שוב: משרד החקלאות נגד מסורת ישראל לערוך "כפרות" בתרנגול

    מזה דורות שמנהג הכפרות הוא חלק מהמסורת שלנו לקראת יום הכיפורים. בשנים האחרונות אנו עושים מאמץ לעודד את הציבור להמשיך את המנהג חשוב זה, אבל לא על ידי תרנגולות שמובלות לשחיטה, אלא באמצעות כסף שהולך לתרומה.
    איתי גדסי 1 Comment on שוב: משרד החקלאות נגד מסורת ישראל לערוך "כפרות" בתרנגול

    משרד החקלאות בקמפיין הסברה לעידוד הציבור לקיום מנהג הכפרות, בימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, בכסף ולא בתרנגולות. בסרטון נראה תרנגול שממריד לול שלם נגד המנהג לעשות "כפרות" בתרנגולות

    מזה דורות שמנהג הכפרות הוא חלק מהמסורת שלנו לקראת יום הכיפורים. בשנים האחרונות אנו עושים מאמץ לעודד את הציבור להמשיך את המנהג חשוב זה, אבל לא על ידי תרנגולות שמובלות לשחיטה, אלא באמצעות כסף שהולך לתרומה.
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד החקלאות ופיתוח הכפר מעלה בימים אלה קמפיין הסברה לעידוד הציבור לקיום מנהג הכפרות, בימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, בכסף ולא בתרנגולות.

    מזה שנים מתקיים מנהג הכפרות בין ראש השנה ליום הכיפורים, במסגרתו נשחטים עופות ככפרה על החטאים. במשרד החקלאות אומרים כי מעבר לסכנה הברורה לבריאות הציבור ומניעת הפצת מחלות בעלי חיים במנהג, הוא גם גורם סבל מיותר לעופות.

    במסגרת הקמפיין הופק סרטון הומוריסטי על ידי "שרוטונים" במטרה להעביר את המסר "השנה נותנים כפרות בכסף ועוזרים לנזקקים". בסרטון נראה תרנגול שממריד לול שלם נגד המנהג ומבקש לנהוג דווקא ב"כפרות" על כסף.

    קמפיין ההסברה בהיקף של כ- 750,000 ש"ח, הכולל גם מודעות "שמרניות" יותר בעיתונות החרדית, ומבוצע על ידי לשכת הפרסום הממשלתית.

    במשרד החקלאות מקווים באמצעות סרטון הרשת להגיע לקהל הצעיר, שישפיע על ההורים להחליף את המנהג בתרומה לנזקקים.

    כדי להקל על מי שכן מעוניין בקיום מנהג הכפרות, מפרסם משרד החקלאות כללים לאזרחים החפצים לקיים את המנהג. לצד עידוד המשרד לקיימו באמצעות פדיון ללא עופות חיים. הנוהל נועד להסדיר את קיום מנהג הכפרות לצד צמצום הסיכון לבריאות הציבור העלול להיגרם כתוצאה משחיטה מחוץ לבית שחיטה מאושר ומפוקח, ותוך צמצום הסבל הנגרם לעופות.

    במשרד החקלאות אמרו כי "על פי דין, אין לשחוט עופות מחוץ לבית שחיטה מאושר, למעט שחיטת עופות לצריכה עצמית, או כחלק מקיום מנהג בתקופה שבין ראש השנה ליום הכיפורים, במקרה של קיום מנהג עממי, ובכפוף לעמידה בנדרש בתקנות. בפועל, מתקיים מזה שנים מנהג הכפרות בין ראש השנה ליום הכיפורים, במסגרתו נשחטים עופות מחוץ לבית השחיטה. הנוהל נועד להסדיר את הנושא לטובת הגברת הפיקוח לשם מניעת הפצת מחלות בעלי חיים, מניעת צער בעלי חיים לפני ובמהלך קיום המנהג ולשם שמירה על בריאות הציבור.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה חלק מתהליך הגיור של ליברמן.
      יאלה! אולי השרים בממשלה יפסקו לנו הלכות.
      חיחיחיחחי