- רדיו קול חי - -

ניצחון לש"ס: רמי סדן הודח מדירקטוריון ערוץ 10

מועצת הרשות השנייה החליטה היום להדיח את יו"ר דירקטוריון ערוץ 10 רמי סדן מתפקידו.

הבוקר התקיים דיון במועצת הרשות השנייה בחשיפת "דה מרקר" על "שיפוץ" קורות החיים של רמי סדן, שם כתב כי הוא ניהל את הדוברות ויחסי הציבור של בית החולים שערי צדק, אך בפועל התברר כי עבד במשרה חלקית ולא ניהל תחתיו אנשים, והיה אחראי על ההדפסות בבית החולים.

לאור זאת, החליטה מועצת הרשות השניה להדיח את רמי סדן מתפקידו כיו"ר חברת החדשות של ערוץ 10.

כזכור, מאבק רמי סדן היה ארוך, והתבטא בכמה מישורים. מי שעמד בחוד החנית הפוליטית נגד סדן היה ח"כ יגאל גואטה, שאף הפגין מול משרדי ערוץ 10 בגבעתיים, ודרש להדיח את סדן.

תנועת ש"ס אף שיגרה מכתב לחברי דירקטוריון חדשות 10, בו דרשו "בירור אמיתי, ממצה ויסודי של עניין רמי סדן, עד לקבלת מסקנה חד משמעית שלא תותיר מקום לספק. במידה ויתברר כי הדברים אכן נאמרו אנו עומדים על דרישתנו לפיטוריו המידיים".

במשך כל התקופה סדן סירב להתנצל על דבריו, ובש"ס דרשו בדיקת פוליגרף כדי לבדוק האם סדן אמר את הדברים או לא. אך סדן סירב למרות הנכונות שהראו חלק מהנוכחים בפגישה.

במהלך המאבק אף הוגשה עתירה לבג"צ אותה הגישו סגני ראשי ערים מטעם ש"ס אוריאל בוסו, נהורי לחיאני, צביקה כהן וצוריאל קריספל, בה התבקש בית המשפט להורות על הקפאת מינויו של סדן, בגין התבטאויות שיוחסו לו בגנות מצביעי התנועה והעומד בראשה.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי, אמר בעקבות ההחלטה להדיח את רמי סדן: ״אני מברך על החלטת מועצת הרשות השניה להדיח את רמי סדן מתפקיד יו״ר דריקטוריון חדשות ערוץ 10. לאיש כזה שהשמיץ באופן גזעני את מאות אלפי מצביעי ש״ס ומיליוני אזרחים מזרחיים, אין מקום בראש חברת החדשות של ערוץ טלוויזיה מרכזי בישראל. רמי סדן היה חייב ללכת הביתה מיד לאחר שהתגלה כי התבטא באופן גזעני ומחפיר אולם עדיף מאוחר מאשר בכלל לא. אני מציע לכל אלה שחיפו עליו וניסו לגונן על דבריו המקוממים, לבצע חשבון נפש נוקב, ערב יום הכיפורים״.