שלומי אמונים התכנסו למפגש מול קודש הקודשים

    דוד קורצוייל No Comments on שלומי אמונים התכנסו למפגש מול קודש הקודשים
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    תחת הכותרת "מתמקצעים" התכנס הפורום של נבחרי שלומי אמונים "אמונים בעשיה", בו חברים נציגי שלומי אמונים ברשויות המקומיות ועוזריהם הבכירים. כותרתו של הכנס הראשון היתה "מחברים התעלות לעשיה ותוצאות בשטח", כשהמטרה היא להמשיך את החיבור הייחודי שנוצר במסע, בין השליחות הרוחנית לפעילות הגשמית.

    הכנס החל בביקור מפעים בעומקיהן של מנהרות הכותל, כשהשיא היה בתפילת מנחה שהתקיימה מול מקום קודש הקודשים בעמקי האדמה. לאחר מכן הגיעו המשתתפים אל אולם הישיבות של עיריית ירושלים.

    הנחה את הכנס יעקב הלפרין, יו"ר סיעת יהדות התורה בעיריית ירושלים, שפתח ודיבר על כך שירושלים עברה תהפוכות שמקשה עליהם כשלוחי הציבור לשמור על קדושתה. הוא אמר כי ההצלחה של נציגי שלומי אמונים היא ב"כולכם", שכולם משתפים פעולה אחד עם השני למען הציבור.

    אחריו נשא דברים מנכ"ל עיריית ירושלים מר אמנון מרחב, שדיבר על הממשק בין הדרג הנבחר לדרג המקצועי, "יש לכם תפקיד מאוד משמעותי, לגשר בין הדרג המקצועי לתושבים. בערים מגזריות יותר יש גם ריבוי צרכים גדולים יותר, הגישור בין מה שהציבור צריך למה שהדרג המקצועי יודע לתת הוא רחוק מאוד. אנחנו בירושלים אומרים לפקידים, אל תהיו פטרונים, לכו תחקרו את הציבור בשטח, תבינו אותו". הוא גם הוסיף וקרא לנציגי הציבור לפעול במאקרו, בצורה רוחבית, ולהשקיע שם את עיקר משאביהם.

    יו"ר שלומי אמונים סגן שר החינוך מאיר פרוש פתח את דבריו בסיום מסכת בבא קמא על סדר הדף היומי. לאחר מכן הוא הודה למארחים, לעוזרו בנימין הקר שעמל למען הצלחת הכנס, ולנציגים הרבים שהגיעו להשתתף.

    בדבריו, אמר פרוש כי לאחר ריכוז הנתונים שהגיעו מכלל הנציגים בארץ, שפירטו את תפקידיהם והנושאים עליהם הם אחראים, הוחלט על הקמת ארבעה פורומים מקבילים, שיסייעו לקדם ולמקצע את הנציגים. פורום אחד שבו יתרכזו נושאי הכספים, הנחות בארנונה, מכרזים והתקשרויות. פורום שני שירכז את נושאי תכנון ובניה, פורום שלישי בנושאי רווחה וחינוך, ופורום רביעי לנושאי תחבורה, פיתוח ותשתיות ובטיחות בדרכים.

    סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש נשא את דברי הנעילה, כשהוא מצטרף לתודות לכל המארגנים והנציגים שטרחו ובאו. בדבריו עמד על מאפייני הנציג בשלומי אמונים, "אנחנו יודעים שהשאיפה הגדולה ביותר שלנו הוא להרחיב ככל האפשר את העזרה לאדם הפשוט, לאיש שמגיע לבקש את הסיוע במרפסת או בהנחה בארנונה. המטרה בכינוסים האלה היא להמשיך את מה שהתחלנו באוקראינה, ולהתמקצע יחד, בסיוע הדדי, כדי להמשיך ולייצג בגאון את היהדות החרדית".



    0 תגובות