סוגר שנה • הקריקטוריסט מוטי הלר על השנה שחלפה

    כירה את המשפט:"אחי אני על 5 אחוז"? כך החלטתי בתמימות לצייר את הסיטואציה של אז לעומת היום. התחלתי לשרטט קווים מאוד בסיסים, שלחתי לכמה חברים שיראו את זה בשביל ההומור
    אתי קצבורג 6 Comment on סוגר שנה • הקריקטוריסט מוטי הלר על השנה שחלפה

    "ראיתי אבא ובן ,יושבים כתף לכתף ולומדים בצוותא מתוך הספר שציירתי, האבא ניגש ואמר לי בזכותך הבן שלי אוהב ללמוד ומבין וזה מבחינתי היה רגע השיא" כך פותח מוטי הלר את סיכום השנה שלו

    כירה את המשפט:"אחי אני על 5 אחוז"? כך החלטתי בתמימות לצייר את הסיטואציה של אז לעומת היום. התחלתי לשרטט קווים מאוד בסיסים, שלחתי לכמה חברים שיראו את זה בשביל ההומור
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "ראיתי אבא ובן ,יושבים כתף לכתף ולומדים בצוותא מתוך הספר שציירתי, האבא ניגש ואמר לי בזכותך הבן שלי אוהב ללמוד ומבין וזה מבחינתי היה רגע השיא" כך פותח מוטי הלר את סיכום השנה שלו.

    מוטי הלר תושב ביתר עילית 4 לארבעה ילדים מקסימים נשוי לרייזי – מי שעומדת לצידו , ומנהלת עבורו את כל הקריירה הנוסקת שלו.

    מוטי צייר חרדי מוכשר שהציב רף חדש בעולם הציור והאומנות בכלל, הוא שופע סיפורים אינסוף ואנקדוטות מרתקות ואנחנו בוחרים להתמקד בסיכומה של שנה זו , שנת תשע"ו שהייתה מאתגרת מקצועית ורצופה אירועים רבים

    מילה על תרבות האמנות החרדית והתפתחות עולם הקריקטורה החרדית
    "בשנה האחרונה ניתן היה לראות שינוי של ממש בתחום הזה , בתי ספר העלו את רמת המקצועיות בצורה בלתי רגילה וניתן לראות עוד ועוד פרחי ציור חדשים שמצטרפים לתחום ובנוסף עולם הדיגיטל מאפשר יכולות גבוהות הרבה יותר , יכולות דיוק , אפשרויות תלת מימד וכד'".

    שתף אותנו באנקדוטה מעניינת שהיתה לך
    "כצייר נועז בתחילת הדרך החלטתי לצייר מה שעולה לי בראש מבלי לחשוב על התוצאות, כך יצא שציירתי קריקטורה של חילוני עושה כפרות עם קורקינט, התמונה נתפסה כפרובקטיבית ועוררה פרובוקציה שגררה תגובות נאצה וקללות לא מחמיאות במיוחד שהבהירו לי היטב כי להבא כדאי לזכור עם מי אני מתעסק".

    באמתחת מוטי אלפי ציורים שאייר במהלך השנים , קריקטורות, ציורי ילדים, דיוקנים שחלקם מעטרים את קירות אולפני "קול חי", בשיחה הוא מצטנע אך בפועל מדובר באמן ברמה בינלאומית שלא עוצר לרגע והוא שואף גבוה מאד.

    השמועה מספרת כי אתה אחד המפסלים האגדיים בשלג ספר לנו על זה?
    "אכן, פיסול בשלג זה ההובי שלי אנשים מגיעים מכל הארץ לחזות במוצגים שיצרתי, אמנם עד שאנחנו זוכים בשלג זה קורה פעם בשנה וגם לא תמיד, מה שמזכיר לי את הקריקטורה שלי השנה על השלג (חוסר השלג) יותר נכון, כמידי שנה שמבטיחים שלג הציבור כולו נכנס לכוננות ספיגה, אם זה המבוגרים שחוששים מהפסקות חשמל או מהסכנות הכרוכות בזה ואם זה הילדים שמחכים לשלג בכליון עיניים כדי לשחק בו או ליצור בו, (אודה ולא אבוש שאני שייך לקטגוריה השנייה).

    unnamed (1)

    השנה למרבה האכזבה, זה לא הגיע כמו שציפינו, (מזג אוויר זה דלק לקריקטורות) וכאן נוצר לי אפשרות לאייר את הסיטואציה בצורה פוליטית כיון באותו זמן שאנחנו חיכינו בישראל לשלג, בארה"ב ירד שלג כבד מאוד וכך יצא לי לתאר את ההמתנה שלנו כאן בישראל מול ההתמודדות שלהם שם בצורה פוליטית והומוריסטית.
    מוטי הלר

    האם ארועי הפח"ע (המילה הפופולרית השנה א.ק.)של השנה האחרונה השפיעו על הקריקטורות שלך?
    "בשנה האחרונה חווינו אירועים קשים וכואבים מאד לצערינו. בעין של צייר ראיתי את זה דווקא ממקום אחר ,כאב לי מאד על המשפט חסר הצדק שנעשה בחייל 'אלאור אזריה' שפעל על פי מצפונו ואינסטינקט ההגנה הטבעי שלו , ונגרר למשפט מתיש ומיותר , בקריקטורה שאיירתי בעקבות כך רציתי להביע את האבסורד האם כאשר אנחנו בסכנת חיים נצטרך לחשוב לפני תגובה שתציל את חיינו או במקרה זה נפשינו? זה דבר בלתי הגיוני ומקומם גם יחד!.

    unnamed (2)

    קריקטורת השיא שלך השנה לדעתך?
    "היה זה ביום רגיל חיפשתי לתומי את המטען לנייד ולא מצאתי, תוך כדי החיפוש התגנבה למוחי מחשבה היסטורית משהו על הטלפון הפשוט של פעם שהיה מחובר לשקע חשמל באופן קבוע כשרצית לדבר דיברת -צמודים לקיר כמובן שהטלפון לא יצא מהשקע חס וחלילה ואילו היום אנחנו עובדים אצל המטען והוא החמצן שלנו מכירה את המשפט:"אחי אני על 5 אחוז"? כך החלטתי בתמימות לצייר את הסיטואציה של אז לעומת היום. התחלתי לשרטט קווים מאוד בסיסים, שלחתי לכמה חברים שיראו את זה בשביל ההומור וזה הפך תוך כמה שעות לוויראלי עם יותר ממליון צפיות וסיקור באחד מהאתרים הבינלאומיים מה שנקרא האיור הזה שבר את הרשת.

    unnamed

    פוליטיקה, מה הצד שלך?
    "זוכרת את הכניסה הדרמטית של ליברמן לתפקיד שר ביטחון ? זה תפס את כולנו די בהלם לאחר שכולם היו בטוחים שהמשא ומתן עם מפלגת העבודה תופסת תאוצה, רציתי להביע בצורה מעניינת את ההתפרצות שלו פנימה בצורה של כניסה אגרסיבית באופן כזה שמבטא יותר מכל רעש ודרמה".
    unnamed (1)

    בנוסף לכישוריו הרבים מוטי מנגן בכינור ובשעות הפנאי דואג לשמח חולים עם הנגינה העילאית שלו.

    טיפ לסיום, מה יש לך לאמר לציירים טירונים?
    "לכו אחרי הלב ופשוט תציירו ותציירו הרבה, זהו המסלול היחיד להצלחה ללא קיצורי דרך".

    אני מאחל לכל עם ישראל שנה טובה של של ישועות ונחמות.

    מוטי הלר יום העצמאות



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      גגגגדדדדוווללללל!!!!!!!!!!

    2. 5

      מוטי היקר – איש יקר ומדהים. כך גם משפחתו, מכל הכיוונים.
      מרתק לקרוא אותו.

    3. 3

      אין על מוטי
      אדם מיוחד עם לב זהב