תפילות בקברי צדיקים הטמונים באדמת פולין ולומדים את ההיסטוריה היהודית העניפה שהייתה במקומות הללו.

    המסע שנמשך כשבעה ימים, מלווה על ידי בעלי מנגנים, שלצד הסיפורים, המידע והתוכן הרב, מתאימים שירים וקטעי תפילה, שמוסיפים נופך ועוצמה יהודיים.

    אבי רוזן, השתתף במסע שכזה שהתקיים לאחרונה בהובלת הרב מרדכי נויגרשל והרב יוסף וליס. הרב נויגרשל, שמלבד היותו מגדולי וחשובי המרצים הבכירים בעולם היהודי, בכל הקשור להגות אמונה והשקפה – נחשב גם למומחה בהכוונת וליווי מסעות לפולין, תחום בו עוסק הרב למעלה מעשרים וחמש שנה. בעזרת הידע העצום שלו בכל התחומים, ועובדת היותו בן לניצולי שואה, שחקר, תיעד וריכז מידע אין סופי – המסע הופך למשהו אחר לגמרי.

    "תנו לי את הלב שלכם לשבוע…" ביקש הרב נויגרשל מהמשתתפים: "אני ארסק אותו, אנפץ אותו לרסיסים ואחזיר לכם אותו חדש!" בעוד המשתתפים מנסים לעכל את הבקשה – הרב ממשיך: "אנחנו יוצאים למסע נקמה…" בעוד המשתתפים כבר מביטים בתמיהה ופליאה. מסע נקמה? האמנם? עם הרב נויגרשל? הרב, ממהר להסביר: "מסע נקמה מלשון להקים… לקומם… אנחנו יוצאים למסעות לפולין – להעצמת הרוח היהודית. זו הנקמה האמיתית".

    נדמה כי כל עוד וחיים אתנו ניצולי שואה ובניהם שחיו וחוו מכלי ראשון את השואה – ניתן עדיין איכשהו לקבל משהו שבמשהו מהתחושות והרגשות. שומעים שהם מדברים מדם ליבם. הדורות הבאים ככל הנראה, ייאלצו להסתפק בתיאורים טכניים.

    כך זה נמשך לאורך כל המסע, כאשר הרב נויגרשל – האוצר בקרבו ידע עצום, מתבל את הדברים בסיפורים אנושיים, חלקם אישיים, שמכניסים את המשתתפים למקום אחר לגמרי ונשמע כאילו זו פעם ראשונה שהוא מספר, ברגש ובעוצמה. כך גם כשהרב יוסף וליס מספר על השואה, זה נראה כאילו הוא חווה את זה כאן ועכשיו. כמי שגדל אצל הורים ניצולי שואה, הוא חי ונושם את הסיפורים מרגע היוולדו ובצוואת אביו ז"ל, לקח על עצמו להעביר הלאה לדורות הבאים, ולתת לכמה שיותר אנשים את האפשרות לחוות ולהרגיש מקרוב ולא רק לקרוא על זה בספרים.

    בתוכנית מיוחדת ששודרה בקול חי, הובאו הקולות, הרשמים, החוויות, הרגש והעוצמה בשיתוף משתתפי המסע. אתם מוזמנים להאזין לתוכנית ולנסות להרגיש ולהתחבר למסע אל הנשמה.

    האזינו:



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      איזה מרגש עד דמעות לראות את היהודים הללו אם הפנים הטהורות איפה אנחנו היום…
      נקום ה' את ניקמת דם עבדיך השפוך

    2. 2

      חזק ביותר מסמך לדורות
      היכן אפשר ליצפות בנסיעה

    3. 1

      אני שואל את עצמי לפעמים, האם הדור שחווה את חרבן בית המקדש יכל להעביר את הדבר לדור שבא אחר כך? הגמרא מביאה את הסיפור על כך שאנשים רצו לידור הנאה כמעט מכל מנעמי העולם בשל העובדה שאין לך דבר שלא מזכיר את ביהמ"ק. עד שהבינו שאם לא נוכל לשתות מים בגלל שזה מזכיר את ניסוך המים בחג הסוכות – שהיה ואיננו, אנא אנחנו באים? אז נהיה מצב של 'עולם כמנהגו נוהג, אבל החיסרון וההעדר צועק ומכלה בנו עד שנבכה על שכינתא בגלותא. ואין בשר ואין יין בתשעת הימים, ויש צום ט' באב וחמשה עינויים, ובעיקר, שההבטחה 'חיצי אכלה בם' חיצי כלים, והם – אינם כלים, תמומש, ומה עוד יש לדבר? יש כזה דבר אהבת חינם, ראוי להשקיע בזה!