"החינוך המיוחד במגזר החרדי הוא קידוש ה' ברמה הכי גבוהה"

    "אני כל הזמן מנסה לקדם את הרמה האקדמית בחינוך החרדי, במתמטיקה, באנגלית, ויש הרבה מה לעשות בעניין הזה, יש מה לתקן, אבל אנחנו אחים. אני אחראי. ואני רואה כל ילד וילדה במערכת החינוך - גם אם הם חרדים - ילדים שלי"
    אסתי פלד 2 Comment on "החינוך המיוחד במגזר החרדי הוא קידוש ה' ברמה הכי גבוהה"

    שר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי' מסכם שנה בראיון מקיף ל'קול חי', בו הוא מונה את סדרת הישגיו, עומד על השינוי שחל ביחסיו עם המגזר החרדי, ומתאר בהתרגשות את ביקורו עם שרי חינוך מכל העולם בישיבת חברון • מסכמים שנה – פרויקט

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    "אני כל הזמן מנסה לקדם את הרמה האקדמית בחינוך החרדי, במתמטיקה, באנגלית, ויש הרבה מה לעשות בעניין הזה, יש מה לתקן, אבל אנחנו אחים. אני אחראי. ואני רואה כל ילד וילדה במערכת החינוך - גם אם הם חרדים - ילדים שלי"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כששר החינוך ויו"ר 'הבית היהודי' נשאל ע"י אבי מימרן בפרויקט המיוחד של 'המהדורה המרכזית' הכיצד הוא מסכם את השנה שחלפה, הייתה בפיו תשובה מוכנה וסדורה: "זו הייתה שנה מצוינת לחינוך, שנים לא הייתה פתיחת שנה כ"כ חלקה מצד אחד ועם כ"כ הרבה בשורות מצד שני".

    כאן עבר השר לפרט רת הישגיו המרכזיים: "לראשונה בהיסטוריה של המדינה, כיתות א' וב' קטנות יותר, ותוך ארבע שנים נגיע עד כיתה ו'. גם סייעת שנייה בגני ילדים זו בשורה אדירה, אנחנו ממש מצילים את המדינה מהידרדרות נוראה שהייתה במדעים ובמתמטיקה, המגמה לראשונה נמצאת בעליה אחר עשר שנות הידרדרות, ויש גם הצד הערכי, לשים את יהדות ומורשת ספרד והמזרח, ובכלל יהדות ואהבת ארץ ישראל כערך מאד משמעותי. כל הדברים האלו ביחד מהווים אמירה מאד משמעותית – יש לנו מערכת חינוכית חזקה שנותנת מענה לכל ילד".

    מה גרם לך לתפנית ביחס לציבור החרדי?

    "אין ספק שהבאתי רוח חדשה ביחס לציבור החרדי. קודם כל זה נובע מתחושת אחריות בתפקיד שר החינוך, עשיתי אינספור ביקורים, ובסופו של דבר אתה רואה ילדים, אגב, חלק גדול מהביקורים היו דווקא בחינוך המיוחד שאני חייב לומר, החינוך המיוחד במגזר החרדי פשוט קידוש ה' ברמה הכי גבוהה שיש, יש לנו כ"כ הרבה מה ללמוד. יש גם דברים שאני חושב שצריך לשפר, אני כל הזמן מנסה לקדם את הרמה האקדמית בחינוך החרדי, במתמטיקה, באנגלית, ויש הרבה מה לעשות בעניין הזה, יש מה לתקן, אבל אנחנו אחים. אני אחראי. ואני רואה כל ילד וילדה במערכת החינוך – גם אם הם חרדים – ילדים שלי".

    בנט תיאר בהרחבה את ביקור שרי חינוך מכל העולם בישראל, כשגולת הכותרת הייתה דווקא בישיבת חברון. "הרקע הוא שיצרנו פסגה של שרי חינוך מכל המדינות הגדולות בעולם פה בירושלים. הם באים למדינת ישראל לראות את מעצמת הסטארטאפים ושואלים: 'מה הפך אתכם למעצמה של חדשנות?' הבאתי אותם לראות מה זה לימוד גמרא, עמדנו למעלה בעזרת הנשים וצפינו. הם יצאו המומים. נפעמים, בחיים לא ראו אנרגיית לימוד בעוצמה כזאת, הם ראו את הוויכוחים, את הלהט, שאלו, מאיפה הלהט הזה ואיך אפשר לייבא אותו לקוראה, סין, וגרמניה. הראתיי להם סטארטאפים, נפגשנו עם סטארטפיסים, אבל אני חייב לומר: אפילו במצגת יום הסיכום של הדרום קוריאנית, היא צילמה את התמונה מהישיבה, והציגה אותו כמודל חיובי שצריך להביא אותו לכל העולם".

    האזינו לראיון המלא:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נפתלי בנט לא כל כך בריא בנפשו, יש לו אובססיה חולנית כל הזמן להתעסק עם החרדים
      במקביל לסיורים הרגשניים שלו במוסדות חינוך החרדים, בנט עם ההתנהלות האימפולסיבית שלו המנוצלת היטב
      על ידי פקידי משרדו ובראשם גור רוזנבלט והמנכלי"ת , אינו מפסיק לחטט לחרדים בתכני הלימוד.
      חוץ מזה שהוא איש רעוע בנפשו הוא גם רע מעללים, ורודף באכזריות את החינוך החרדי עם
      המשך המדיניות של פירורי תקצוב לחרדים (גם תלמידות המוכש"ר הלומדות ליב"ה ויוצאות לעבוד ולפרנס) מול תקציבים נדיבים דווקא לערבים
      אנו ערב ראש השנה, ובנט צריך לדעת שאת הכל יעמיד ה' במשפט
      בנט חושב שיהדות,ותורה זה משחק שאפשר להמעיט בערכו עם הטפה ליותר השכלה ויותר "לתרום לחברה".
      בסדר, הבנו את הפטרונות ואת הנימה המתנשאת היוצאת מאותו ד"ל גאה שברזומה שלו כבר הוריד את הכיפה בשירותו הצבאי
      ובעוד עדיים הכיפה לא מוצאת את מושבה על גבחתו, הוא כבר מרשה לעצמו להטיף ולרדות בחינוך החרדי
      הבנו את הזלזלו בערך לומדי התורה עם הרמזים על הצורך להשלים לשבט הלוי לומדי התורה את השכלתם עם אנגלית וחשבון ברמה גבוה
      אותנו הוא לא מצליח לרמות (גם מי שמתחנף,זה משקולי תועלת והשרדות עד יעבור זעם) , ואת הקב"ה בטח שאי אפשר לרמות בדברי שבח של לימוד התורה הנסתרים ממעשיו המתנכלים ודבריו המזלזלים בציבור לומדי התורה
      בנט צריך לדעת דבר אחד לא עושים משחקים עם הקדוש ברוך הוא, יש דין ויש דיין!

    2. 1

      נפתלי בנט מכניס את הרפורמים ללימודי היהדות במשרד החינוך, למה אבי מימרן לא שאל אותו את זה?