מרן הגר"ח קנייבסקי קורא למנוע הרס בתי עלמין באלג'יריה

    וחובה מוטלת על כל מי שיכול לפעול בזה, ובפרט על קהילת צרפת, לעשות ככל יכולתם למנוע חטוטי שכבי ה"י
    איתי גדסי No Comments on מרן הגר"ח קנייבסקי קורא למנוע הרס בתי עלמין באלג'יריה

    מכתבו הנדיר של מרן הגר"ח קניבסקי מצטרף למכתב ששיגר מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן לפני כשבועיים לנשיא צרפת, ובו דרישה להימנע מפגיעה בקברי יהודים באלגיריה ובצרפת

    מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א צילום: בעריש פילמר
    וחובה מוטלת על כל מי שיכול לפעול בזה, ובפרט על קהילת צרפת, לעשות ככל יכולתם למנוע חטוטי שכבי ה"י
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכתב שכתב השבוע קורא מרן הגר"ח קניבסקי לפעול למניעת עקירת קברי יהודים ממקומם וחובה מוטלת על כל מי שיכול לפעול בזה, ובפרט על קהילת צרפת, לעשות ככל יכולתם למנוע חילול קברים.

    במכתב שתכנו הגיע לידי "קול חי" נכתב: "הנה שמועה שמעתי על דבר אשר במדינת אלג'יר עומדים להרוס בתי עלמין ח"ו, והוא דבר אשר אסור ע"פ ההלכה, ואין מקום להתיר זה כלל וכלל

    "וע"כ יש לפעול בענין חשוב זה שלא יבואו לעקור קברי יהודים ממקומם, וחובה מוטלת על כל מי שיכול לפעול בזה, ובפרט על קהילת צרפת, לעשות ככל יכולתם למנוע חטוטי שכבי ה"י. וכל העושים והמעשים ע"מ למנוע חילול הקברים יזכו לברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם"

    מכתבו הנדיר של מרן הגר"ח קניבסקי מצטרף למכתב ששיגר מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן לפני כשבועיים לנשיא צרפת, ובו דרישה להימנע מפגיעה בקברי יהודים באלגיריה ובצרפת.

    נציין, כי בעקבות מכתבם של גדולי ישראל מפרסמים הבוקר (ו') יואל מרגי נשיא הקונסיסטואר, איגוד הקילות היהודיות של צרפת, והרב יצחק גוגנהיים רבה של פאריס הבהרה בעיתון "יתד נאמן", כי כל הפעילות סביב בתי העלמין תהיה לפי הכרעת גדולי הדור בלבד. בכך הושגה אחדות בין כל הגופים הפועלים להצלת בתי העלמין בצרפת ומחוצה לה.

    20160927_144820



    0 תגובות