המבצע הגדול של נתב"ג • כך התקבלה הרכבת האווירית

    איתי גדסי 8 Comment on המבצע הגדול של נתב"ג • כך התקבלה הרכבת האווירית

    נשיא ארה"ב ברק אובמה נחת בישראל לביקור של שש שעות להשתתפות בהלוויית פרס • מפת החסימות המלאה באזור ירושלים • הטקס בהר הרצל יחל בעוד שעה קלה

    12:02
    18.04.24
    איתי גדסי No Comments on דאגת היועמ"שית למחבלים: התכתשות בן גביר וארבל דלפה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשות שדות התעופה נמצאת בעיצומו של אחד המבצעים המורכבים ביותר בתולדותיה. לאורך הלילה, נחתו בנתב"ג עשרות מטוסים ועליהם משלחות מרחבי העולם, לקראת הלוויתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס.

    נשיא ארצות הברית ברק אובמה נחת כעת בישראל לקראת טקס ההלוויה של הנשיא התשיעי שמעון פרס. במטוסו של הנשיא הגיעו גם מזכיר המדינה ג'ון קרי וכ-30 אנשי המשלחת האמריקאית.

    עד לשעה זו נחתו 76 טיסות בהם אורחים רשמיים אשר הגיעו לחלוק כבוד אחרון לנשיא המדינה שמעון פרס ז"ל.

    דובר רש"ת מסר: מנהל נמל התעופה בן גוריון שמואל זכאי סיים בדקות האחרונות הערכת מצב עם היחידות המבצעיות של נתב"ג; מרכז מבצעים, בקרה אווירית , תפעול וביטחון יחד עם משטרת ישראל, משרד החוץ ושותפי הפעילות העושים כתף אל כתף עם רש"ת במבצע הזה. עד לשעה זו נחתו 65 טיסות בהם אורחים רשמיים אשר הגיעו לחלוק כבוד אחרון לנשיא המדינה שמעון פרס ז"ל . עד לנחיתת האייר פורס 1 הבוקר צפויים עוד 11 מטוסים בהם במטוסים פרטיים (המשלחות האתיופיות, מאנגליה, סינגפור, איטליה, פולין, בולגריה ועוד).

    מאז ליל יום רביעי (בין רביעי לחמישי) ועד לשעה זו לא נרשמו אירועים אשר השפיעו על לוח הטיסות המסחריות בשדה התעופה ובכלל זה ברכבת האווירית לאומן . ביום השיא של כל הזמנים אתמול 29 לחודש עברו כ 95 אלף נוסעים (לא כולל את מאות האורחים שהגיעו להלוויה). היום מחצות עד חצות אמורים לעבור בשדה התעופה עוד כ 73 אלף נוסעים בלמעלה מ 580 המראות ונחיתות (שיא פעילות ביום שישי). הנתון היומי לא כולל את המשלחות והאורחים הרשמיים.

    האתגר המשמעותי במבצע הצפוי היום בשדה התעופה בן גוריון – הוצאה מסודרת של המטוסים אשר אמורים להמריא לאחר ההלוויה. במהלך הלילה נבנה לוח הטיסות היוצאות של האורחים בהתחשב בסידורי ושיקולי הביטחון של האורחים. הטיסה הראשונה מתוכננת בשעה 13:00 (בשל שיקולי ביטחון לא ניתן לפרסם מראש את סדר יציאת המטוסים) . האורח האחרון שאמור לעזוב את ישראל אמור להמריא בשעה 22:00. המבצע האווירי המורכב אשר מתנהל (החל מיום רביעי) בשיתוף פעולה של גורמים רבים החל מבקרת התעופה בקפריסין , משרד התחבורה, בקרה צפון , מגדל הפיקוח בבן גוריון. מבצעים נתב"ג בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, שירות ביטחון הכללי, צוותי הקרקע אשר מטפלים בניתוב המטוסים והאורחים. עבור רש"ת ונמל התעופה בן גוריון המבצע בעיצומו ונעדכן בהמשך על הפעילות המבצעית.

    צילומים: דוברות הכנסת, יצחק הררי. רש"ת, והמשטרה.



    8 תגובות

    מיין תגובות
      1. לא יפה עשה הרבה למען ישיבות

    1. 7

      עבדו בסדר, זה כמעט לא פגע בשאר יוצאי שדה התעופה

    2. 6

      אפשר לנשום המטוס ואיתו האמריקנים עזבו

    3. 5

      פישששש…… איזה כבוד

    4. 4

      האיש הכי מאובטח בעולם הוא נשיא ארה"ב