- רדיו קול חי - -

ח"כ מרגי למשרד החינוך: לבדוק העסקת מקורבים בסמינרים

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום בסוגיית התלמידים והתלמידות שטרם התחילו את שנה"ל תשע"ז.

את הדיון פתח יו"ר הועדה ח"כ יעקב מרגי שהבטיח בתחילת הדיון לטפל בסוגיית האפליה בסמינרים מהשורש.

מנהל המחוז החרדי איציק זהבי אמר כי: "סמינר 'נתיבות חכמה' במודיעין עילית הודיע כי יקבל את הבנות שטרם התקבלו בעקבות הפסקת התקצוב, כמו כן סמינר נוסף הודיע שיקבל את הבנות. ל-6 מוסדות חסמנו תקציבים. יש עדיין מנהלים שמסרבים לקבל שיבוצים".

סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן אמר בוועדה: "85% מהבנות שלא מתקבלות בסמינרים הן ספרדיות. יש גבול לכל תעלול".

ועדת החינוך של הכנסת דנה גם בשיבוץ הבנות לסמינרים על ידי עיריית בני ברק. אחד ההורים "אמא שלי עזבה את העבודה כי היא כל היום בעירייה מתחננת לנציגים. אבל בשבילם היא שקופה. זה לא מעניין אף אחד. הם מתייחסים אלינו כמו זבל. לפני שבועיים קראתי ראיון עם ראש העיר זייברט וסגניו דדון ורובינשטיין שהצהירו שכולם משובצות והכל טוב ויפה. זה בושה".

מרגי עקץ: "אל תיקח ברצינות את התקשורת החרדית. כשאני רוצה לקרוא אמת אני לא קורא בתקשורת החרדית".

מנהל המחוז החרדי איציק זהבי קרא להורים: "תירשמו בזמן, אל תחכו שמאכערים יקדמו לכם את התהליכים. לא יעלה על הדעת שתהיה ילדה אחת בחוץ, שלא תדע את מקום הלימודים שלה ב-30 בספטמבר. אנחנו נמנע תוכניות של סמינר אקדמי או תוכניות אחרות מסמינר שלא מקבל בנות והוא בגדר שור מועד.

מרגי פנה למשרד החינוך ושאל: האם משרד החינוך בדק פעם את נושא העסקת קרובים בסמינרים?

מרגי הוסיף: "נתתי לכם סנקציה בבטן הרכה של הסמינרים. אני יודע שאני דורך על יבלות ומוקשים. מצמרת הניהול עד אחרון בעלי התפקידים, עובר דרך היועצות והמורות זה משפחה בקרבה ראשונה במוסד. זה מתנהל כמו הרשות הפלסטינית ובתקופה שלי זה ייעצר. אבקש לדעת מה מתכוון משרד החינוך לעשות בסוגייה של העסקת קרובים".

בדיון השתתפו נציגי משרד החינוך, מנהל המחוז החרדי איציק זהבי, סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן, מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני חיים ביטון, יוסי מועלם חבר מועצת עיריית גבעת זאב, עו"ד יואב ללום, איגוד מנהלי המחלקות לחינוך ברשויות המקומיות ועוד.