דובר אגד: "הציבור צריך להתכונן לפקקי ענק שטרם הכרנו"

    אגד פעלה במהלך חמש עשרה השנים האחרונות לבצע התייעלות אמיתית, בהתאם להסכמים עם הממשלה, בשיעור של 2% בשנה ובהיקף מצטבר הנאמד בלמעלה מ- חצי מיליארד ש''ח,
    דוד קורצוייל No Comments on דובר אגד: "הציבור צריך להתכונן לפקקי ענק שטרם הכרנו"

    "ראשי משרדי האוצר והתחבורה יהיו אחראים לכאוס" • "האם יו"ר אגד האחראי לפעילות עיסקית של למעלה מ- 3 מיליארד ש"ח, עם ותק של כ- 40 שנים, ומשתכר כ- 12,000 ש"ח ברוטו, האם זו התנהגות בזבזנית?"

    אגד פעלה במהלך חמש עשרה השנים האחרונות לבצע התייעלות אמיתית, בהתאם להסכמים עם הממשלה, בשיעור של 2% בשנה ובהיקף מצטבר הנאמד בלמעלה מ- חצי מיליארד ש''ח,
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דובר אגד, רון רטנר, מתריע כי "על הציבור להתכונן לפקקי ענק אחרי החג, כאלה שטרם הכרנו. ראשי משרדי האוצר והתחבורה", אומר דובר אגד, "יהיו אחראים לכאוס התחבורתי הגדול ביותר ב- 20 השנים האחרונות, שעלול להיווצר אם האיומים של ההסתדרות הכללית וועד העובדים הארצי של אגד, יבשילו בקרוב לשביתה. אינני רוצה לחשוב מה יתרחש במדינה כאשר 1.2 מיליון איש, משתמשי תחבורה ציבורית, לא יוכלו להגיע ליעדיהם והאחריות כולה תרבוץ על כתפיהם של ראשי האוצר והתחבורה."

    דובר אגד אמר עוד, כי הטענות בדבר בזבוז הן בזויות. "האם יו"ר אגד האחראי לפעילות עיסקית של למעלה מ- 3 מיליארד ש"ח, עם ותק של כ- 40 שנים, ומשתכר כ- 12,000 ש"ח ברוטו, האם זו התנהגות בזבזנית?". מאז סוף שנות ה- 90 ותחילת הרפורמה בתחבורה הציבורית פעל אגד יחד עם הממשלה כדי לאפשר כניסת מפעילים פרטיים חדשים, וזה בניגוד לתחומי פעילות משקית אחרים שבהם העדיפו הנהלות ועובדים להיאבק בממשלה. הטענה כאילו אגד הוא מונופול היא שגויה, שכן נתח השוק של אגד נאמד כיום בכ- 40% בלבד.

    לדבריו, מאז ראשית 2015 מתנהל מו"מ בין אגד ובין הממשלה לחתימה על הסכם תשומות חדש, לאחר שההסכם הקודם שנחתם ב- 2005 הסתיים. לצערנו הממשלה התנהלה בעצלתיים והמו"מ לא קודם במשך יותר משנה וחצי. מאז ינואר 2016 ובמשך תשעת החודשים שחלפו הממשלה מעכבת תשלומים המגיעים לאגד חודש בחודשו במטרה להביא את האגודה למצב שבו לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה. "זו התנהגות בזויה הראויה לכל גנאי שנועדה לפגוע ב- 6,500 נהגי אגד ובכ- 1.2 מיליון הנוסעים באגד מדי יום", הטעים דובר אגד.

    הדובר הוסיף, כי למרבה הצער הממשלה יצרה את הרפורמה על גבם של הנהגים והפכה אותם לעובדי קבלן. רק באחרונה החלו עובדים בחברות הפרטיות להתאגד כדי לשמור על זכויותיהם ובסיוע ההסתדרות הגיעו להסכם עם הממשלה, לא עם החברות, להעלאת שכרם ל- 39 ש"ח לשעה. משרד האוצר התחייב בהסכם מקביל כלפי ההסתדרות והנהלת אגד, להעלאת השכר של עובדי דור ב' באגד ואולם מאז, הפר האוצר את ההסכם ולא העביר לאגד, כפי שהוא כן מעביר לחברות הפרטיות, את הסכומים לכיסוי התחייבות זו.

    אגד פעלה במהלך חמש עשרה השנים האחרונות לבצע התייעלות אמיתית, בהתאם להסכמים עם הממשלה, בשיעור של 2% בשנה ובהיקף מצטבר הנאמד בלמעלה מ- חצי מיליארד ש"ח, ועמדה בהסכמים אלה במלואם. במסגרת זו נסגרו סניפים ואוחדו אחרים. מספר החברים קטן ב- 15 השנים האחרונות מכ- 3,300 חברים לכ- 1,480 חברים בלבד כיום ושכרם נשחק. נחתמו הסכמי דור ב' בתנאים שנקבעו לנהגים בחברות הפרטיות. למרות זאת עדיין נמצאים באגד כ- 2,500 עובדי דור א' המאוגדים בהסכמי שכר להם ערבה הממשלה, וזו אינה יכולה להתנער מהם כעת בשם התחרות.

    במשך תקופה ארוכה יודעים ראשי האוצר כי אגד נמנע מלחתום על הסכם קיבוצי חדש עם העובדים בשל אי חידוש ההסכם בין אגד והממשלה. במצב הדברים הנוכחי נהגו עובדי אגד איפוק רב בכך שהמתינו עד כה ואין לבוא אליהם בטענות. הדובר הוסיף כי לדאגה לעתידו של אגד שותפים גם חברי אגד והיא אינה רק נחלת העובדים.



    0 תגובות