'המודיע' מתנצל בפני 'הארץ' ומודה: הפרנו זכויות יוצרים

    "אנו מבקשים להתנצל על כך שחלקים מכתבה שפורסמה ע"י לאחרונה, הועתקו מהכתבה המקורית שפורסמה בעיתון 'הארץ' פרי עטה של ד"ר סמדר רייספלד", נכתב הבוקר ב'המודיע'. "פרסום זה מהווה הפרה של זכויות היוצרים ושל הזכות המוסרית של המחברת, ששמה לא נזכר בפרסום בעיתוננו"
    משה חיים 3 Comment on 'המודיע' מתנצל בפני 'הארץ' ומודה: הפרנו זכויות יוצרים

    עיתון 'המודיע' מפרסם הבוקר התנצלות עמוקה בפני עיתון 'הארץ' והד"ר סמדר רייספלד על ציטוט חלקים רבים ממאמרה, ללא נתינת קרדיט. בנוסף, מוסיפים בעיתון חלקים מהכתבה, השופכים אור על כוונתה המדויקת של הכותבת

    "אנו מבקשים להתנצל על כך שחלקים מכתבה שפורסמה ע"י לאחרונה, הועתקו מהכתבה המקורית שפורסמה בעיתון 'הארץ' פרי עטה של ד"ר סמדר רייספלד", נכתב הבוקר ב'המודיע'. "פרסום זה מהווה הפרה של זכויות היוצרים ושל הזכות המוסרית של המחברת, ששמה לא נזכר בפרסום בעיתוננו"
    16:19
    18.04.24
    ידידיה מאיר No Comments on "עדיין לא סגרנו את הדלתות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיתון 'המודיע' מפרסם הבוקר התנצלות עמוקה בפני עיתון 'הארץ' והד"ר סמדר רייספלד על ציטוט חלקים רבים ממאמרה, ללא נתינת קרדיט. בנוסף, מוסיפים בעיתון חלקים מהכתבה, השופכים אור על כוונתה המדויקת של הכותבת.

    במאמרה של הד"ר רייספלד ב'הארץ', היא עסקה בסוגיית הסיעוד במזדקנים, ועל "המחיר העצום שמשלמים האנשים שמטפלים בקרוביהם". היא עמדה על אחד הנושאים הפחות מדוברים, והוא הטיפול בקרובים, שמלווה באתגרים מורכבים הנגבים לעתים לאורך שנים ארוכות מהמטפלים ומסביבתם.

    כארבעה חודשים לאחר פרסום מאמרה, הופיעה בעיתון 'המודיע' כתבה תחת הכותרת 'מי יטפל במטפל'?, ובהם ציטוטים מהכתבה האמורה. "אנו מבקשים להתנצל על כך שחלקים מכתבה שפורסמה ע"י לאחרונה, הועתקו מהכתבה המקורית שפורסמה בעיתון 'הארץ' פרי עטה של ד"ר סמדר רייספלד", נכתב הבוקר ב'המודיע'. "פרסום זה מהווה הפרה של זכויות היוצרים ושל הזכות המוסרית של המחברת, ששמה לא נזכר בפרסום בעיתוננו".

    בעיתון מוסיף: "נציין כי בכתבה המקורית, מספרת הכותבת על תחושותיה כאשה חילונית שמטפלת באביה הזקן הקשיש ומגדירה אותה כעבודת קודש, "גם כשלפעמים יש הסתר פנים, כפיות טובה זמנית כשהוא שקוע בחולייו, באובדניו, במיתתו". היא מגדירה זאת כ"עבודה תובענית, אקזיסטנציאליסטית, סיזיפית. האדם מחפש משמעות? הנה היא. כי אם יש משהו ראוי בחיים האלה — זו הנתינה הזאת".

    משום מה, בציטוט האחרון מושמט משפט הביניים: "יום אחרי יום אתה מתגבר כארי וקם לעבודת הבורא, זה שנתן לך חיים, זן ופירנס והשגיח עליך".

    יצוין כי עיתון 'המודיע' משתמש באורח קבע במאמרים המתפרסמים בתקשורת הכללית – תוך מתן קרדיט – ולא פעם דרכו "לקנח" את המאמר בו הוא משתמש באמירה החולקת במקרה הטוב, או מגחיכה, במקרה הפחות טוב.

    2016-09-30-PHOTO-00011464



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא יפה ולא בטיח, הם חייבים לעשות זאת, ובושה מצידם שהם עושים זאת לאחר כ"כ הרבה זמן!