נפרדים מפרס: "לא הספקת לראות במימוש חזון השלום"

    כוחות הביטחון ובהם המשטרה, צה"ל, והשב"כ, נמצאים בכוננות עליונה, לאחד ממבצעי האבטחה היותר מורכבים שנראו כאן אי פעם
    בנצי ליזרוביץ ואיתי גדסי 11 Comment on נפרדים מפרס: "לא הספקת לראות במימוש חזון השלום"

    ראשי מדינות ושועי עולם השתתפו בטקס הלווית נשיא המדינה התשיעי שמעון פרס ז"ל • ריבלין: "היו שנים בהן נחצו קווים אדומים בין יריבות אידאולוגית לאמירות ומעשים" • אובמה נשא נאום אישי ומדיני, שהסתיים בעברית: 'תודה רבה חבר יקר' • דוד ד'אור שר 'אבינו מלכנו' והנוכחים דמעו

    כוחות הביטחון ובהם המשטרה, צה"ל, והשב"כ, נמצאים בכוננות עליונה, לאחד ממבצעי האבטחה היותר מורכבים שנראו כאן אי פעם
    11:44
    24.04.24
    אתר קול חי No Comments on הערשי ויינברגר ונפתלי שניצלער בקליפ מרגש לזכרו של הזמר החסידי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה זו נערך מסע הלוויתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס. ההלוויה נערכת בהשתתפות בני משפחתו, ובראשות נשיא ארצות הברית, ראשי מדינות, משלחות דיפלומטיות, ושועי עולם. בניגוד לכוונה הראשונית, כניסת קהל להלוויה לא תותר, בעקבות החמרת נהלי האבטחה.

    נשיא המדינה ראובן ריבלין היה ראשון הסופדים: "זכיתי לצפות בך בהשתאות, כשותף לבנייתה של מדינת ישראל, מהמסד עד לטפחות. עבור שנינו מדינת ישראל לעולם לא תהיה מובנת מאליה. אבל הרבה בזכותך שמעון, עבור בנינו ובנותינו, עבור ידידינו, וכן גם עבור יריבנו, מדינת ישראל היא עובדה שאין עליה עוררין. הייתה בך היכולת הנדירה שמעון, להגות רעיון שנראה אז בלתי נתפס ולהוציא אותו אל הפועל. עיניך הרחיקו ראות, בעוד רגליך פוסעות מרחקים אדירים על ציר ההיסטוריה הציונית והיהודית. פסיעותיך כיוונו תמיד מעלה מעלה, כמו מטפס הרים מיומן התוקע יתד, ורק אז מעפיל בדרך לפסגה. כך חיית את חייך. קודם היית חולם ורק כשיכולת ממש לראות במחשבתך את מדינת ישראל ניצבת על פסגת היעד החדש- רק אז היית מתחיל את הטיפוס אליו ומושך את כולנו איתך אל עבר היעד".

    הלוויתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס בהר הרצל נשיא ארה"ב ברק אובמה Photo by Kobi Gideon / GPO

    הלוויתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס בהר הרצל
    נשיא ארה"ב ברק אובמה
    Photo by Kobi Gideon / GPO

    ריבלין הוסיף: "גם כשלא הסכמנו איתך, רצינו להאמין שאולי אתה הוא זה שצודק. זה היה עונש קשה לסרב לאופטימיות שלך, ולעיתים גם לתמימות שלך. מי כמוך ידע כמה כבד הוא מחיר התמימות, ואולם, מי כמוך האמין שכבד ממנו מחיר הבינוניות וקטנות האמונה. שמעון, אודה ולא אבוש, ערב ראש השנה על מפתן קברך בחלקת גדולי האומה, גם סליחה צריך לבקש ממך. גם סליחה נבקש ממך. מותר היה לחלוק עליך, למתנגדים הייתה החובה להביע דעתם, אבל היו שנים, בהן נחצו קווים אדומים בין יריבות אידאולוגית לאמירות ומעשים שמקומם לא יכירם. אתה תמיד עשית את מה שהאמנת בכל ליבך שהוא הדבר הטוב ביותר לעם אותו שרתּ. כנשיא, היית לנו למליץ יושר. לימדת רבים בעולם לאהוב את מדינת ישראל וגם אותנו לימדת לאהוב את עצמנו, לא לדבר סרה, לראות את הטוב והיפה".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "באתם מקרוב ומרחוק לירושלים בירת ישראל לחלוק כבוד לשמעון פרס, אחד מהאבות המייסדים של מדינתנו. אחד המנהיגים הדגולים שקמנו לעמנו. מנהיג, בעל שיעור קומה בעולמנו. שמעון פרס המופלא. אין זה סוד ששמעון ואני היינו יריבים פוליטיים, אבל במהלך השנים נעשינו ידידים, אפילו ידידים קרובים. עשית כל שביכולתך להשיג שלום".

    יו"ר הכנסת יולי אדלשטין אמר: זכית להיות אחד מגדולי מעצבי פניה, דמותה וחוסנה של ישראל. אך עוד לפני היותך מדינאי ומנהיג- היית פשוט בנאדם, מענט'ש, איש חם ולבבי. רבים מאתנו, אנשי הציבור, מורגלים בהתנהלות מול קהל או מצלמות; אבל הרשו לי לתת לכם הצצה קטנה אל אחורי הקלעים, לאותם רגעים בהם היה מגיע ללשכתי פעמים רבות כנשיא המדינה, והוא כבר כבן תשעים. לא הייתה פעם שלא היה ניגש לכל אחת ואחד מעובדי לשכתי, לוחץ את ידם ושואל לשלומם. תמיד היה נעתר גם לכל בקשה שהופנתה אליו, לרוב בביישנות, להצטלם אתו. בכך הרי ניכר אדם: לא רק ברגעיו הגדולים והפומביים, אלא גם בהתנהגותו הבין-אישית, בצנעה".

    KBG_GPO904

    בהמשך הספידו את פרס נשיא ארה"ב לשעבר וידידו האישי ביל קלינטון, בניו של המנוח, והסופר עמוס עוז.

    אחרון הדוברים היה נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שלצד מילים חמות על המנוח, העביר ביקורת מרומזת לכיוונו של ראש הממשלה נתניהו, תוך שהוא מאיץ בצדדים לממש את חזון השלום. "'העם היהודי לא נולד לשלוט על עם אחר', הוא היה אומר. הוא הבין שהרעיון הציוני יהיה הכי מוגן כשלפלסטינים תהיה מדינה משלהם. היו מבקרים משמאל שטענו שפרס לא קיבל את כשלי האומה שלו, ואולי יותר מבקרים מימין שטענו שסירב לראות את הרוע האמיתי בעולם וקראו לו נאיבי. הוא התעלם מהמבקרים".

    הלוויתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס בהר הרצל נשיא ארה"ב ברק אובמה Photo by Kobi Gideon / GPO

    הלוויתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס בהר הרצל
    נשיא ארה"ב ברק אובמה
    Photo by Kobi Gideon / GPO

    • • •

    כוחות הביטחון ובהם המשטרה, צה"ל, והשב"כ, נמצאים בכוננות עליונה, לאחד ממבצעי האבטחה היותר מורכבים שנראו כאן אי פעם. ריכוז כה גדול של אישים בכירים במתחם מסוים, בנוסף לטווח הזמן הקצר שהיה לכוחות להיערך, מביאים את ההיערכות לקצה העליון של המאמצים ושל השקעת המשאבים.

    מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך אמר אתמול כי המשטרה ביצעה מעצרי מנע – בקרב יהודים וערבים – על מנת למנוע אפשרויות להפרות סדר. כלי תקשורת במצרים דיווחו כי ישראל העבירה מסר לחמאס כי אם יתבצע כל ניסוי להפר את השקט מכיוון הרצועה, ישראל תגיב בעצמה שמעולם לא נראתה. ע"פ הדיווחים, החמאס ביצע מעצרים פנימיים בקרב ארגונים סוררים בשטחי הרצועה.

    • • •

    נשיא ארצות הברית ברק אובמה נחת כעת בישראל לקראת טקס ההלוויה של הנשיא התשיעי שמעון פרס. במטוסו של הנשיא הגיעו גם מזכיר המדינה ג'ון קרי וכ-30 אנשי המשלחת האמריקאית.

    עד לשעה זו נחתו 76 טיסות בהם אורחים רשמיים אשר הגיעו לחלוק כבוד אחרון לנשיא המדינה שמעון פרס ז"ל.

    בני משפחתו של שמעון פרס, ילדיו ונכדיו, הגיעו לכנסת בשעה שמונה הבוקר והתקבלו בלשכת יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין. לאחר מכן, עלו בני המשפחה לחדר בו הוצב ארונו של שמעון פרס, התייחדו ואמרו תפילה.

    לאחר מכן יצא הארון – נישא על כתפי חיילי משמר הכנסת – מרחבת הכנסת בדרכו להר הרצל, כשמאחוריו צועדים כל בני המשפחה, יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ורעייתו, מנכ"ל הכנסת, מזכירת הכנסת, קציו הכנסת ואישים נוספים. מרחבת הכנסת ממשיך כעת מסע ההלוויה בדרכו להר הרצל.

    ילדיו של שמעון פרס ביקשו להביע תודה והוקרה ליושב ראש הכנסת וצוותי הכנסת על הארגון המופתי לדבריהם, של מעבר קהל רבבות אתמול על פני ארונו של שמעון פרס – שריגש אותם מאד

    חברי הכנסת ושרי הממשלה הגיעו לטקס בהר הרצל. וכל כבישי הגישה להר הרצל חסומים לתנועה.

    • • •

    החל מהשעה 06:30 בבוקר, נחסמו לתנועת כלי רכב הצירים המובילים להר הרצל.

    להלן רשימת הצירים שנחסמו: איש שלום, פרבשטין, שדרות הרצל מצומת המיתרים עד כיכר הולנד, שמואל בייט לכיון הר הרצל, שד' הרצל, בית וגן, דרך הזיכרון. כלי רכב שיחנו לאורך הצירים יגררו.

    כמו כן נחסמו לתנועה הצירים המובילים מבתי המלון לכיוון הר הרצל: אגרון, רמב"ן עד צומת בתי המלון, הכט, הרצל. ז'בוטינסקי, הנשיא, הארי, עזה, הרצוג, בזק, בייט, הרצל.

    שינויים בהסדרי התנועה בצירים הבינעירוניים – שוטרי משטרת ישראל ממשיכים לבצע בכביש 1 למזרח, באופן שוטף, ליוויי אח"מים לירושלים, במהלך שעות היום ושעות הלילה.

    בנוסף, כביש 1 ייחסם לחלוטין היום (ו') בשני הכיוונים, בין השעות 12:30 ל – 14:00. ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לכביש 1 כלל במועדים הנ"ל.

    נוכח חסימתו ההרמטית של כביש 1 לשני הכיוונים, צפויים בשעות אילו עומסי תנועה כבדים בצירים: 6, 431, 38 ו – 443.

    כניסת שיירת אובמה נכנסת להר הרצל:



    11 תגובות

    מיין תגובות
      1. זה שיש לו כבוד זה לא אומר שטוב לו…
        כבר כמעט התגרש מאשתו, זה ידוע. ומה עם נחת מהילדים? מי יודע כמה אחוזים יש לו מזה???

    1. 7

      הוא היה לוזר=היה נרדף כל חייו כשהו נבחר לכל מיני תפקידים זה לא בגלל שרצו אותו…
      וכמו שאמרו הוא נכבר ליד יצחק שמיר ורבין יריביו וידידיו …. בגדול הוא היה טוב חוץ ממה שלא

    2. 6

      נו לא כל החלומות מתגשמים זה בסדר…

    3. 5

      מלאך:״מה הדבר הנכון להעלות לסדר היום סמוך לראש השנה?״
      קול חי: ״להאליל את ראשי המדינות.. לעשות משמעון פרס מנהיג נערץ.. להשכיח את האמונה במלך מלכי המלכים הכי הרבה שאפשר״
      מלאך: ״הריטינג עלה לכם לראש.. אתם לא נורמלים״
      קול חי: ״העיקר שהפרסומות מכניסות.. כל השאר זה בלבול מח״

    4. 4

      חידה לראש השנה.. מי מנהיג את העולם הקב״ה שמעון פרס או קול חי..

    5. 3

      חידה מטופשת התשובה ברורה ותרגעו לקחתם ללב …