למה בנאום הפרידה שלו, משה בוחר לזמן את השוטרים?

    צבי טסלר No Comments on למה בנאום הפרידה שלו, משה בוחר לזמן את השוטרים?

    בעמדנו בעשרת ימי התשובה- שהחלו בראש השנה ויסתיימו ביום הכיפורים, עלינו לזכור שביחד עם ההחלטות הטובות לשנה החדשה, עלינו ליצור לעצמנו גם את הכלים שיסייעו לנו לעמוד באסרטיביות ביעדים שהצבנו לעצמנו

    צבי טסלר
    20:53
    23.04.24
    מנחם טוקר No Comments on משלושה יוצאים שניים: הקלידנים בפרק חגיגי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפרשת 'וילך' משה רבנו מסיים להנחות את בני-ישראל לקראת פטירתו, מקהיל אותם ונושא נאום- בו הוא נפרד מהם ומסמיך את יהושע להנהיג את העם אחריו.

    בדרך כלל כשמשה מכנס את העם, הוא מזמן גם את זקני השבטים- המנהיגים שעליהם מוטלת העברת המסרים של משה. הפעם, משה מבקש לראשונה לכנס גם את השוטרים- הממונים על אכיפת החוק.

    הסיבה שמשה הזמין גם את השוטרים קשורה לאופיו מיוחד של הנאום- האחרון לפני שמשה נפרד מהם ובני ישראל יכנסו לארץ, בו משה מזהיר אותם מפני הירידה הרוחנית שעלולה להתרחש לאחר לכתו.

    לכן מבקש משה לצרף בנוסף לזקנים גם את השוטרים: הסברה לכשעצמה היא חשובה, אלם לא די בה. על מנת לשמור על עוצמתנו כעם וכחברה, שומה עלינו לדאוג למערכת אכיפת חוק אפקטיבית שביחד עם ההנהגה תיצור שילוב ראוי.

    בעמדנו בעשרת ימי התשובה- שהחלו בראש השנה ויסתיימו ביום הכיפורים, עלינו לזכור שביחד עם ההחלטות הטובות לשנה החדשה, עלינו ליצור לעצמנו גם את הכלים שיסייעו לנו לעמוד באסרטיביות ביעדים שהצבנו לעצמנו.

    שבת שלום!

    הדלקת נרות בירושלים 17:40 בחיפה 17:46 ובת"א 17:55 צאת השבת 18:53



    0 תגובות