- רדיו קול חי - -

כחלון: חוק מס על דירה שלישית הוא יהרג ובל יעבור

"חלק גדול ממה שאתם מעבירים אני לא אוהב, אם תתחילו להפר התחייבויות גם אני אפר והעסק כולו יתפרק" כך צוטט אמש שר האוצר משה כחלון בחדשות 2 לגבי חוק מס על דירה שלישית אותו הוא מקדם.

על פי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 2 בישיבת ראשי המפלגות האחרונה אמר כחלון שמבחינתו מדובר בנושא שייהרג ובל יעבור.

בזמנו פורסמו נתוני משרד האוצר שמהם עולה כי ל-38,232 משקי בית בישראל יש 3 דירות. ל-9,863 משקי בית יש ארבע דירות ול-3,293 משקי בית יש 5 דירות. ל- 21 משקי בית יש יותר מ-20 דירות.

כזכור, בקואליציה נשמעים קולות רבים המתנגדים לחוק, ביניהם נמנים יו"ר ועדת הכספים, יו"ר הקואליציה, יו"ר הכנסת ועוד.

ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין הגיב בתקיפות לדבריו ואמר: "כחלון, הפעם ממש הגזמת. אחת, דירה במחיר סביר לכל צעיר בישראל, זה יהרג ובל יעבור. שתיים, קידום התחדשות עירונית כתכנית לאומית כוללת זה ייהרג ובל יעבור. שלוש, הפיכת מחיר למשתכן לברת השגה לכל מי שאין לו דירה, זה יהרג ובל יעבור. ארבע, מניעת משבר משכתנאות למשפחות שלקחו בשנים האחרונות משכנתאות ענק, זה ייהרג ובל יעבור. חמש, בדיקה מחודשת של כדאיות הסכמי הגג שבהם מושקעים מיליארדים, זה ייהרג ובל יעבור. שש, דאגה למוסדות ציבור כהלכתם בשכונות החדשות, זה ייהרג ובל יעבור. שבע, פיקוח הדוק על מחירי השכירות ובמיוחד צעירים בערים הגדולות, זה ייהרג ובל יעבור. שמונה, קידום סוף סוף של בניייה יזומה של מתחמים להשכרה, זה ייהרג ובל יעבור. תשע, החזרת הלוואות המקום ומענקים לפריפריה וקיצוץ מיסי פיתוח שסתם מייקרים שם את הדירות, זה ייהרג ובל יעבור. עשר, לשקול מחדש, לפחות נקודתית, קידום בנייה ציבורית מבובסדת כפי שהיתה בעבר וסיפקה דירה לכל נפש, זה ייהרג ובל יעבור.

והוא ממשיך "אבל, כחלון, להצמד מכל הפתרונות שבעולם למס המיותר על דירה שלישית שרק ייעלה את מחירי השכירות וייפגע ברבבות ישראלים שמבחינתם זו הפנסיה שלהם?? זה בוודאי ובוודאי לא ייהרג ובל יעבור"