כחלון: חוק מס על דירה שלישית הוא יהרג ובל יעבור

    דוד קורצוייל 9 Comment on כחלון: חוק מס על דירה שלישית הוא יהרג ובל יעבור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "חלק גדול ממה שאתם מעבירים אני לא אוהב, אם תתחילו להפר התחייבויות גם אני אפר והעסק כולו יתפרק" כך צוטט אמש שר האוצר משה כחלון בחדשות 2 לגבי חוק מס על דירה שלישית אותו הוא מקדם.

    על פי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 2 בישיבת ראשי המפלגות האחרונה אמר כחלון שמבחינתו מדובר בנושא שייהרג ובל יעבור.

    בזמנו פורסמו נתוני משרד האוצר שמהם עולה כי ל-38,232 משקי בית בישראל יש 3 דירות. ל-9,863 משקי בית יש ארבע דירות ול-3,293 משקי בית יש 5 דירות. ל- 21 משקי בית יש יותר מ-20 דירות.

    כזכור, בקואליציה נשמעים קולות רבים המתנגדים לחוק, ביניהם נמנים יו"ר ועדת הכספים, יו"ר הקואליציה, יו"ר הכנסת ועוד.

    ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין הגיב בתקיפות לדבריו ואמר: "כחלון, הפעם ממש הגזמת. אחת, דירה במחיר סביר לכל צעיר בישראל, זה יהרג ובל יעבור. שתיים, קידום התחדשות עירונית כתכנית לאומית כוללת זה ייהרג ובל יעבור. שלוש, הפיכת מחיר למשתכן לברת השגה לכל מי שאין לו דירה, זה יהרג ובל יעבור. ארבע, מניעת משבר משכתנאות למשפחות שלקחו בשנים האחרונות משכנתאות ענק, זה ייהרג ובל יעבור. חמש, בדיקה מחודשת של כדאיות הסכמי הגג שבהם מושקעים מיליארדים, זה ייהרג ובל יעבור. שש, דאגה למוסדות ציבור כהלכתם בשכונות החדשות, זה ייהרג ובל יעבור. שבע, פיקוח הדוק על מחירי השכירות ובמיוחד צעירים בערים הגדולות, זה ייהרג ובל יעבור. שמונה, קידום סוף סוף של בניייה יזומה של מתחמים להשכרה, זה ייהרג ובל יעבור. תשע, החזרת הלוואות המקום ומענקים לפריפריה וקיצוץ מיסי פיתוח שסתם מייקרים שם את הדירות, זה ייהרג ובל יעבור. עשר, לשקול מחדש, לפחות נקודתית, קידום בנייה ציבורית מבובסדת כפי שהיתה בעבר וסיפקה דירה לכל נפש, זה ייהרג ובל יעבור.

    והוא ממשיך "אבל, כחלון, להצמד מכל הפתרונות שבעולם למס המיותר על דירה שלישית שרק ייעלה את מחירי השכירות וייפגע ברבבות ישראלים שמבחינתם זו הפנסיה שלהם?? זה בוודאי ובוודאי לא ייהרג ובל יעבור"



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      כל הרשימה של ארז כהן נכונה,בזה הוא צודק, אבל
      הוא לא צודק לגבי מיסוי דירה שלישית,
      אם זה יעשה במקביל לפיקוח הדוק על מחירי השכירות ולקידום מהיר של בניייה יזומה של מתחמים להשכרה אז זה לא יגרום לעליה במכירי השכירויות,
      לגבי הטענה שיש כאלו "מסכנים" שמתבססים על זה כפנסיה, זה מיעוט מתוך כלל המשקיעים, וגם להם ניתן לתת חלון הזדמנויות להתפטר מהדירה בלי מיסוי ולאפשר להם להשקיע את כספם לצורך פנסיה במקומות סולידיים אחרים אבל לא על חשבון האינטרס הציבורי של הוזלת הדירות! (מי שימכור 2 דירות מתוך 3 יוכל להשקיע 2 מליון ש"ח (מינימום) בקרנות סולידיות שיתנו לו החזר של 10,000 ש"ח! – ממש לא מסכן)

      כל זה לגופו של עניין, אבל שימו לב לחוצפה של כחלון עם האיום " חלק גדול ממה שאתם מעבירים אני לא אוהב", על פניו נשמע שהוא רומז שהוא יכול להמשיך עם הצרות שהוא מערים מבחינה תקציבית לחרדים,זהו אותו שר שבעקביות נמנע מלהעביר למשרד החינוך את התקציב שמגיע על פי ההסכמים הקואלציוניים למוסדות חינוך חרדים, החרדים מקבלים במוכש"ר 30% תקצוב במקום 100% הואיל והחישוב נעשה מחלק מהסל ולא מתוך 100%, על כך הגיעו לסיכומים בהסכמים הקואלציוניים לתקן את המצב ולשלם לפי המתחייב באמת בתקנות, בא כחלון, תוקע את מה שמגיע לילדי החרדים בצדק ובדין, ומצד שני מפעיל את מנכלי"ת משרדו במשרד האוצר שכותשת את החרדים עם ביקורות עומק מפלצתיות, עם קנסות מפלצתיים , עיצומים, ושיתוק הפעילות של מוסדות החינוך החרדים, ועם הכובע השני כשר הכלכלה מפעיל את חוק הגברת האכיפה דווקא נגד המוסדות החרדים (שנדרשים להסביר ולהצדיק את עצמם מבחינה חוקית וחלקם נקנסו בקנסות בסדר גודל של מגה פיגוע שהוביל לקריסתם), ולא כנגד משרד החינוך שהוא הגוף המתקצב ולא כנגד פקידי משרד האוצר עצמם שלא מעבירים את התקצוב למשרד החינוך כמתבקש לצורך עמידה בתנאי החוק, מדובר בשערוריה שפשוט גובלת בעברינות מבחינת התנהלות חוקית של אנשי משרדו, מלבד הניחוח האנטישמי שיש לה!
      אחרי זה כחלון יספר לנו סיפורי סבתא על בית אבא וצדקה לעניים! שיתבייש לו!

      1. אתה אולי מתכוון לחשבת?

      2. חשבת שמשהו יקרא את זההה

    2. 6

      לא חזק ולא אמץ עושה טעות ומי שיספוג את זה יהיה המסכנים!
      אנחנו נשרוד את זה בע"ה.
      בשוכרת המסכנה ששוכרת ממני דירה באיזור ששוה כיום 2450 ש"ח והיא משלמת רק 1900 ש"ח כי אני מרחם עליה.
      תעוף מהדירה בזכות כחלון אולי לרחוב אולי לא יודע לאן!
      זו המציאות העגומה!
      ואני מכיר הרבה מקרים כאלה.
      אז שיחשוב גם על זה!
      איפה ההיגיון לעודד חברות להשקיע בדיור להשכרה ולהלחם ביזמים קטנים שעושים את זה כבר כמה שנים במסירות ודואגים גם לאלה שאין ביכולתם וברצונם לרכוש נכס לעצמם!
      החוק לא יעבור!!! בע"ה.

      1. אתה סתם מקשקש כי אם היית יכול להעלות את המחיר היית מעלה את המחיר כבר היום
        וזה לפי מחקרים שנעשו כבר בתחום זה הכל עניין של ביקוש והיצע

      2. אבן שושן לא היה יכול למצוא מילה לדמגוגיה שאתה מנסה לעשות פה
        החוק יעבור !!! בע"ה